Georgie/Kaukasusgebergte - JayJansen wilderness school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Georgie/Kaukasusgebergte - JayJansen wilderness school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 10:54

Via Facebook toch stiekem een linkje aangeklikt en verliefd geworden op een reis naar Georgië. Om specifiek te zijn naar het Kaukasusgebergte <3 .
Linkje van de reis: http://jayjansen.nl/tours/georgie/

Het ziet er echt prachtig uit! Ik hou ontzettend van bergen en ruige wildernis en snap dat je dat misschien ook wel in Schotland kan vinden, maar dit is echt heel erg mooi!
Zijn er bokkers die in die omgeving geweest zijn en mij kunnen vertellen of het echt zo mooi is? En/Of misschien mensen die via deze organisatie een tocht hebben geboekt en wat zij ervan vonden?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:28

Ja het is mooi, ruig en betoverend :j

Zal morgen even op je link kijken. Ik vond het in zn geheel ook een bijzonder land.

Babeth

Re: Georgie/Kaukasusgebergte - JayJansen wilderness school

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 03:53

Ik heb een paar maanden in Georgie gewoond. Geweldig land! Ik raad je aan op eigen houtje te gaan en niet met een tour. Het land is zo ontzettend goedkoop, tours halen je portomonee helemaal leeg. Je kunt heel makkelijk ter plaatse van alles boeken bij locals, voor een fractie van de prijs.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 03:43

Daarbij help je de plaatselijke bevolking ook financieel als je via hun je excusies en dingen boekt. Het is een armoedig land, die mensen kunnen jou geld beter gebruiken dan een Nederlands bedrijf die het land uitbuit omdat het door armoede zo goedkoop is.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:23

Wat een fantastische reis zeg! Dit zou voor ons ook nog wel echt een optie zijn om te gaan doen. Wat Babeth zegt klopt wel, maar ik kan me ook goed inddenken dat je het met een Nederlands gezelschap wilt doen en regelen. Ook op die manier komt het de Georgische mensen echt wel ten goede (denk aan tips/eten/drinken/huur materiaal etc.).

Zelf heb ik alleen een hike gedaan naar Gergeti Trinity kerk in de Kaukasus (verder veel gereden), ook te bereiken met fourwheeldrive en paard, maar ik moet zeggen dat de hike het meer dan waard was! Mooie klim naar afgelegen gebieden, dat vind ik zo fascinerend. We zijn op veel bijzondere plaatsen geweest en ik bewaar er hele mooie herinneringen aan.

Ik zou zeggen abosluut doen! Het is echt een ervaring die je nooit meer gaat vergeten!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 17:33

Klinkt inderdaad goed :). Maar helemaal alleen op pad met locals vind ik om de reden die Sakura geeft inderdaad minder geschikt. Juist leuk in een groep. Ik ga er eens sterk over nadenken of ik dit bedrag er voor over heb!