Erop uit in omgeving Den Haag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dejoni

Erop uit in omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 19:16

Hallo allemaal!

Binnenkort gaan wij een paar daagjes in eigen land weg in de omgeving van Den Haag.
Meestal wanneer we ergens willen gaan eten voor lunch/avondeten, kijken we waar het druk is.
Ons motto: waar het druk is, is het goed vertoeven :+

Maar nu ben ik op zoek naar jullie input, omdat vaak de mensen die in die omgeving wonen vaak net de leuke, kleine restaurantjes weten te vinden :Y)

We zouden de volgende 'eisen' hebben:
* Goed te bereiken (centrum / centraal gelegen)
* Betaalbaar
* Niet te veel gekke dingen
(--> een pasta, simpele gerechten etc. Niet dat het héél simpel moet, maar niet dat de hele menukaart vol staat met dingen die we niet eens kennen ;) )

We gaan Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Amsterdam en Leiden waarschijnlijk sowieso zien,
dus voor deze steden zijn alle leuke locaties welkom! :)

Dus: waar gaan alle bokkers graag naartoe om een lekker hapje te eten voor lunch / avondeten? :D

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Erop uit in omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:58

Den Haag: Grieks restairant Knossos op de Drie Hoekjes (n het Centrum, vlakbij de Grote Kerk). Erg lekker eten, redelijke prijzen en zeer vrinendelijke mensen. Wij komen er al ruin 30 jaar. Bezoek in Den Haag het Mesdag Museum en vooral Madurodam. Naast de winkel van De Sting (vlakbij de "Griek")
zit ook nog ene echte oude drogisterij. Echt leuk.!

Leiden: Restaurant de Waag. Midden in het Centrum van Leiden. Zeker de "hutspot variant" (een echte must in Leiden) is aan te raden. Als je met de auto naar Leiden gaat... Parkeren op de Haagweg
(www.visitleiden.nl/nl/plan-jouw-bezoek/ ... in-haagweg ). Van daaruit rijden shuttle busjes die je binnen 10 minuten in het centrum brengen en ook weer terug brengen naar de parkeerplaats. Probeer in Leiden een stadswandeling te boeken met mensen van "Het Gilde". Die kennen de stad als hun broekzak.

Rotterdam: Lunchen bij de Ballentent (aan de Maas vlak bij Spido). De beroemdste gehaktballen van Nederland. En maak een tochtje met de watertaxi. Beetje duur, maar echt spectaculair. Vraag de schipper wat "leuke bochtjes" te maken. Of neem de Plonsbus (van te voren reserveren)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:02

Voor sushi moet je absoluut naar Shiki in Rotterdam (Alexadrium). Stationnetje stopt er tegenover.

Als je in Den Haag bent, zou ik persoonlijk niet Scheveningen overslaan. Supergezellig met warmere temperaturen en heel veel eettentjes. Je hebt er echt van alles. Sinds vorig jaar zit ook tapasrestaurant Zusjes in een vleugel van het Kurhaus, is ook erg lekker eten. Je moet er alleen wel van tevoren reserveren, als je op de avond zelf aankomt zal er geen plek meer zijn. Maar in de tal van andere restaurantjes op de boulevard heb je veel meer kans dat je gewoon plek hebt als je aan komt wandelen. 's Avonds even Crazy Piano's in voor een drankje is ook heel leuk.

Lunchen in Den Haag kan geweldig bij Het Achterommetje. Ligt een beetje aan de tijd dat je aan komt waaien, het ene moment is het rustig, het andere moment staat de rij buiten te wachten. Gezonde lunchgerechten, leuk personeel en gewoon een gezellig sfeertje.

En persoonlijk zou ik Delft niet overslaan. Heerlijke stad!

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 20:21

Bedankt al voor de uitgebreide reacties!

Al een paar opgezocht via Google, ziet er allemaal heel erg leuk uit! :D
We gaan met de trein, dus gelukkig geen parkeerproblemen :)

Scheveningen gaan we ook zeker langs, daar hebben we al een leuk plekje gevonden :9

Heel fijn dat jullie je ervaringen willen delen, zo kunnen wij ook ervan genieten! :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:43

Mocht je van tapas houden, la plancha in Leiden, echt zoooooo lekker *\o/*

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:50

Lunchen in Den Haag moet je absoluut bij Lapsang doen! Dat is zooo gezellig en heerlijk eten. Wel van te voren reserveren, want het zit bijna altijd vol. En dan 's avonds eten bij Rootz at the Harbor :Y)

Oh edit: Restaurant Blij op de Bierkade is ook heel gezellig en kun je lekker aan de gracht zitten. Daarna schuif je dan zo door naar biercafe de Paas!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:58

Op de Grote Marktstraat zit Me for You (Food+Phone).
Leuk tentje om koffie te drinken en eventueel te lunchen. Wel een simpele lunch maar allemaal van die zelfgemaakte dingetjes (bijvoorbeeld de homemade lemonade :9 )
Aanrader!

En als je telefoon stuk/vies/verstopt is kunnen ze dat gelijk fixen _O-

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:12

Als je van rustiger strand houdt dan is Kijkduin ook een optie. Daar kan je op de Boulevard heerlijk lunchen bij Ketjesmix. Wat luxer avondeten bijv bij Altro. Ook op de boulevard.
In het centrum kan je lekker Europese tapas eten bij Milu ( zit naast Knossos) of wat eenvoudiger bij Humpreys. Op het plein zitten ook heel veel restaurantjes en daar kan je savonds lekker stappen.
Ik vind zelf Scheveningen helemaal niks. Maar ik ben dan ook wat ouder en val niet onder de doelgroep.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:44

Als je in het centrum bent, ga dan ook even langs de nieuwe Shakespeare Milkshake Bar :D Moet je even googlen waar dat zit, is heel vlakbij het centrum. Ben daar gisteren voor het eerst geweest en het is echt geweldig :D

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:16

In Den Haag heb je Scallys zitten, een super leuk klein tentje waar je kunt brunchen, en die echt superlekkere scones hebben! Absoluut een aanrader.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:21

Scallys ben ik ook wel eens geweest, klein gezellig tentje. Vond het eten (waarschijnlijk niet het goeie gekozen) niet heel bijzonder.

Als je van een simpele verse pasta hap houdt Vapiano tegenover pathe buitenhof. Je kiest zelf een gerecht, gaat in de rij staan en wordt direct voor je gemaakt. Soms moet je lang wachten dus ff checken hoe druk het is. s'Avonds vind ik de muziek nogal hard staan.

En een high tea in hotel des indes is echt geweldig. Wel wat prijziger maar de sfeer en het gebouw is prachtig.

Panoramamesdag is leuk alhoewel het doek nu wordt schoongemaakt. Marurodam is leuk. Omniversum niet vergeten! Natuurfilms op een koepelscherm.

Hoftrammm, een tram omgebouwd tot restaurant die heel Den Haag doorrijdt. Fantastisch! Alleen duur.

Mauritshuis!

Uitwaaien op Scheveningen dan ook even bij Simones een visje eten. Zelf ga ik liever naar Kijkduin. Rustiger en leuk om savonds op de boulevard te eten.
Weet niet waar je vandaan komt maar als je graag de stad wil bezoeken, moet je hier niet voor kiezen, maar Landgoed Ockenburg en Madestein kan je mooi wandelen. Bij landgoed Ockenburg zit kasserie ock waar je even wat lekkers kunt drinken/eten.

Verder is winkelen op de Fred (Frederik Hendriklaan) altijd gezellig en leuk.

(Wel leuk dit! Woon zelf 10 jaar in Den Haag en ga even opschrijven wat jullie geschreven hebben, altijd leuk om iets nieuws te doen)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 04:39

Maar Vapiano zit in heel veel steden, dat is nou niet echt bijzonder haha :D Maar wel goedkoop en altijd prima!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:49

ShadowFax schreef:
Verder is winkelen op de Fred (Frederik Hendriklaan) altijd gezellig en leuk.

En vlakbij de Fred zit de Fahrenheitstraat. Daar kun je ook leuk winkelen, lunchen en in de buurt lekker eten O:) Leuke restaurantjes daar in de buurt zijn Rialto (een echte Italiaan), Burrata (wel nogal massaal), Vicini Ristorante en Proeflokaal Bregje (simpel eten, maar goedkoop en lekker - je moet wel reserveren). Misschien bedenk ik zo nog meer... Bij Café Franklin en Café Emma kun je ook een hapje eten, maar vind ik vooral leuk om gewoon een biertje te drinken.

Verder heb ik geen aanvullingen op wat hierboven al gezegd is. Misschien nog het Fotomuseum, zit in het Gemeentemuseum.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:56

Ik loop altijd langs Proeflokaal Bregje op weg naar huis, maar ik vraag me serieus af hoe je voor 12,50 een lekker driegangenmenu op tafel kunt zetten... ik ben er dus nog nooit geweest, maar het kan dus wel?

Verder qua tips: Frederik Hendriklaan idd, vind ik persoonlijk leuker dan het centrum. Mauritshuis is leuk, maar moet je wel aanspreken. Museon is ook leuk :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:00

Foaly schreef:
Ik loop altijd langs Proeflokaal Bregje op weg naar huis, maar ik vraag me serieus af hoe je voor 12,50 een lekker driegangenmenu op tafel kunt zetten... ik ben er dus nog nooit geweest, maar het kan dus wel?

Ik vraag me dat ook nog steeds af :+ Ze verdienen vooral op drinken denk ik. Ze vragen bijvoorbeeld ook geld voor kraanwater, "in verband met onze lage prijzen".

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 11:17

Dankjulliewel voor de reacties!

Misschien ook wel leuk als dit topic blijft doorlopen ook als wij zijn geweest, zo te zien vinden anderen het ook leuk om ervaringen uit te wisselen! :)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:32

Ik werk zelf bij Bistro Mer in Den Haag, als je visliefhebber bent zeker een aanrader!
Verder heb ik hele goede verhalen over Vincenzo's gehoord op de Prins Hendrikstraat en is de Hagedis heel leuk (vegetarisch restaurant). Iets verderop op het begin van de Weimar zit Cafe de Klap, ook lekker simpel maar heerlijk gegeten!
Op het strand zou ik eerder richting zwarte pad of zuid gaan dan de boulevard in Scheveningen overigens.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:36

Ik zal Dordrecht even promoten :D :o

Grote kerk beklimmen ( 1euro en direct work out gehad)

Puzzeltocht door historisch centrum doen (VVV), mooi om te slenteren langs water en historie.
Met einde van de zomer een prijswinnaar....

Wekelijks zijn er ook wel evenementen in Dordrecht: Keltfest-grootste boekenmarkt van NL-stoffenmarkt-Big Rivers-Palm Parkies-Wantijpop-Lepeltje/Lepeltje-Film in de openlucht etc.

Varen met de Dordtevaer ( ongeveer 7,50) vaar je door mooi historisch centrum, wel open boot
Zijn nu ook twee Italiaanse broers die boottochten aanbieden, is geloof ik 35 euro per uur (mooie boot)

Park de Biesbosch ( wandelen, varen, kano etc... ietwat moeilijk met openbaar vervoer te bereiken)
Bekend van de bever en ijsvogel, ijsvogels zie ik met regelmaat..bevers helaas niet, zitten er genoeg.

Segway toer door historisch centrum of park de Biesbosch

Eten:
Villa Augustus ( mooie tuin met alles wat eetbaar is en wat dus gebruikt wordt in de keuken, open keuken, industriële inrichting, alternatief, Dordrecht moet er nog wat aan wennen

Coffeelicious: begrip in de omgeving, heerlijke ontbijtjes, zit in het centrum, kneuterig en gewoon goed.
Zitten sinds kort ook in Breda.
Fijne plek, kom er graag.

Huis Roodenburgh: zit vlakbij Coffeelicous, mooi pand, eerlijke producten, goeie recensies

Otto e Mezzo ( heerlijke pizza en je zit middenin het centrum aan het water, heerlijke plek en goed en betaalbaar eten, jammie)

N038 Bakery city cafe: pijpenlaatje, erg knus, lekkere taartjes gemaakt door oud deelneemster van 'Heel Holland Bakt'.

En ook veel goede ijstentjes in het centrum.

Niet alles is per definitie goedkoop, maar voor kwaliteit betaal je.
Anders is er zelfs een Mac Donald in Dordrecht :D :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 01:14

Yv_ schreef:
Voor sushi moet je absoluut naar Shiki in Rotterdam (Alexadrium). Stationnetje stopt er tegenover.

Als je in Den Haag bent, zou ik persoonlijk niet Scheveningen overslaan. Supergezellig met warmere temperaturen en heel veel eettentjes. Je hebt er echt van alles. Sinds vorig jaar zit ook tapasrestaurant Zusjes in een vleugel van het Kurhaus, is ook erg lekker eten. Je moet er alleen wel van tevoren reserveren, als je op de avond zelf aankomt zal er geen plek meer zijn. Maar in de tal van andere restaurantjes op de boulevard heb je veel meer kans dat je gewoon plek hebt als je aan komt wandelen. 's Avonds even Crazy Piano's in voor een drankje is ook heel leuk.

Lunchen in Den Haag kan geweldig bij Het Achterommetje. Ligt een beetje aan de tijd dat je aan komt waaien, het ene moment is het rustig, het andere moment staat de rij buiten te wachten. Gezonde lunchgerechten, leuk personeel en gewoon een gezellig sfeertje.

En persoonlijk zou ik Delft niet overslaan. Heerlijke stad!

Jaaaa zusje is heel lekker, het Kurhaus valt mee hoor qua reserveren. Zaterdag en zondag is wel even aan te raden te bellen, verder kan je (normaal) daar nog wel binnen komen lopen..
Ik ben bevooroordeeld :Y) ik werk er, andere locatie wel, weet daarom ook wel welk zusje je nog heen kan gaan zonder te reserveren en welke vrijwel altijd vol zitten ( en evt last minute vol komen). Maar leuk concept, je kan bestellen wat je wil en zoveel je wil en zo doende kan bijna iedereen het zo invullen zoals die zelf wilt.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:17

Als je in Den Haag bent, neem ook een kijkje in Kijkduin. <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:48

Er zijn nog kaarten om de Koninklijke stallen te bezoeken

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:45

Weet iemand nog iets leuks om te doen met een groep van ca. 10 personen? De oudste gaat richting de 70 en loopt niet heel hard meer, dus iets waarbij je de hele stad door moet lopen is niet zo geschikt. De jongste is 19 en houdt van moord en doodslag :'). Vorig jaar ben ik met ze naar de Gevangenpoort geweest, dat was erg geslaagd, maar nu moet ik dus iets nieuws verzinnen := Iemand tips?

Het is btw in oktober, dus het moet wel een beetje weersbestendig zijn. Als het mooi weer is, zat ik al te denken aan het strand, Scheveningen of Kijkduin, maar als het storm en regen is, is dat toch minder prettig :=

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:37

Ooievaart? Maarja moet het idd wel mooi weer zijn. Hapje drankje in het restaurant van het Strijkijzer.
Reuzenrad op de pier.
Louwman museum richting Wassenaar

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:40

Foaly schreef:
Weet iemand nog iets leuks om te doen met een groep van ca. 10 personen? De oudste gaat richting de 70 en loopt niet heel hard meer, dus iets waarbij je de hele stad door moet lopen is niet zo geschikt. De jongste is 19 en houdt van moord en doodslag :'). Vorig jaar ben ik met ze naar de Gevangenpoort geweest, dat was erg geslaagd, maar nu moet ik dus iets nieuws verzinnen := Iemand tips?

Het is btw in oktober, dus het moet wel een beetje weersbestendig zijn. Als het mooi weer is, zat ik al te denken aan het strand, Scheveningen of Kijkduin, maar als het storm en regen is, is dat toch minder prettig :=

Omniversum, Sealife, Fort 1881?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:41

Trouwens is eten bij Rodizo, naast het kurhaus ook echt een aanrader!