Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:20

Grappig Appeltje, dat bruin-witte hotel dat je rechts ziet vanaf jullie balkon heb ik ooit in gezeten :)

Hier zijn de voorbereidingen voor de start van het skiseizoen in volle gang:
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37350
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:40

Ah die is toch ook leuk <3


Gaat lekker in oostenrijk trouwens. Eerst Isch in diezelfde bar, daarna een groep nederlandse skileraren die overal waren geweest en positief bleken en nu dit weer. -O-

Citaat:
Wederom corona-uitbraak bij skileraren, Tirol wil extra maatregelen
Voor de tweede keer in korte tijd is er een corona-uitbraak onder skileraren in de Oostenrijkse deelstaat Tirol. Deze keer gaat het om zeventien instructeurs van een skischool in St. Anton am Arlberg die positief testten, melden Oostenrijkse media.

Drie dagen geleden werden ook besmettingen vastgesteld onder een andere groep skileraren, van wie de meesten uit Nederland komen. Deze mensen bewogen in en rondom het wintersportoord Kirchberg in Tirol en verbleven in hetzelfde gebouw. Leden van de groep zijn bij de ontdekking geïsoleerd, ook degenen die niet positief testten.

De deelstaat heeft nu met de Tiroler Vereniging van Skileraren afgesproken dat alle leraren zo snel mogelijk een booster krijgen, meldt de Tiroler Tageszeitung. Ook wordt aanbevolen om 2G+ in te voeren voor de skileraren. Dat betekent dat ze niet alleen gevaccineerd moeten zijn, maar ook meerdere keren per week moeten testen.

In Tirol zijn veel coronabesmettingen. Het weekgemiddelde ligt volgens Oostenrijkse media op ongeveer 430 per 100.000 inwoners. Landelijk is dat circa 250.

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:44

Oostenrijk ? Dat was toch het land waar ze zo streng waren (zijn) en lockdown na lockdown hadden ?
Wat is dat toch met die skileraren :+

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:22

Omdat skileraren met 20-25 man in één huis wonen :) dan gaat het hard. Heb het zelf in Kirchberg meegemaakt, dan is het écht lastig (eigenlijk onmogelijk) om buiten de 1,5 meter te blijven.
En besef je ook dat je als leraar soms een soort kleuterleidster bent die zelfs met ze mee naar de wc moet omdat de kids hun pak etc niet uit krijgen :+

De kroegen en restaurants zijn na 22:00u gesloten, dus dat is ook niet zozeer het probleem.

Daarbij wil je als leraar wel opletten want je verdient echt een hongerloontje := als je geen les geeft krijg je ook geen geld en je huur loopt gewoon door…

Dus niet te snel oordelen.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:39

De apres ski is ook gesloten, alleen bij restaurants / betghutten kan je wat drinken hier :j

Verder sloeg ik gisteren compleet dicht op de piste, heb er eentje naar beneden gelopen (ok, dat was gewoon pure drab/slush). De volgende blauwe was echt mooi maar ik was zo moe dat ik alleen maar meer angst kreeg. Wel goed beneden gekomen en het laatste stuk nog goed geskied maar lig nu al te zenuwen voor vandaag..

Ik ga les nemen :j

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:17

In Frankrijk wel volop apres ski toch? Zie veel filmpjes van vrienden maar die komen een voor een positief terug haha :+ ze vinden het het wel waard geweest zeggen ze :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37350
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:46

Hanafubuki schreef:
De apres ski is ook gesloten, alleen bij restaurants / betghutten kan je wat drinken hier :j

Verder sloeg ik gisteren compleet dicht op de piste, heb er eentje naar beneden gelopen (ok, dat was gewoon pure drab/slush). De volgende blauwe was echt mooi maar ik was zo moe dat ik alleen maar meer angst kreeg. Wel goed beneden gekomen en het laatste stuk nog goed geskied maar lig nu al te zenuwen voor vandaag..

Ik ga les nemen :j


Klinkt niet tof maar wel herkenbaar. Tussen de oren is een zo grote factor.

Sureido klinkt toch niet echt tof. Hopelijk verspreiden ze het niet verder.

Een kort stukje ad meer lukt niet

Net als vorig jaar lijkt wintersport een grote aanjager te zijn -O-

Citaat:
Waar het aantal Nederlanders dat in Oostenrijk was geweest en positief testte in de week na 21 december nog bleef steken op 144, is dat in de week tot 3 januari opgelopen tot bijna duizend mensen. Ook na terugkeer uit Zwitserland en Italië is het aantal coronabesmettingen bijna verdubbeld. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die deze site heeft opgevraagd bij het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:08

Muurp schreef:
Omdat skileraren met 20-25 man in één huis wonen :) dan gaat het hard. Heb het zelf in Kirchberg meegemaakt, dan is het écht lastig (eigenlijk onmogelijk) om buiten de 1,5 meter te blijven.
En besef je ook dat je als leraar soms een soort kleuterleidster bent die zelfs met ze mee naar de wc moet omdat de kids hun pak etc niet uit krijgen :+

De kroegen en restaurants zijn na 22:00u gesloten, dus dat is ook niet zozeer het probleem.

Daarbij wil je als leraar wel opletten want je verdient echt een hongerloontje := als je geen les geeft krijg je ook geen geld en je huur loopt gewoon door…

Dus niet te snel oordelen.


Ik oordeel toch niet. Geen idee waar je dat leest.
Mijn neef is ook al jaren skileraar, dus ik weet een heel klein beetje hoe het daar gaat. :D

Wintersport ( Oostenrijk en Frankrijk vooral) en shoppen in België brengt veel besmettingen mee las ik vanmorgen in de gazet.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:42

Mm, ze vinden het zelf niet erg, nog een weekje uitrusten thuis en hebben toch nu vrij van de uni. Niemand is echt heel ziek die ik nu ken en positief is; en ik was na een week feesten ook altijd een beetje ziek en vind het dat ook altijd wel waard :D

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:47

Na een week feesten ? Ik was na een nacht feest ook altijd een beetje ziek :')

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:49

Pandora2 schreef:
Muurp schreef:
Omdat skileraren met 20-25 man in één huis wonen :) dan gaat het hard. Heb het zelf in Kirchberg meegemaakt, dan is het écht lastig (eigenlijk onmogelijk) om buiten de 1,5 meter te blijven.
En besef je ook dat je als leraar soms een soort kleuterleidster bent die zelfs met ze mee naar de wc moet omdat de kids hun pak etc niet uit krijgen :+

De kroegen en restaurants zijn na 22:00u gesloten, dus dat is ook niet zozeer het probleem.

Daarbij wil je als leraar wel opletten want je verdient echt een hongerloontje := als je geen les geeft krijg je ook geen geld en je huur loopt gewoon door…

Dus niet te snel oordelen.


Ik oordeel toch niet. Geen idee waar je dat leest.
Mijn neef is ook al jaren skileraar, dus ik weet een heel klein beetje hoe het daar gaat. :D

Wintersport ( Oostenrijk en Frankrijk vooral) en shoppen in België brengt veel besmettingen mee las ik vanmorgen in de gazet.


Had het ook niet specifiek over jou hoor... :D Zie alleen meerdere berichten langs komen die op mij wel zo overkomen, en ik vind dat niet helemaal fair als je niet weet wat er speelt.

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:51

Oh oké, ik dacht dat je het op mijn post had. Excuus :o

Het is inderdaad vaak moeilijk werken en organiseren voor die skileraars op sommige stations en de corona perikelen maken het er zeker niet gemakkelijker op.

Doubtless

Berichten: 8524
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:57

sureido schreef:
Mm, ze vinden het zelf niet erg, nog een weekje uitrusten thuis en hebben toch nu vrij van de uni. Niemand is echt heel ziek die ik nu ken en positief is; en ik was na een week feesten ook altijd een beetje ziek en vind het dat ook altijd wel waard :D


Hopelijk komen ze er zo makkelijk vanaf.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de boel weer op slot gaat en/of in nL thuis quarantaine verplicht wordt na de vakantie.

germie

Berichten: 26077
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:10

Nou, nu lijkt het of iedereen die op vakantie gaat een risico loopt. Ik feest niet, dus de kans om dan ziek te worden is een flink stuk kleiner. Tot zelfs 0. (Curacao, alleen duiken, en een keer supermarkt, maar verder nergens binnen geweest en je leeft toch buiten). Je kunt dus ook niet zeggen dat iedere vakantieganger thuis maar in quarantaine moet. En soms is het gewoon pech.
Overigens ken ik ook niemand die er ziek van is, alleen positief getest omdat het bijvoorbeeld moest voor werk. Dus ik kan me dan prima vinden in mensen die gefeest hebben dat die dan zeggen van het was het waard. Normaal ga je bij een verkoudheidje ook niet binnen blijven. En als ik een nacht oversla merk ik dat ook en ben ik ook een dag minder fit. Niet direct verkouden, maar bij dit weer zal ik ook wat hoofdpijn krijgen en mijn neus gaat wat dicht zitten. Dat is dan normaal en dan blijf je ook niet binnen natuurlijk, je probeert de slaap weer wat in te halen door 1-2 nachten lange te slapen.
Maar niet elke wintersporter is een echte feestganger. Er is een groot verschil tussen uit eten gaan met een biertje en hossen en uit elkaars glas drinken. Degenen die dat laatste doen komen altijd al wat vaker ziek terug van vakantie of een feestje.
Een beetje hetzelfde dus als die skileraar waar ook vooroordelen over zijn. De gemiddelde skier gaat wel voor gezelligheid en skien, maar de nachtelijke uurtjes zijn niet zo belangrijk.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:30

Nee, daarom zou het extra zuur zijn als die die-hard apres-ski gangers nu (weer) heel veel besmettingen terugbrengen, wij (weer) in lockdown moeten, en de brave wintersporters die inderdaad alleen skien wederom hun vakantie door de neus geborod word.

Ik heb van de week voor bijna €100 aan mondkapjes besteld, hehe. 'Ons' wintersport dorp heeft buffs die voorzien zijn van goedgekeurde filter, en onze hele groep wilde er een.
We hadden zitten kijken naar echte Buffs, maar het argument 'dan moet je bij elke lift uitleggen dat er een goedgekeurde filter in zit' woog sterk. Deze staat groot de naam van het dorp op, dus we hebben goede hoop dat die herkend worden door het liftpersoneel.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:45

Nou iemand die mee is gegaan op wintersport met ons heeft vandaag een positieve test uitslag gekregen. %)
Wij zijn gelukkig negatief, maar we houden het wel in de gaten…

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:54

Indy_Mouse_9 schreef:
Nee, daarom zou het extra zuur zijn als die die-hard apres-ski gangers nu (weer) heel veel besmettingen terugbrengen, wij (weer) in lockdown moeten, en de brave wintersporters die inderdaad alleen skien wederom hun vakantie door de neus geborod word.


Op dit moment sta je in de grote liften of ik de skibus veel meer hutje mutje dan in de après ski. Après ski mag officieel niet in Oostenrijk dus alles is zittend aan een tafeltje met je eigen groep.

Wij zijn helaas ook positief terug gekomen, een nachtje niet lekker en verder wat verkouden. Maar het skiën was heerlijk en het weer was perfect. Eigenlijk alleen maar ideaal dat we het nog snel hebben kunnen verplaatsen anders hadden we veel slechter weer gehad.
Laatst bijgewerkt door pluklief op 04-01-22 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:54

Ojee Appeltje, dat is minder.. Hopelijk zijn jullie niet besmet!
Wij hebben ineens iemand die zich afmeldt van onze groep, dus ineens komen we iemand te kort := Ook lekker last minute laten weten :roll: Maargoed iemand heeft vast wel een vriend of vriendin die nog mee wilt en anders moeten we maar wat extra betalen voor het huisje :')
Ik hoop toch zo dat we kunnen gaan!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37350
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:55

Pluklief en appeltje :(:)

Als wij zouden gaan is het ook hooguit oplopen in de lift. Zijn geen apres ski mensen, nemen eigenlijk nooit een skibus (staan gaat me niet best af), koken zelf wel. En eten gaat meestal mee in de rugzak. Of we bestellen en eten het buiten op. Maar de ellende is, anderen nemen het niet zo nauw waardoor besmetting in de liftrij gewoon reeel is vrees ik. Het risico is mij te groot nu. Hoe graag ik ook zou gaan.

Moet je met de afdaling eigenlijk ook een mondkapje op of mag die dan af?

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:57

karuna schreef:
Moet je met de afdaling eigenlijk ook een mondkapje opmof mag die dan af?

Op dit moment hoeft het alleen in de lift. Vond het zelf wel een gedoe want zo'n ffp2 kapje op doen met een helm op is niet handig. Veel mensen hadden knoopjes aan de bandjes van de helm gemaakt en doen dat de elastiekjes om. Ik had zelf een touwtje eraan gemaakt zodat ik die over mijn helm kon schuiven.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:59

Wij zouden het ook alleen zijn kunnen opgelopen via de skiliften of via zitten in een restaurant buiten... En in de skilift moest je een mondkapje op. Gelukkig tijdens het skiën niet.
Dus dat virus verspreid zich op allerlei manieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:24

Ik was vorige maand positief dus heb hoop dat ik gezond blijf :')

Skibus is vooral druk en van die zelfbedieningsrestaurants hier. De liften houdt iedereen zich netjes aan de regels. Zit vaak alleen met mn gezin er in! :D

Ik heb zo’n spierpijn :')
Gisteren lag ik half 9 al te slapen zo moe was ik _O-

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:16

Hoe was je les vandaag, Hanafubuki?

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:31

Enerverend! Er viel zoveel sneeuw dat het zicht boven op de berg niet zo goed was - de sneeuw daar was wel erg fijn! Daar ging het ook goed.

Dus daarna naar een langere piste, die bleek over de volle lengte 1 groot glad plakkaat te zijn geworden met de verse sneeuw. Dat was bijzonder enerverend, maar had een fijne leraar (eentje met 50+ jaar ervaring als skileraar) dus die heeft me er goed doorheen geloodst!

Morgen wel even een dag rustiger aan doen, ik zakte vanmiddag door mn benen van de spierpijn :')

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:22

Ik kom even binnen vallen, m’n vriend en ik willen kijken of we toch nog een weekje naar Oostenrijk kunnen. Ik ben 1 keer eerder in Oostenrijk geweest, hij heeft alleen in andere landen geskied. Maar we hebben geen idee waar we het best naar kunnen kijken, we willen in ieder geval vliegen. Hebben jullie tips? Waar kom je makkelijk vanaf het vliegveld, kun je eventueel ergens goed pakketreizen boeken?