Hoeveel vakantiegeld (kind)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Hoeveel vakantiegeld (kind)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 18:07

Mijn man en ik hebben een klein meningsverschil over hoeveel vakantie zakgeld wij onze kinderen geven. Ze zijn 7(j), 10(m) en 13(j) en we gaan 2 wkn naar Frankrijk.

Mijn man wil ze alledrie een ander bedrag geven. De jongste het minst en de oudste het meest omdat hij misschien in de avond op pad gaat en wat gaat drinken of gamen oid.

Ik ben voorstander van alledrie hetzelfde bedrag en wanneer de oudste op pad wil dat hij dan extra krijgt voor de avonden, maar niet op voorhand.

Ik ga er nml vanuit dat ze allemaal wel hetzelfde kopen. Een ijsje, tas/petje, armband oid. Vandaar dat ik ze het zelfde wil geven.

Wat geven/krijgen jullie aan vakantie geld en hoe is de verdeling.

Ik ben benieuwd. Misschien kom ik met jullie reacties tot andere inzichten of mijn man...

Goof

Re: Hoeveel vakantiegeld (kind)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:09

Waarom überhaupt bij voorbaat geld geven?
Als ze iets leuks zien dat ze graag willen hebben kunnen ze dat op dat moment toch in overleg met jullie kopen?
De oudste zou ik inderdaad iets geven als hij 'savonds nog even op pad gaat. Ik neem overigens aan dat hij op die leeftijd toch niet verder komt dan een limonade op de kinderdisco op de camping?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:09

Ik vind dat iedereen gelijk behandeld hoort te worden. Mijn zusje en ik kregen altijd hetzelfde... iedereen gelijk vonden onze ouders.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:25

Eerlijk? Jou jongste kan er niks aan doen dat hij of zij niet als eerste is geboren.
Ik ben ook voorstander van gelijkheid.
Vind het wel leuk dat ze ieder een bedrag krijgen, voelt toch een beetje meer zelfstandig aan als ze zelf mogen beslissen en als het op is, jammer dan is het op :D

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:33

Hier kregen we ook allemaal hetzelfde bedrag. Maar 13 jaar is inderdaad toch wel jong om 's avonds in een vreemd land op pad te gaan :o

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:36

Wat een betutteling weer. Als kind met vriendjes nog 's avonds rondgaat op de (ik gok) camping wat is daar nou weer zo heftig aan :') en limonade bij de kinderdisco... Hij is niet 5 hoor.

Verder idd gelijk en dan iets extras geven wanneer ie op pad gaat! En goed dat er ook nog ouders zijn die niet zo hun kinderen betuttelen :)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:37

Ik zou ook allemaal hetzelfde geven. Niet zo leuk als de jongste en oudste het zelfde willen kopen en alleen de oudste het kan betalen.
Met 13 op pad in een vreemde omgeving lijkt mij ook niet voor de hand liggend .

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:38

sureido schreef:
Wat een betutteling weer. Als kind met vriendjes nog 's avonds rondgaat op de (ik gok) camping wat is daar nou weer zo heftig aan :') en limonade bij de kinderdisco... Hij is niet 5 hoor.

Verder idd gelijk en dan iets extras geven wanneer ie op pad gaat! En goed dat er ook nog ouders zijn die niet zo hun kinderen betuttelen :)

Ik had het er niet uitgehaald dat het hier om de camping ging hoor :)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:39

Kidde schreef:
sureido schreef:

Nee ik ook niet . Op de camping rondhangen is wat anders dan op pad gaan.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:42

Wij kregen vroeger alle 3 hetzelfde, m/j/m met 3&3 jaar leeftijdsverschil :)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:45

Zou er indd voor kiezen ze alle 3 hetzelfde te geven en de oudste wat bij te geven als hij naar iets toe gaat. Je weet nu wellicht nog niet wat er daar voor ze georganiseerd wordt en wat het kost?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:50

wij kregen vroeger ook allemaal hetzelfde..

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:57

furious schreef:
Kidde schreef:

Nee ik ook niet . Op de camping rondhangen is wat anders dan op pad gaan.

Ik las het inderdaad ook als een camping. Waarschijnlijk doordat het over een vakantie in Frankrijk gaat en de TS twee weken gaat. Frankrijk is nogal een kampeerland voor ons als Nederlanders.

Gelukkig staat er ook niet dat hun zoon in zijn eentje in de grote stad gaat stappen, er staat alleen dat hij op pad gaat. Wat dat dan precies is is niet verder toegespitst.

Nu on topic:

Wij kregen thuis eigenlijk ook altijd hetzelfde. Ik ben zelf de oudste en had vaak al wat spaargeld van thuis, waardoor ik dus uit eigen keuze zelf meer in kon leggen. Het verschil is bij ons 6 jaar in totaal. Mijn jongste broertje is 6 jaar jonger en mijn andere twee broertjes zitten daar tussenin.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:00

Waar is het voor? Gaan jullie altijd gezamenlijk op pad, of gaat de oudste ook wel eens de hele middag met andere kinderen mee? Als jullie altijd samen zijn is hetzelfde bedrag prima, als hij met anderen mee gaat zou ik hem wat meer geven zodat ze dan samen wat kunnen kopen. Een 13-jarige is ook wel toe aan dat micromanagen van geld, een 7-jarige begrijpt amper wat geld is natuurlijk.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:00

Het ligt ook aan het doel wat je ermee hebt om de kinderen vakantiegeld te geven. Wil je dat ze meer over geld leren en de waarde er van en een stukje keuzevrijheid en eigen verantwoordelijkheid dan zou ik het niet raar vinden om onderscheid te maken in de leeftijden. Deze liggen immers best verspreid. Een 7-jarige geef je andere verantwoordelijkheid dan een 13-jarige.

Je kan ook op de website http://www.wijzeringeldzaken.nl of http://www.nibud.nl kijken naar meer tips.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:01

Mijn zus en ik kregen eigenlijk gewoon iets wanneer we het leuk vonden. Maar als je echt geld aan de kinderen wilt geven zou ik voor alle 3 hetzelfde pakken. Op is op zo gaat dat met geld. En nu kun je dan bij de oudste wel even wat bijgeven omdat die zelf nog even op pad gaat. Dat vind ikzelf namelijk wat anders.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:05

Ik zou ze alledrie hetzelfde geven, zodat ze iets voor zichzelf kunnen kopen als een ijsje, armbandje, ander leuk souvenirtje. En als de oudste ergens wat gaat drinken, zou ik hem gewoon nog wat extra's geven wat los staat van het geld voor een souvenirtje.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:13

Mijn zoon van 9krijgt 2 euro per dag en wat extra bij bijzondere gelegenheden. Ben wel benieuwd of dat gemiddeld is trouwens.

Ik zou ze hetzelfde geven, nogal sneu voor de jongste anders.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:28

Zo zou ik het ook doen. Als kind kregen ik en mijn zus ook hetzelfde, we schelen maar 16 mnd maar toch, geef de oudste wat extra als die iets wil gaan doen dat de kleintjes niet kunnen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:29

Ook ik vind het eerlijk om gewoon ze allemaal evenveel te geven.

Wanneer de oudste wat leuks gaat doen op de camping met de leeftijdsgenoten, kun je per keer gaan bekijken en iets gaan geven.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:04

Jeetje ik had zeker strenge ouders. Bij ons was echt alles evenveel of ik nu even op pad ging of niet. Als ik daarvoor extra kreeg dan mijn zusje hetzelfde bedrag ook ondanks ze niet op stap ging/mocht

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:13

Maar wat kan je doen met 2 euro? :')
Voor wat is het geld precies bedoeld? Als jullie samen op stap gaan vind ik het eerder normaal dat jullie een armbandje of ijsjes kopen wanneer zij er om vragen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:17

Damned schreef:
Maar wat kan je doen met 2 euro? :')
Voor wat is het geld precies bedoeld? Als jullie samen op stap gaan vind ik het eerder normaal dat jullie een armbandje of ijsjes kopen wanneer zij er om vragen.

Een ijsje kopen, of sparen voor wat groters. Het gaat om jonge kinderen (9jaar in mijn geval). Dan is dat toch niet zo gek?

De bedoeling is vooral dat er lekker gespeeld wordt en dingen als entree van zwembaden enzo betalen de ouders natuurlijk.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:19

Ik kreeg 10 euro per 14 dagen :P En soms wat meer, of kochten mijn ouders ook nog wat voor mij. Ik ben enigs kind.

Zo ver ik weet kregen mijn neefjes en nichtjes hetzelfde bedrag, ook verschillende leeftijden!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:22

Met €2 per dag kom je na 2 weken uit op €28, dat vind ik echt niet weinig voor 9-jarige.
Ik ben zelf de helft van een tweeling dus hier was het altijd gelijk, variërend per jaar van 20 tot 50€.

Kinderen van verschillende leeftijden zou ik ook evenveel geven. Uiteindelijk wordt het toch aan hetzelfde soort spullen uitgegeven. Mocht je oudste zoontje dan 's avonds eens iets gaan doen kun je hem altijd wat extra meegeven.