Thailand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 20:15

Wij zijn van plan om in 2018 naar Thailand te gaan. Ik dacht een beetje aan 3 plaatsen in 3 weken. Het idee is nu nu dat je aankomt in bangkok maar daar heb ik niet zoveel mee dus na 1 nacht wou ik doorgaan naar changanaburi om in zo'n river villa te slapen en een grot en watervallen te bezoeken. Daarna naar Chiang Mai voor een jungle wandeling en olifanten opvang. Daarna naar Krabi om te snorkelen en te genieten van de mooie uitzichten. Alles uitzoeken is best ingewikkeld vooral omdat sommige zeggen dat je het pas daar vast kunt leggen (kaartjes voor de trein of waar je naartoe gaat ivm het regenseizoen). Wie heeft er ervaring, wat heb je gedaan en wat was je een beetje kwijt qua kosten?

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:05

Zou toch 2 dagen na aankomst en 1 a 2 voor vertrek in Bangkok blijven, is toch wel een ervaring en dan kan je even acclimatiseren. Chiang Mai en omgeving is super zeker een week voor uittrekken. M.b.t. kosten - je kunt het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt. Accommodatie hoeft ter plaatse namelijk bijna niets te kosten. Het duurste is vaak je vlucht naar Thailand. Slim is om nu al een Thailand flight alert aan te maken op Vliegennaar https://www.vliegennaar.nl/vliegen-naar-thailand zet die bijvoorbeeld op maximaal 500,- voor een retour en klik door als er nieuwe acties zijn voor dat tarief dan ontdek je vanzelf de goedkoopste reisdata.
Laatst bijgewerkt door CarolineCF op 27-07-22 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:30

Wij gaan ook volgend jaar naar Thailand en zijn eea aan het boeken en uitzoeken.

We vliegen op Bangkok en verblijven daar sowieso 3 nachten.
Daarna gaan we richting het zuiden en doen we ook nog een aantal eilanden aan.

We twijfelde om de nacht trein te nemen of om te vliegen naar het zuiden. We hebben besloten te vliegen omdat dit gewoon erg veel tijd scheelt. (Al is vliegen echt niet mijn hobby met vlieg angst :n )

We willen naar Pucket - Krabi - Ko Lanta. Verder zijn alle opties nog open.

Iemand nog tips en absolute Do`s?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:10

Ik diep dit topic even op. Wij gaan eind december / begin januari naar thailand. We vliegen op Phuket. We zoeken een plek om wat langer te blijven.

We houden van:
Natuur, mooie landschappen, beetje relaxen, beetje avontuur, lekker eten. Dus wel relaxen met een goed boek, maar ook genoeg te doen in de buurt.

We houden niet van:
Luxe resorts, partyeilanden, massatoerisme, alleen maar op het strand liggen etc.

Mag ook iets met binnenlandse vlucht zijn.

Iemand nog een briljante suggestie?

justdjen

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:18

Hier al vele malen naar Thailand geweest, je kan het inderdaad zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Handig tip van binnenlandse vlucht is hier al genoemd.
Wij hebben veel met de taxi gereisd in Thailand omdat het echt niet zo heel duur is. Phuket is gewoon leuk, lekker toeristisch. Je kan veel dingen doen en bekijken.

Bangkok zou ik ook iets langer dan 1 nachtje blijven, naast het acclimatiseren heeft Bangkok zóveel te bieden. Echt een ervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:26

Dan ga ik een paar dagen acclimatiseren in Phuket en in ieder geval naar Bangkok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:24

Thailand kan je idd zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Voor als je wat meer budget hebt kan je gerust in een 5-sterren hotel zitten voor nog geen 60 euro per nacht.

Wat wel snel duur gaat worden zijn taxi's. In bkk is het goedkoop maar daar buiten is het vaak onderhandelen. Van Bangkok vlieg je bijvoorbeeld naar Phuket voor 800 baht en vervolgens met de taxi van het vliegveld naar je hotel is 1200 baht.

Openbaar vervoer is erg beperkt en sluit vaak niet op elkaar aan dus verkijk je daar niet op.

Verder zou ik lekker alles open houden en pas een paar dagen vantevoren vervoer en hotels boeken (of ter plekke regelen en beslissen). Wees ook niet bang om hulp te vragen overal want de meeste mensen helpen graag en voor veel kleine klusjeskan je makkelijk iemand "inhuren" ( treinkaartje kopen op het station bijvoorbeeld. Het mini-reisburo naast je hotel doet dit graag voor je voor een paar euro en het bespaard jou een uur reizen en alles uitzoeken).

Vergeet niet dat Thailand een derde wereld land is en er zijn dus geen veiligheidsstandaards. Ga dus niet bungeejumpen, jetskieen, of aan een ziplijn hangen.

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:30

Thailand is gaaf! Wij hadden eerste 3 nachten in bangkok en laatste twee, het is aan te raden om het andersom te doen! Eerst aan bangkok is het al aan de hitte wennen en dat is niet echt leuk in zo'n benauwde stad. Maar bangkok is wel een hele ervaring! De tuk tuks, kraampjes, mensen, alles! Wij hadden alleen de overnachtingen in bangkok gepland en daar bij die reisbureaus verder gepland.
Heel veel plezier!

Ginnybjalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:53

Een leuke tip in Bangkok is een fietstocht bij het bedrijf: Co(ko?) van Kessel. Je fietst dan door het Chinatown van Bangkok. Geweldig waar je allemaal door heen fietst. Door smalle straatjes waar mensen aan het koken zijn tot een markthal vol met bloemen waar je door heen rijdt. Echt een aanrader!

Ook kun je het koninklijk paleis en de bijbehorende tempels gaan zien. Dat zijn wel een van de mooiste, dat scheelt je weer een hoop tempels bezoeken

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:50

Wij zijn ook aan het kijken naar Thailand. Maar ik vind het lastig. Bangkok en Chang Mao wordt veel genoemd. Ik regel mijn verblijf en vervoer graag van te voren. Maar bij veel reisorganisaties zit je dan al snel in een groepsreis en dat willen we niet. Heeft er iemand nog tips hoe dit te regelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:14

Tientjeblij schreef:
Wij zijn ook aan het kijken naar Thailand. Maar ik vind het lastig. Bangkok en Chang Mao wordt veel genoemd. Ik regel mijn verblijf en vervoer graag van te voren. Maar bij veel reisorganisaties zit je dan al snel in een groepsreis en dat willen we niet. Heeft er iemand nog tips hoe dit te regelen?

Groepsreis vinden wij ook horror. Zelfs groepstours van lokale reisbureautjes doen wij niet.

Vervoer: neem als je het land inkomt een prepaid simcard met data. Te koop op de luchthavens in de ontvangsthallen. Zet dan Grab en Uber op je telefoon. Dan kan je overal een taxi bestellen. Je ziet vooraf op de app wat je kwijt bent (rond de €2,50 voor een ritje), dus daar heb je geen gezeur over. Erg makkelijk. Verder rijden er in Chiang Mai Songthaews (kleine busjes). 30 baht pp voor een ritje binnen het centrum.
Motorbike huren kan ook. Maar er vallen daar veel verkeersslachtoffers en als je geen motorrijbewijs + internationaal rijbewijs hebt kan je een boete krijgen. In de steden is dat vanwege het verkeer sterk af te raden.

Kijk ook eens naar binnenlandse vluchten. Die zijn heel goedkoop.

Accomodaties: booking.com, Agoda.... Ook heel makkelijk.

Ikzelf hou meer van natuur en rust dan van steden. Er zijn prachtige eilanden bijvoorbeeld. En buiten Chiang Mai is schitterende natuur.

Zelf regelen is daar prima te doen hoor! Het is een makkelijk land.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:52

Alles is in Thailand te regelen! Vaak ook goedkoper dan als je het van te voren in NL boekt :)
Wij hebben Bangkok, Ayuthaya(dagtrip, aanrader!!) Kanchanaburi, Hua Hin , Chiang Mai ( met de nachttrein vanuit Bangkok) en Ao Bang ( bij Krabi, vlucht vanuit Chiang Mai) gezien. En zodra het kan wil ik weer terug naar het mooie Thailand! <3

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:56

Wij hebben in 2009 een roadtrip in Thailand gedaan. Prachtig land. <3
Afbeelding

Wij hebben dit gedaan op 2 weken tijd :)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:59

Ik volg!
Wij willen eventueel ook naar thailand dit jaar.
Wilden eerst naar nepal maar qua voorzieningen lijkt ons dat toch niet wat. Wel kijken we ook nog naar laos.
Wij willen eind oktober/begin november. Wanneer wil jij heen?

Laurievc: Welke maand heb deze roadtrip gedaan?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:59

Wij hebben dit gedaan in de kerstvakantie. 20 december tot begin januari ergens :)

n_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:09

Ik volg ook, dit lijkt ons namelijk ook erg leuk om nog eens te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:12

Laurievc schreef:
Wij hebben in 2009 een roadtrip in Thailand gedaan.

Auto gehuurd?

Geen problemen gehad met aan de andere kant van de weg rijden en hoe de gemiddelde Thai de verkeersregels interpreteerd?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:14

Nee, wij hebben een groepsreis gedaan. Met de bus dus :) Eerste en laatste groepsreis voor ons haha :+ Verder doen wij inderdaad veel reizen met huurautos en nog nooit problemen gehad. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:39

Ik heb in Thailand motor gereden. Buiten de stad vond ik het verkeer prima te doen, maar de stad (Chiang Mai) vond ik echt geen aanrader. Links rijden is niet moeilijk. De chaos wel. Bangkok schijnt nog 10 keer erger te zijn. En ik ben geen watje in het verkeer. Dus als je een auto of motor huurt, bedenk dan goed waar je aan begint.

Goede navigatie is trouwens ook fijn als je geen thais schrift kunt ontcijferen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:27

In Chiang Mai ging scooteren prima. Nouja, rond Chiang Mai dan ;)
In Bangkok zou ik het ook niet aandurven geloof ik...
Maar als je met meerderen gaat is in Bkk een Meter-Taxi echt prima betaalbaar. Of n Motortaxi of tuktuk. Bij die laatste 2 wel wat onderhandelen ;)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:42

Wij zijn vorig jaar met een rondreis mee gegaan ..
Waar je ook naar kan kijken is bij Edwin Wiek op zijn olifanten opvang te slapen. Fietsen bij Co van Kessel moet je zeker gedaan hebben.

Scooter zou ik niet zo snel huren, maar dat komt omdat wij een botsing hebben gehad met een scooter toen we in de taxi zaten en deze toch met de ambulance afgevoerd werd ...
Zijn spullen lagen aan de andere kant (2x 2 baans) van de weg ....
Afbeelding

Paleis van de koning is wel een trekpleister, maar vond ik te druk met al die rouwende Thai's.
Dierentuin heb ik ook bezocht in Chiang Mai, is super rustig, zijn wel leuke dieren maar wel met de auto gaan ;)

Edit:
Wij hebben deze gedaan
https://www.kras.nl/vakantie/thailand/r ... g-thailand
Alleen zie ik nu dat de laatste dagen in Hua Hin zijn, hier zaten wij niet, maar alle hotels verder wel zoals op de plaatjes!
Laatst bijgewerkt door Samy op 17-01-18 22:58, in het totaal 2 keer bewerkt

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:53

Als je in Chiang Mai bent, de tempel in de bergen is heel mooi! En de Night Safari ( dierentuinachtig iets) ook. En vergeet vooral niet om een kookcursus te doen!!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:59

Ik heb deze zomer een maand door Thailand gereisd. Bangkok is idd leuk, vooral de fietstocht en even de beroemde tempels bezoeken. Heel toeristisch maar wel een beleving!

Ciang Mai is heel gezellig, Pai nog leuker. Maar dat is wel echt een backpackersbestemming dus je kan het ook alleen bij Ciang Mai houden als je dat niet van plan bent. In Ciang Mai heb je mooie natuur, goed kijken naar welke olifanten tour je boekt!! Niet waar ze gaan rijden. Ik had daar een dagtocht wandelen met olifanten door de jungle en zwemmen. Was echt heel mooi.

Qua kust zou ik toch Koh Tao aanraden, hoewel het ook een partyeilandje is vond ik het daar juist super relaxed :D

Vervoer idd daar ter plekke regelen, niet bij zo'n bureautje op straat (die vragen het dubbele), maar gewoon zelf een taxi nemen naar het busstation/treinstation. Nachtbus vond ik prima te doen maar als je meer budget hebt is een vlucht ideaal.
Verder vond ik een scooter huren een grote meerwaarde omdat je zelf op ontdekking kunt ipv die eeuwige tours met mini busjes, die je net naar de meest toeristische plekken brengen terwijl er 1 km verderop een mooiere waterval te zien is waar je privé kunt zwemmen :+ Ik heb op meerdere plekken scooters gehuurd en er is niks misgegaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 01:53

Koh Tao zou is zeker afraden maar dat is vooral vanwege veiligheidsoverwegingen (het hele eiland is in bezit van enkele maffia families en het komt geregeld voor dat er vrouwelijke toeristen van tussen de 20-30 jaar oud onder rare omstandigheden komen te overlijden).

Wees met een scooter huren er wel zeker van dat je verzekering dit dekt. Een scooter is hier 115cc dus je moet een motorrijbewijs hebben (niet om te huren, wel om verzekerd te zijn) en de wegen zijn extreem gevaarlijk voor scooters (zand en steentjes in de bochten, dronken automobilisten, slecht wegendesign, etc). Thailand heeft sinds dit jaar de titel "gevaarlijkste wegen ter wereld" (gebaseerd op doden per 100.000 inwoners in het verkeer) behaald en ongeveer 85% van die doden zijn mensen op scooters. Maandelijks komen ook de inzamelacties voorbij van toeristen die een ongeluk hebben gehad met de scooter, er in het ziekenhuis achter kwamen dat de verzekering dat niet dekt, en nu 20.000 euro nodig hebben om het ziekenhuis te betalen en terug naar huis te kunnen gaan (bij de laatste inzamelactie kwam er nog bij dat de rijder zijn been achter kon laten in Thailand).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:16

Nog een aanvulling: als je het toch doet: zorg dat je naast je motorrijbewijs ook een internationaal rijbewijs meeneemt. Politie kan daar nog wel eens moeilijk over doen als je dat niet bij je hebt. Al dan niet met het doel je op te lichten.

Dat óf je ziektekostenverzekering óf je reiskostenverzskering werelddekking moet hebben voor medische kosten lijkt mij vanzelfsprekend voor het maken van iedere verre reis. Maar getuige het verhaal hierboven zijn er mensen die dat niet goed regelen. En lees de polisvoorwaarden dan ook even door of al je activiteiten gedekt worden (ook duiken etc)