Vakantie schoenen dilemma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Vakantie schoenen dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 11:58

Hoeveel schoenen nemen jullie mee op vakantie?

Ik zit met het volgende. Over 2 weken gaan ik op vakantie. Met een Interrail pas, en dus de trein Europa door. Ik neem een 70 liter backpack en een handbagage trolley mee. Nu twijfel ik enorm welke en hoeveel schoenen ik mee "moet" nemen. Ik wil eigenlijk "alle" schoenen mee, maar dat is ben ik bang teveel. Het gaat om slippers, sandalen, b wandelschoenen en d bergschoenen. De sandalen en d bergschoenen gaan zeker mee. Nu dus de vraag of ik de slippers en of de wandelschoenen ook mee moet nemen?

lizy29

Re: Vakantie schoenen dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:04

Ik weet niet waar je wilt overnachten maar zou zeker een paar slippers meenemen die je ook kan gebruiken als je gaat douchen.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:09

Hoe lang ga je weg? Want 70liter plus een trolley is enorm veel... denk dat je schoenen dan de minste zorg zijn...

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:10

Krijg je die hoeveelheid bagage wel mee?
Toen ik ging backpacken had ik 1 paar normale schoenen, 1 paar slippers en 1 paar wandelschoenen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:13

Ligt er helemaal aan wat je gaat doen. Ik zou iig de slippers weglaten, die zijn vervangbaar door de sandalen.
Zou ook de neiging hebben om toch de wandelschoenen mee te nemen. Voor gewone bergwandelingen en als het nat is. Je hebt niet toevallig ook a schoenen liggen met goed profiel? Die zou ik dan verkiezen boven de b schoenen.

Zelf neem ik D schoenen mee, a schoenen e slippers, sandalen heb ik niet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:15

Wat ga je doen?

D schoenen voor normaal gebruik zijn niet aan te raden, veel te stug en lastig.

Als je je D schoenen echt nodig hebt (ga je de hoge bergen in?) dan zou ik de B aan doen en de D aan de rugzak hangen.

Sandalen en slippers afhankelijk van je bestemming. Zou voor het douchen een paar simpele slippertjes wel erg fijn vinden, als je overdag gaat lopen dan kan je ook douchen op je sandalen en deze laten drogen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 12:17

Afbeelding

Zo kwam ik terug uit Friedrichshafen. Had o.a. 10 kg werkboeken bij me. Was hier voor werk.

Waarom ik zo veel mee neem? Denk aan tent, matje, slaapzak. Pannen, brander en gastankje. Daarnaast ook nog een zooi bergsport materiaal en je hebt zo een tas en trolley gevuld. Slippers gaan denk ik toch mee. Over de wandelschoenen twijfel ik nog het hardst.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:19

Zelf ben ik een maand weg geweest op 50 liter en ben de bergen in geweest met goede B-wandelschoenen... daarnaast slippers en sandalen. Slippers van die goedkope schuimdingen voor idd douchen en chillen e.d. en als sandalen had ik birckenstock omdat ik daar lang op kan lopen.

Ik raad je echt aan om alles in de 70liter (of kleiner, echt waar: het meeste gebruik je niet) te krijgen en de trolley thuis te laten... het gaat een enorm onding zijn in de trein en in de stad.

Ik lees net je vorige reactie... toch zou ik dan nog eerder vanalles aan de buitenkant binden dan in een trolley

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:22

Je gaat backpacken, laat dus als eerste de trolley thuis. Die heb je echt niet nodig en je zal er alleen maar last mee ondervinden. Met 70 liter heb je echt ruuuuuuuuuuuuim voldoende plek voor AL je spullen. Mijn eerste en tweede backpackreis heb ik met 70 liter gereisd, de eerste keer had ik veel te veel mee, tweede keer was mijn tas gewoon halfleeg. Nu heb ik een backpack van 35ltr, in winterse omstandigheden, 3 maanden gebackpackt. (en altijd 3 boeken mee, zou ik nu niet meer doen omdat ebook + in hostels kan je vaak boeken wisselen).
Met 7 tshirts, 3 truien (1 is genoeg in zomer), 1 lange broek, 3 korte broeken, 10 onderbroeken/4 paar sokken, 3 bh's. Tandenborstel/pasta, deo, een cremetje, evt make-up, elastiekjes/klemmetjes/haarspelden, pleisters/betadine/veiligheidsspelden/aansteker/ handwasmiddel, condooms, boeken, oplader voor telefoon. Slaaptshirt. Een extra tasje voor de was. Je komt de wereld rond zonder dat je iets mist, en als je toch iets mist koop je het gewoon daar.

Qua schoenen, je gaat interrailen, verwacht je dat je veel in natuur gaat wandelen? Zo nee laat dan wandel en bergschoenen thuis en ga lekker in stad rondlopen met sandalen/slippers/sneakers o.i.d, beetje eelt kweken. Neem wel schoenen mee die lekker dun/licht/vouwbaar zijn.

Edit; je wil dus in bergen wandelen, dan zou ik de trolley absoluut thuislaten. Tentje/matje/kampeerspullen passen dan wel in/aan een backpack van 70 liter als je niet te veel kleding meeneemt. En wandelschoenen heb je dan gewoon aan, dan hoef je het niet in je tas te stoppen of aan je tas vast te maken.
Slippers absoluut meenemen, ze nemen amper ruimte in en is heerlijk om met slippers naar douche te kunnen o.i.d.
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 17-07-17 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:26

Ga je de bergen in? Zo nee, dan neem je de wandelschoenen mee (waarschijnlijk kleiner en lichter), zo ja dan neem je de bergschoenen mee. Wandelen kan je ook prima met bergschoenen dus dan ben je maar even een beetje "overdressed", beter dan een extra paar schoenen meeslepen.

Tevens zou ik gaan voor slippers of sandalen, maar niet beide. Gewoon degene kiezen waar je het meeste aan hebt tijdens je reis. Beide lijkt me niet nodig.

En die trolley thuis laten. Daar ga je alleen maar last van krijgen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 12:31

Relardevi
Had jij ook een volledige kampeer uitrusting mee? De D schoenen ga ik zeker nodig hebben voor klettersteig en eventueel een topje waar nog sneeuw ligt. Daarom gaat er ook een setje stijgijzers mee. Voor de rest gaan ook klimgordel, zekerapparaat, aantal bandslinges, aantal carabiners, zelfzekering, klettersteigset en helm mee.

Hoe denken jullie alles in één tas te krijgen die dan ook niet zwaarder mag zijn dan 15 kg? Liever een trolly die "op eigen benen" staat dan een tas van 20 kg.

Edit: snelsluit stijgijzers passen NIET onder b schoenen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:33

blondies schreef:
Hoe lang ga je weg? Want 70liter plus een trolley is enorm veel... denk dat je schoenen dan de minste zorg zijn...

Nou idd. Voor 2 weken vakantie heb je dat echt niet nodig. Verre van zelfs.

Edit; ik zie nu wat je allemaal mee neemt. Dan begrijp ik de 2 tassen.

Terug naar je vraag; slippers zijn fijn om op te douchen. Je weet niet op wat voor plekken je terecht kkmt en of alles even schoon is. Slippers aan onder de douche dus.
Ik zelf neem enkel sneakers en slippers mee. Meer heb je niet nodig.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:36

mvdende schreef:
Relardevi
Had jij ook een volledige kampeer uitrusting mee? De D schoenen ga ik zeker nodig hebben voor klettersteig en eventueel een topje waar nog sneeuw ligt. Daarom gaat er ook een setje stijgijzers mee. Voor de rest gaan ook klimgordel, zekerapparaat, aantal bandslinges, aantal carabiners, zelfzekering, klettersteigset en helm mee.

Hoe denken jullie alles in één tas te krijgen die dan ook niet zwaarder mag zijn dan 15 kg? Liever een trolly die "op eigen benen" staat dan een tas van 20 kg.

Edit: snelsluit stijgijzers passen NIET onder b schoenen.

nee, want interrailen is toch anders dan bergwandelen. Je had in je eerste bericht over interrail dus daar ging ik van uit ;)

Eerste x wel alle kampeerspullen mee en dat paste ook wel makkelijk, ik had toen ook te veel kleding mee.
Je klimspullen wil je, neem ik aan, meenemen op bergwandelingen? Hoe wil je dat dan doen met trolley? Ik kan me voorstellen dat je een trolley meeneemt om alle spullen te vervoeren van A naar B, maar hoe ga je dat dan doen tijdens bergwandelingen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 12:42

Mijn sandalen zijn van teva en kunnen dus tegen water, echter heb ik wel ontdekt dat ze er niet beter op worden als ze vaak natuurlijk zijn. Daarnaast blijven ze de rest van de dag nat.... ik laat denk ik de wandelschoenen thuis, trek de sandalen aan en stop de D schoenen in de trolley of aan mijn tas. Slippers zijn van die super lichte douche slippers.

Relardevi,

Ja Interrail met een twist! Niet de 'normale' interrail, maar met de trein naar verschillende bergsport gebieden. Ik vertrek eerst naar Charmonix, dan door naar Chiavenna Italië om te gaan canyoningen en daarna ga ik denk richting Slovenië ofzo.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 12:47

Tijdens bergtochten blijven de overige spullen in mijn tent op de camping. De meeste tochtjes zijn dagwandelingen. Er zullen een of 2 meerdaagse tochten tussen zitten. Tocht is dan 2 max 3 dagen. Kom weer op hetzelfde punt uit als waar ik begon, of pak het ov terug. Dit zijn tochtjes die ook in een dag zouden kunnen, ik doe alleen liever 2 dagen 4 uur lopen dan 1 dag 8 uur. Zeker in moeilijk terrein.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:19

Wat zouden jullie mee nemen als je gaat backpacken een week/12 dagen door Duitsland? Citytrip icm natuur/wandelen/klettersteig. Ik dacht aan wandelschoenen, een goede slipper/sandaal voor douchen en chillen. En een sneaker/nette schoen voor uit eten of kleine stukjes lopen. Of zouden jullie overal je wandelschoenen aan doen?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 22:51

Gewoon of je wandelschoenen aan of je slipper/sandaal. Met backpacken niet meer meenemen dan echt nodig is. Speciaal schoenen meenemen om te eten is imo niet nodig voor maar ong 10 dagen.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 17:38

Mondy schreef:
Gewoon of je wandelschoenen aan of je slipper/sandaal. Met backpacken niet meer meenemen dan echt nodig is. Speciaal schoenen meenemen om te eten is imo niet nodig voor maar ong 10 dagen.

Ik neem sowieso mijn wandelschoenen mee en een paar slippers. Daarnaast wil ik dus eigenlijk nog wel een paar sneakers of sandalen mee. Als ik bijvoorbeeld ga fietsen hoef ik mijn dikke wandelschoenen niet aan. Ik heb mijn hele lelijke wandelsandalen terug gevonden. Deze zitten heerlijk. En ivm een blessure moet ik wel goede schoenen hebben. Maar ik vind ze zo lelijk. :P
Afbeelding

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:19

Comfort gaat boven hoe je eruit ziet toch?

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:47

laura1987 schreef:
Comfort gaat boven hoe je eruit ziet toch?

Nou dit vind ik wel ver gaan hoor haha. Misschien dat ik dit weekend nog een leuk nieuw paar kan vinden haha. :')

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 20:40

Ik heb vaak zere voeten als ik teveel loop of verkeerde schoenen aan heb. Mij zou het dus weinig interesseren als ik hierdoor veel kan lopen en geen last heb :)

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 20:42

laura1987 schreef:
Ik heb vaak zere voeten als ik teveel loop of verkeerde schoenen aan heb. Mij zou het dus weinig interesseren als ik hierdoor veel kan lopen en geen last heb :)

Ja dat klopt ook inderdaad! Het wordt of wandelschoenen + flipflops + sandalen. Of wandelschoenen + flipflops + sneakers.

Het ligt ook aan het weer natuurlijk.