Overboeking reis 24 juli, kan ik mij ergens op berechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Overboeking reis 24 juli, kan ik mij ergens op berechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 12:34

Hallo,

Vandaag kreeg ik een e-mail van Bas Travel dat mijn reis van 24 juli (dus over 4 dagen) niet door kan gaan, want ze hadden met de planning verkeerd gekeken en nu waren er 4 overboekingen. Ik ben ontzettend boos en teleurgesteld, omdat ik mij er erg had op verheugd. Daarnaast kreeg ik maandag nog netjes een voucher die ik mee moest nemen als bewijs voor de buschauffeur. Ik heb gisteren zelfs al het hele boekje omtrent de Toscane, waar ik naar toe zou gaan, doorgespit voor leuke tripjes en tips.

Nu kreeg ik van hen een aanbod om met de reis naar Spanje mee te gaan. Die was 50 euro duurder, maar ik hoefde dit niet te compenseren omdat het hun fout was. Echter ligt mijn hart bij Italië. Ik heb geschiedenis gestudeerd en de renaissance die zich voornamelijk in Italië ontwikkelde vind ik uiterst intrigerend. Ik zou zelfs naar Rome gaan, wat een hele grote wens van mij was. Nu heeft mijn moeder voor mij naar deze organisatie gebeld. Zij gaven aan dat zowel de bus als de tenten volgeboekt zijn voor de reis naar Italië. Ik had bewust mijn moeder laten bellen, omdat ik mijzelf niet vertrouwde in de manier waarop ik het zou willen toelichten.

Mijn moeder heeft ze zover gekregen dat ze in ieder geval de optie Spanje openhouden, maar dat zij ook wilde kijken of een eventuele extra tent bij de reis van Italië niet mogelijk is. Desnoods ga ik met het vliegtuig. Ze zouden kijken zeiden ze en vanmiddag om 15:00 uur terugbellen. Ik heb sterk het gevoel dat er geen optie voor mij zal zijn om alsnog naar Italië te gaan. Buiten het feit dat ik een flinke tegemoetkoming van hen wil vragen, omdat het sowieso heel erg kort dag is, vroeg ik mij af of ik nog andere opties heb (buiten het annuleren en geld terug krijgen). Ik zou zo graag met die reis naar Italië mee willen. Echter zijn de weken later ook volgeboekt.

Sorry voor mijn lange bericht. Wellicht dat iemand mij nog tips kan geven. Daarnaast had ik ook even de behoefte om het van mij af te schrijven.

Groetjes
Willemijn

Dani

Re: Overboeking reis 24 juli, kan ik mij ergens op berechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:37

Wat staat er in hun Algemene Voorwaarden hierover?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 12:42

Het volgende kan ik er uit halen wat misschien van belang is:
9. Wijziging door BAS Travel
BAS Travel behoudt zich het recht voor op elk wezenlijk punt de overeenkomst te wijzigen als daartoe gewichtige omstandigheden bestaan. Bij wijziging van een of meer wezenlijk onderdeel, heeft de deelnemer het recht om de reis te annuleren. Bij een of meer niet wezenlijke onderdelen, is dit niet toegestaan indien het niet te nadele van de deelnemer is. De gepubliceerde reissom is gebaseerd op prijzen en belastingen die bekend waren ten tijde van het uitgeven van de reisgids. Uitsluitend in geval van verhoging van de brandstofkosten van bijvoorbeeld bussen en vliegmaatschappijen, behoudt NOA Vakanties zicht het recht voor deze door te rekenen aan de deelnemer.

11. Aansprakelijkheid van BAS Travel
BAS Travel is tegenover de deelnemer aansprakelijk voor de verwachtingen die de reis schept en de goede uitvoering hiervan, ongeacht of deze verplichtingen door BAS Travel zelf of door ingeschakelde dienstverleners worden uitgevoerd. Een en ander echter wel met inachtneming van wat in de artikelen 7, 8, 9, 11 en 12 is vermeld.

13. Uitsluiting aansprakelijkheid van BAS Travel
a) BAS Travel is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het niet goed uitvoeren van de reisovereenkomst indien en voor zover de tekortkomingen zijn toe te schrijven aan de deelnemer.
b) BAS Travel aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade waarvoor aanspraak op vergoeding bestaat vanuit een reis- en/of annuleringsverzekering. Deze schade moet bij de verzekeringsmaatschappij worden geclaimd.

https://www.bastravel.nl/BF_2_voorwaarden
Het voelt zo frustrerend omdat ik alles heb ontvangen. Als eerst de boekingsbevestiging. Toen waar ik het geld naar kon storten. En ik kreeg vorige week de voucher. En dan zeggen ze dat mijn boeking niet door was gekomen.. en van 4 anderen.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:47

Owjee.. dat is echt niet tof HorseTimeXL. Ik weet nog dat je er zo'n zin in had. Ze hadden toch ook aangegeven, dat er nog meer mensen meegingen, die alleen zouden gaan? Beetje apart, dat het nu dan opeens overboekt is. Ik snap, dat als de bus vol zit, die vol zit en daar dus niets aangedaan kan worden. Maar eventueel een tent extra zou moeten kunnen.. Ik weet, dat toen ik naar Toscane ging ze extra tenten hadden liggen voor als er grotere groepen kwamen. Is het qua tent is eventueel een losse pop-up tent niet mogelijk om erbij te zetten? Als er nog plek in de bus over is, dan zou die eventueel vanuit NL ook meegenomen kunnen worden met een los luchtbed.
Ik hoop dat er een oplossing komt voor jou!
Laatst bijgewerkt door rocky_1995 op 19-07-17 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 12:50

Bedankt Rocky hoop ik ook! Ja ik keek er echt enorm naar uit. Ik hou Tossa del Mar ook in mijn achterhoofd, wat ook mooi moet zijn. Maar het blijft dubbel..

Het frustrerende is gewoon dat ik alle documenten heb ontvangen van hun, inclusief bevestiging en maandag nog een nieuwe bevestiging omdat ik een lakenpakket erbij wilde boeken. Ik heb ze toen nog aan de telefoon gehad zelfs. Geen probleem zeiden ze..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:51

Pff. Ik zou er een zenuwinzinking van krijgen. Wat vreselijk balen zeg. Ik duim voor je.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:53

Dat is echt niet netjes op zn zachtst gezegd :oo

De enige tip die ik je kan geven is het inschakelen van rechtsbijstand of een advocaat als je ze flink wilt aanpakken.

Als het dan overboekt is, waarom ben jij dan de pineut en niet een ander? Ik zou ook echt not amused zijn en ze hard om hard aanpakken als ze het niet fatsoenlijk en vlot goed maken.
Laatst bijgewerkt door Faline op 19-07-17 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 12:56

Ik zou bijna een advocaat in de hand nemen.. maar ja dat kost ook weer geld.

Het meest asociale vind ik nog wel dat ze mij het met een simpel mailtje even wilde deelnemen. Ik heb niet eens een telefoontje van hen gehad.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:58

Wanneer heb je geboekt? Erg last minute? Anders BAS travel opbellen en vragen/ "eisen" dat ze er maar iemand anders uit gooien. Of een zeer dikke compensatie. Zoiets als de volledige reissom + de helft extra ofzo. Zodat jij last minute een andere reis kan boeken. Hun fout, zei mogen het oplossen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:58

Hmmm Jammer van Bas travel. is een andere organisatie nog een optie? Cirkel/Mambo bieden ook reizen aan naar Toscane. Volgens mij zelfs dezelfde camping. Of wil je persee met een christelijke organisatie?

Verder dit inderdaad:
mvdende schreef:
Wanneer heb je geboekt? Erg last minute? Anders BAS travel opbellen en vragen/ "eisen" dat ze er maar iemand anders uit gooien. Of een zeer dikke compensatie. Zoiets als de volledige reissom + de helft extra ofzo. Zodat jij last minute een andere reis kan boeken. Hun fout, zei mogen het oplossen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:59

Advocaat gaat je geld kosten. En gezien de voorwaarde hebben ze zich al ingedekt en maak je weinif kans.

Ik zou me gekd volledig terug vragen en daarna kijken wat er nog aan vergoeding afkan eventueel rechtsbijstand.

Ik zou uit principe ook daar niks meer boeken of omboeken

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 12:59

Oke Winged, bedankt voor je reactie. Misschien moet ik daar nog even kijken of dat uberhaubt nog beschikbaar is. Want zo veel is volgeboekt.

Ik heb 15 juni geboekt lees ik net in mijn e-mail.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:05

Let er ook op dat je de boekingskosten terugkrijgt trouwens

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 13:06

Oke bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:11

Faline schreef:
Dat is echt niet netjes op zn zachtst gezegd :oo

De enige tip die ik je kan geven is het inschakelen van rechtshulp of een advocaat als je ze flink wilt aanpakken.

Als het dan overboekt is, waarom ben jij dan de pineut en niet een ander? Ik zou ook echt not amused zijn en ze hard om hard aanpakken als ze het niet fatsoenlijk en vlot goed maken.

Vrij nutteloze tip. Er valt niets "aan te pakken".
Mensen moeten eens ophouden met dat meteen blaten over rechtshulp, advocaten etc.. we zijn in Nederland, niet in Amerika.

Overboeking in de reiswereld is een vrij standaard iets, om namelijk de grootste kans te hebben op een volle bezetting. Er is in heel veel gevallen wel een annulering, is die er een keer niet, dan krijg je dus overboeking.
Je hoeft niet akkoord te gaan, je mag kostenloos annuleren.

https://www.anvr.nl/archief/overzicht.a ... verboeking

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 13:15

Maar in dit geval deden ze dit niet bewust om het vol te krijgen. Zo kreeg ik van het via de mail:

'We hebben alleen een fout gemaakt met de planning, waar door we er gisteren bij controle zijn achter gekomen dat we op deze locatie zowel met de tenten als de bus overboekt zijn en jou boeking vergeten zijn er bij te zetten.'

Ik ga er ook vanuit dat ik er zelf waarschijnlijk weinig aan kan doen en ook hier thuis geven ze aan dat ik waarschijnlijk geen poot heb om op te staan. Maar ik dacht wie weet..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:19

Hartstikke fijn dat het zgn standaard is in de reiswereld maar je hoeft als consument niet zo over je heen te laten lopen.
Als zij het niet netjes oplossen voor de klant zou ik er dus wel gewoon werk van maken. Bij de rechtsbijstand kunnen ze je vaak toch wel helpen. Dat zet wat meer druk op de organisatie en dan zijn ze vaak ineens wel bereid om wat harder te lopen voor de klant.
En zij weten ook nog wel eens de mazen in een contract of voorwaarden te vinden die wij niet zien.
Of evt slechte recensies plaatsen op Facebook of andere sites. Als zoiets maar genoeg onder de aandacht komt voelt de organisatie zich vaak wel aangesproken om iets te gaan ondernemen.

Overigens kun je het ook op een wat nettere manier brengen, tica, ipv iets meteen nutteloos geblaat te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:23

Tja ach... ik ben niet zo van de enorme stampij maken en gek genoeg krijg ik met normaal communiceren over het algemeen de zaken prima voor elkaar.
Ze zijn toch bezig met een oplossing zoeken?
Je hoeft als consument zeker niet over je heen te laten lopen, maar je hoeft ook niet meteen alle toeters en bellen af te laten gaan om je zin te krijgen, zeker niet terwijl je nog normaal in gesprek bent over een oplossing.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:32

Dat zeg ik toch ook? Alleen in het geval dat de organisatie het niet vlot en netjes oplost zou ik die stappen gaan ondernemen.
Stap 1 is altijd proberen een oplossing te vinden door normaal te communiceren.

Wij zijn idd geen usa wbt aanklagen etc. Maar wij Nederlanders nemen wel veel te snel genoegen met hoe bedrijven ons vaak met een kluitje het riet in sturen bij problemen die zij nota bene zelf veroorzaakt hebben. In andere landen werken bedrijven vaak een stuk harder om problemen voor de klant netjes op te lossen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:41

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:45

Anoniem schreef:
Tja ach... ik ben niet zo van de enorme stampij maken en gek genoeg krijg ik met normaal communiceren over het algemeen de zaken prima voor elkaar.
Ze zijn toch bezig met een oplossing zoeken?

Ik vind een vakantie naar Tossa echt in geen geval een oplossing of enigszins goed alternatief voor de reis naar Toscane, zeker niet met de intentie waarmee TS wil gaan.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:51

Ik zou er ook niet mee akkoord gaan. Ze sturen je zelfs naar een ander land :+
Als ze nou eens bv een alternatieve reis naar Italie zouden geven met her en der wat winzigingen en een andere datum, had ik het meer coulant gevonden.
Maar je kiest voor een reden voor een bepaald land natuurlijk, laat je niet afschepen hoor!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 14:15

Update: me moeder belde weer kregen te horen, 'Zijn nog weer aan checken misschien dat nu wel kan'. Ben nu wel heel benieuwd. Horen over een uur meer..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:20

Kan je anders online niet zoeken naar een vergelijkbare reis bij een andere organisatie, die nog wel plek hebben en dat zij die voor jou boeken op hun kosten? Dat lijkt me een nette oplossing zodat jij alsnog die reis kan maken :j

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 14:23

Ja had al een beetje gekeken maar veel is helemaal vol. Ik zit vast aan de periode van 24 juli t/m 6 augustus.