Vakantie zuidEngeland, B&B,

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivjenn

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Vakantie zuidEngeland, B&B,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 14:25

Onze vakantieplannen zijn gewijzigd..
Nog niks geboekt.
Zit wel rond te kijken voor een huisje in Nederland een B&B ofzo maar veel leuke dingen zitten al vol.
Al jaren hebben we het over Engeland..
Wat zijn de do en don'ts daar?
Ooit zeiden we we gaan over met de boot en gaan van B&B naar B&B.
Zonder vooraf te boeken.
Is dat een onmogelijk iets..?
Is het financieel ook iets aantrekkelijker nu?
Huisje in Nederland kan natuurlijk ook maar jaaaa...Engeland zou super zijn!

Piekosjj

Berichten: 5454
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Vakantie zuidEngeland, B&B,

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:37

Ik heb vorig jaar een roadtrip gedaan van Bristol naar Dover door Cornwall, maar ik was blij dat we ook een tentje bij hadden. Veel B&Bs waren voor ons als student ontzettend duur, slecht bereikbaar of simpelweg vol. Ik zou er dus zelf niett op durven gokken om dat zo te doen.

Verder is Engeland wel een prachtig land met een onwijs leuke cultuur en uiteraard toffe dramatische kliffen de zee in!

MarrieLeen

Berichten: 11386
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Vakantie zuidEngeland, B&B,

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:47

Zuid-Engeland is prachtig. <3 Wij zijn met de boot van Calais naar Dover gevaren, vanuit daar naar Beachy Head/Seven Sisters bij Eastbourne.
Hele mooi krijtrotsen. Eastbourne en Brighton zijn ook erg leuke steden, met hostels/hotels in allerlei prijsklassen.
Daarna zijn we door gereden naar New Forest National Park, waar de pony's los op straat lopen. Echt geweldig. :D
Wij zaten daar een week in een huisje/cottage en hebben ons daar de hele week kunnen vermaken met allerlei uitstapjes.
In Engeland heb je vaak ook 'inns', overnachtingsmogelijkheden bij een pub. Erg leuk! :j

Wij zaten bij Beachy Head in 'the Star Inn' (Alfriston): http://www.thestaralfriston.co.uk/
In Brighton heb je 'Kipps Hostel', ook met aparte kamers. Prima en leuke prijs: http://www.kipps-brighton.com/
In het New Forest park zaten we in Burley, in the Garden Cottage: http://www.explorethenationalparks.co.uk/GreatWells.htm

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, als je nog vragen hebt, stel ze gerust! :)

Rivjenn

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 14:47

Ik zag wel dat het vanuit Duinkerken niet duur is om met de boot naar Engeland te gaan en dat je er met 2 uur bent. Vanuit IJmuiden kost het maar liefst €1000,-. Uit Duinkerken iets meer dan €100,- wie heeft ervaringen daarmee?
Tentje kan idd ook nog! Vaste plek is niet handig. Kun je wel makkelijk een kampeerplek vinden?

Rivjenn

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Vakantie zuidEngeland, B&B,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 14:49

En is het goed te doen met eigen auto..?

MarrieLeen

Berichten: 11386
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Vakantie zuidEngeland, B&B,

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:54

Je kunt vanuit Hoek van Holland naar Harwich, maar ook inderdaad vanuit Duinkerken en Calais naar Dover.
Als je naar Zuidoost-Engeland wilt zit je gelijk op goede hoogte. Wij zijn met P&O ferries gevaren.
En je kunt vanaf Calais ook nog met de auto op de trein onder het Kanaal door, dat duurt ca. een half uur volgens mij.
Ik vond het prima met eigen auto! Natuurlijk wel even wennen aan het links rijden. :j

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:58

Wij zijn eind april naar zuid Engeland geweest met de auto, onze eindbestemming was Dorset.

Je kunt inderdaad het beste vanaf Calais of Duinkerken overvaren, dan zit je ook al gelijk in het zuiden. De trein kan ik ook erg aanraden vanuit Calais, maar die is in de zomer vaak wel aan de prijs. Vanuit IJmuiden ga je volgens mij alleen naar Hull, wat veel noordelijker ligt.

Als je gaat kamperen zou ik je echt aanraden de app "WikiCamps UK" te installeren. Je kunt hem vooraf downloaden en laden, dan kun je tijdens je reis of GPS signaal campings vinden. Je kunt er o.a. selecteren of je een hond mee hebt, of vis mogelijkheden wil hebben op de camping.

Ik weet niet wat je zoekt, maar wij zijn echt lyrisch van Blackberry Woods in Ditchling (net boven Brighton). Een hele simpele natuurlijke camping met een geweldige sfeer. Ze hebben o.a. ook een boomhut of een helicopter waar je in kan slapen. http://blackberrywood.com/
Daarnaast hebben wij ook nog 2 nachten bij West Bay op een camping gestaan: http://www.freshwaterbeach.co.uk/ Een grote camping met veel activiteiten, ook vrij prijzig. Maar aan de zee en je kon er prachtige wandelingen over de kliffen maken, o.a. naar 't naastgelegen plekje.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Vakantie zuidEngeland, B&B,

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:20

Jaren geleden hebben wij een paar keer B&B gedaan in Zuid-Engeland. Nooit iets geboekt en toch altijd plaats gevonden (juli). We waren met de fiets, auto in Calais laten staan en met de fiets op de boot. De mensen waren altijd vriendelijk, telkens als we ergens op de kaart aan het kijken waren stopte er wel iemand die vroeg of ze ons konden helpen met de weg. B&B's heb je in alle soorten, gaande van het verhuren van een extra kamer die ze toch niet meer gebruiken, tot een soort klein hotel. Ik vind het een aanrader, meer het 'Engeland-gevoel' dan op een camping. Zuid-Engeland is prachtig, elk dorpje lijkt wel te zijn ontworpen om er postkaarten van te maken. Aan de kust vond ik het dan weer minder dan in het binnenland.

gaucho

Berichten: 9534
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:58

Ik heb in mei een week in een huisje gezeten in Cornwall, prachtig! wisselkoers van de pond is nu vrij gunstig. Wij zijn toen met de nachtboot uit Hoek van Holland overgestoken, is inderdaad wat prijziger maar wel heel relaxed.

Felinde

Berichten: 1178
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Re: Vakantie zuidEngeland, B&B,

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:16

Hoi!

Ik woon sinds Oktober in Engeland en ben nu enkele keren met de boot van hoek van holland naar Harwich heen en weer gereisd. Goed te doen en wij hebben tot nu toe alleen maar goede ervaringen gehad met Stenaline.

Voorheen 2 keer via Calais gereisd, 1 maal met een schip van P&O en 1 maal met een bus op de trein. Ook dat ging allemaal zonder problemen, al moet ik eerlijk toegeven dat ik de boten van Stenaline fijner vindt als P&O.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:24

Ik woon in Bristol dus mocht je tips willen over Zuid-Wales of het zuidwesten, geef maar een gil :j

Mijn ouders komen meestal met de Eurotunnel als ze op bezoek komen, het is prima te doen met je eigen auto.