Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 17:48

Prachtig, geniet ervan!

Indy_mouse wanneer vertrekken jullie?

knollentuin
Berichten: 10400
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:13

Mooie foto's hierboven! Hier ligt ook alles soort van klaar voor in de tas voor in de achterbak! Verzinnen wat een allemaal meenemen voor 'on the road' en dan vrijdagochtend op pad, heel veel zin in !

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:14

Indy_Mouse_9 schreef:
Ziet er heerlijk uit Oryani, veel plezier!!

Ik heb de laatste skisokken, mijn handschoenen zijn onderweg, evenals de helm voor het jongste (brldragende) kind. De planning gaat over op het aankopen van snacks voor de trip en het inpakken van tassen :)


Waar gaan jullie heen? Ik had voor de reis nog lekker warme wanten gekocht want tja, die had ik niet, enkel dunne voor indoor. Joke’s on me want ik zweet me hier momenteel te pletter, ook met de meest dunne wanten die ik “als reserve” had meegenomen. Hopelijk kan je jouw nieuwe setje wel volledig dragen :)

Indy_Mouse_9

Berichten: 2129
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 23:21

Judith, we vertrekken vrijdag als de kinderen uit school komen. Helaas hebben ze vrijdag nog les, ik was liever eerder vertrokken. We overnachten nog na Neurenberg en dan zaterdagochtend door.

Knollentuin alvast veel plezier en een voorspoedige reis!

Oryani, we gaan naar Oostenrijk, Köningsleiten. Dat is net voorbij Gerlos in de Zillertal Arena.
Ik had trouwens ook altijd onwijze zweethanden in wanten, voor mij was de truc om dunne binnenhandschoenen (liner gloves) te dragen!
Of is het momenteel echt schandalig warm waar je zit?

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:34

Indy_Mouse_9 schreef:
Judith, we vertrekken vrijdag als de kinderen uit school komen. Helaas hebben ze vrijdag nog les, ik was liever eerder vertrokken. We overnachten nog na Neurenberg en dan zaterdagochtend door.

Knollentuin alvast veel plezier en een voorspoedige reis!

Oryani, we gaan naar Oostenrijk, Köningsleiten. Dat is net voorbij Gerlos in de Zillertal Arena.
Ik had trouwens ook altijd onwijze zweethanden in wanten, voor mij was de truc om dunne binnenhandschoenen (liner gloves) te dragen!
Of is het momenteel echt schandalig warm waar je zit?



Heel veel plezier gewenst alvast!
De tip van de liners had ik al gekregen van mijn vriend en werkt inderdaad goed. Helaas is het gewoon ook echt warm. Vanmiddag zou het 12 graden worden…

Earth

Berichten: 7935
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:29

Oh ik had dat ook, zweethanden in mn wanten. Mja bij ons was t 18 graden op 2000 mter :') Ik deed ze zoveel mogelijk uit :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37290
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:35

Ik heb het toch altijd warm en zweterig ook bij -18 destijds in finland. Waar gv met thermo ondergoed op pad moet heb ik genoeg aan een dun truitje met lange mouwen. Nadeel mijn bril beslaat heel snel omdat ik zo zweterig ben bij inspanning. Matglas en skieen is niet echt heel prettig.

Maar is er ergens nu nog wel ok sneeuw. Ik zie alleen maar sompige beelden met bevroren ijs in de ochtend en snot in de middag. Ellendig voor diegenen die nu nog weg willen of al wat geboekt hebben

germie

Berichten: 26012
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 15:32

Je wilt nu niet in Winterberg zitten, dit ziet er echt slecht uit:
https://parra.nu/entertainment/onthutse ... winterberg

Ik denk dat les3V wel redelijk goed is. Dat ligt hoog. Ik ben daar wel eens geweest terwijl er nergens sneeuw lang, maar daar hadden ze bijna alles open omdat ze goede sneeuwkanonnen hebben. Wel had je dus witte banen over een groen landschap, maar skien kon gewoon. Het was er toen wel koud genoeg, maar er viel gewoon geen sneeuw. Dus snot hadden we niet.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 15:42

Een aantal pistes houden ze daar nog wel aardig op het moment. Ik vond het alleen toch net wat te ver, dus eergisteren een dagje SnowWorld meegepakt. Ook leuk en een stukje behapbaarder qua afstand en kosten. Sochtend snowboarden, ‘s middags paardrijden :')

Earth

Berichten: 7935
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 15:46

Waarom is Winterberg dan nog open he? Bizar.

germie

Berichten: 26012
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 15:53

Earth schreef:
Waarom is Winterberg dan nog open he? Bizar.

Nou ja, dat snap ik wel. Als je de webcams bekijkt is het wel beter dan op de videos hoor. En er zijn nog 12 liften open. Je wilt immers ook verdienen. En als ik nu gepland had om daar te gaan skien, dan wilde ik ook skien, ook al is het slush. Dus de keuze om het open te houden is geheel logisch. Doen andere gebieden ook.
Ik heb wel eens slechtere pistes genomen, soms waren ze dicht in Chatel, maar geen zin om met de skibus terug te gaan, dus over de laatste restjes terug naar het dal. Dat ging toen prima.

Maar leuk is het natuurlijk niet. Als je nu nog moet boeken ga je niet.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:46

Earth schreef:
Waarom is Winterberg dan nog open he? Bizar.

Omdat er super veel mensen rondhangen die toch wat willen skiën en een pas gaan kopen. De pistes die wel open zijn, zijn best goed te doen, maar enkele van de leuke afdalingen zijn niet open.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:53

Zo zou ik echt niet willen skiën, is toch niet veel aan vind ik

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37290
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:03

Ik zag fotos van iemand die nu in frankrijk in een best hoog gebied zit. Groen met een snot strook aan wit. -O- Dat is minder tof, en het nadeel van lang van te voren boeken. Geen idee hoe dat zit met sneeuwgarantie vakanties. Moet er dan echte sneeuw zijn of is met kunsten vliegwerk in standgehouden snot ook al voldoende als sneeuw?

SunnyHorse
Berichten: 1264
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:13

Wij zijn in Obertauern. Na alle pessimistische verhalen ben ik eigenlijk blij verrast. Sneeuw! De laagste piste op het laatste stuk beetje “slush” sneeuw, maar verder was het genieten!

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:55

karuna schreef:
Ik zag fotos van iemand die nu in frankrijk in een best hoog gebied zit. Groen met een snot strook aan wit. -O- Dat is minder tof, en het nadeel van lang van te voren boeken. Geen idee hoe dat zit met sneeuwgarantie vakanties. Moet er dan echte sneeuw zijn of is met kunsten vliegwerk in standgehouden snot ook al voldoende als sneeuw?

Veel reisorganisaties hebben ook geen sneeuwgarantie meer.
Ik ga zelf nog naar Les Deux Alpes. Daar is een gletsjer, en kan je ook zomer skiën, dus het moet lukken, haha! Maar de kwaliteit, ja dat blijft onzeker.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:25

Vanmorgen werden op marktplaats 2 gratis tickets voor vandaag voor Snowworld Antwerpen aangeboden. Gereageerd en gelukkig snel de mail met de tickets in m'n mailbox, dus vandaag totaal onverwachts gaan Skiën in Snowworld. Was gezellig druk maar op een paar kinderen die zich ongecontroleerd naar beneden stortte na, was er erg goed en fijn te skiën. Lopende bandjes waren traag... maar verder fijne hal. Was hier voor het eerst.

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 08:10

Dat is een mooie vondst mvdende!

Hier staat vanaf vrijdag dan toch eindelijk sneeuw in de planning, een paar dagen lang. Zou het dan toch nog? Ze houden die voorspelling al een paar dagen vol, meestal is dat wel een teken dat het echt gaat komen. Hopelijk wordt het na de sneeuwval dan niet gelijk weer warm, anders hebben we er nog niks aan. Met sneeuwval ga/kan ik niet van huis.
Momenteel geven ze 20 tot 30cm per dag, maar wel een paar dagen achter elkaar.

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 12:50

Ik hoop het @Judith! Zou fijn zijn een verse laag. Wij gaan over 3 weken richting Zwitserland :D

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:18

Ik hoop inderdaad hier vrijdag ook sneeuw te krijgen. In het dal wordt 13cm voorspeld en op de berg 35-40cm
Mag ook wel, de dalafdaling zag ik er gister zo bij liggen |(


Afbeelding


Mijn zus is nu in La Plagne en de pistes zijn daar goed.

Earth

Berichten: 7935
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:43

Oh daar is ook nog weinig van over zeg. Ziet er trouwens best steil uit of lijkt dat zo?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37290
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:48

Oef, is dat de Areitbahn naar beneden gezien de gondels? Foto genomen vanaf de richting Kaprun?

Indy_Mouse_9

Berichten: 2129
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 23:23

Heh, de dalafdaling naar Gerlos zag er zaterdag ook zo uit! Mijn familie die er al jaaaaren komt zegt dat ze het nog nooit zo groen hebben gezien op de pas, en meerdere afdalingen de eerste dag die ze nog nooit zo slecht zagen.

Gisteren en vanmorgen sneeuw, daar is het een stuk beter van geworden!

Helaas heb ik last van mn ogen, kan geen lenzen dragen en mn goggle niet over mn bril. Ik zit de hele tijd met een natte of beslagen bril, ik wordt er helemaal gek van. Gelukkig kwam vanmiddag de zon er door en was het heerlijk!

Beide zoons doen het ook goed in de les, de jongste is al gepromoveerd en daarna met de klas van de afgelegen babywei naar de babywei op de dorpspiste (hoera! Niet meer een klereeind lopen om hem af te zetten!).
De oudste ging direct al de berg op, dat hadden we niet helemaal verwacht. Eerste dag wat verdrietig omdat hij niet bij zijn vriendje zat, en dat de juf bij de lunch wel zijn geld aannam maar hij niet zelf mocht kiezen wat hij wilde eten… maar nu gaat ie super!
Ik haal beide kinderen stralend op na de les, zó fijn!

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 08:24

Wij vertrekken zaterdag naar Kaprun! Volgens de voorspellingen valt er vrijdag nog een bak sneeuw.. dus hopelijk hebben we geluk!

Zoontje gaat voor het eerst op les.. wordt zaterdag 4. Heel benieuwd hoe hij dat gaat vinden.. ik vind het zelf wel spannend!

Ik ga overstappen van het snowboard naar de ski’s.. dus ik mag ook weer in een klasje. :')

knollentuin
Berichten: 10400
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 09:41

Hier op dit moment in italie , heerlijk!!! Absoluut meer groen dan andere jaren maar boven meer dan genoeg sneeuw én goede sneeuw. De locals melden wel dat er te weinig sneeuw is gevallen en ze hopen op meer vocht omdat t te droog voor de natuur is Afbeelding