Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 08:58

bantu schreef:
Waar zijn jullie heen?


Flachau

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:23

wat heerlijk zeg! jaloers!

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:31

Mijn man is net terug uit Flachau. We hebben besloten te kijken of we nog een lang weekend kunnen ergens in maart.. nu nog even kijken waarheen :D

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:52

Geniet er van! Nog anderhalve week (oké iets meer :+) dan ga ik ook :D

Dee_Es

Berichten: 3672
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:00

Hatsikidee89 schreef:
bantu schreef:
Waar zijn jullie heen?


Flachau


Kunnen jullie al zo vroeg het appartement in dat jullie s nachts zijn gaan rijden? Of gaan jullie vanuit de auto de piste op en dan vanmiddag inchecken? Lijkt me wel pittig om de hele nacht te rijden. Wij vertrekken meestal rond 5uur en komen dan halverwege de middag aan. We gaan dus eerst wel een paar uurtjes slapen.

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:34

Kunnen jullie al zo vroeg het appartement in dat jullie s nachts zijn gaan rijden? Of gaan jullie vanuit de auto de piste op en dan vanmiddag inchecken? Lijkt me wel pittig om de hele nacht te rijden. Wij vertrekken meestal rond 5uur en komen dan halverwege de middag aan. We gaan dus eerst wel een paar uurtjes slapen.[/quote]

Wij stonden half 9 op de stoep, en we mochten er gelijk in! Kregen eerst nog wat borrels haha! Even boodschappen gedaan en een rondje skiën, nu een slaapje en vanavond even in het dorp eten en een drankje doen. De hele nacht rijden was idd pittig, maar we zijn 3x gestopt en het viel ons niet tegen! Voordeel is dat je geen file hebt (mits er geen ongeluk is)

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:58

Wij zijn ook sinds zaterdag in Oostenrijk :P zitten in burserberg bij skigebied brandnertal.

Heerlijk skiën. Klein gebiedje, superrustig. Perfect voor ons want we hebben vier kleine kinderen mee dus skien niet veel :P

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:42

Veel plezier, iedereen die nu in de sneeuw zit.
Wij reden ook altijd 's nachts. Ging prima, regelmatig even stoppen, maar geen files. Dit jaar hebben we een overnachting en gaan we vrijdagochtend rijden. Kijken hoe dat bevalt.
Burserberg is volgens mij dichtbij Gargellen, waar wij volgende maand heen gaan. Ik denk dat we met onze skipas daar ook mogen skiën. Is het een aanrader, om bijvoorbeeld 1 dagje te gaan, Verootjoo? Als er een funpark is, vinden mijn kids het al top.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:19

Ja het is wel een leuk gebiedje hoor, klein, maar 65 km en niet eens alles is open :')
Wel een funparkje.
De skipak die je dan moet hebben is een montafon skipas dan kan je in al die gebiedjes daar, maar je kan ook per gebied per dag een losse kaart kopen.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:30

dee_es schreef:
IM, nee geen busreis gelukkig maar wel met bijna 30man een huis afgehuurd, doen we ieder jaar in januari. Nu de dagen aftellen :D


30 is een flinke club! Gezellig, het is bijna zo ver!

Wij moeten nog even skilessen regelen voor de oudste jongens, die gaan voor het eerst naar Club Piou Piou. Helaas is er geen Nederlandstalige begeleiding, daar maak ik me wel iets zorgen over... Maar we zullen zien hoe ze het gaan doen. Iemand ervaring met kleine kinderen (+/- 3,5) en niet-Nederlandse les?

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:50

Indy_Mouse_9 schreef:
dee_es schreef:
IM, nee geen busreis gelukkig maar wel met bijna 30man een huis afgehuurd, doen we ieder jaar in januari. Nu de dagen aftellen :D


30 is een flinke club! Gezellig, het is bijna zo ver!

Wij moeten nog even skilessen regelen voor de oudste jongens, die gaan voor het eerst naar Club Piou Piou. Helaas is er geen Nederlandstalige begeleiding, daar maak ik me wel iets zorgen over... Maar we zullen zien hoe ze het gaan doen. Iemand ervaring met kleine kinderen (+/- 3,5) en niet-Nederlandse les?


In mijn tijd bestond er nergens Nederlandse les en heb het ook geleerd :+
Kinderen zijn flexibel, hier spelen ze ook met Oostenrijkse kinderen en ze praten gewoon en elkaars taal met elkaar en lijken het ook te begrijpen :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:46

Ik heb ook altijd in het Duits gehad, en soms zelfs Italiaans. Ze begrijpen het echt wel hoor, is juist goed voor ze, andere taal.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:50

Kind van 3,5 stop ik trouwens echt niet in een les, weet niet hoe die van jou dat doet maar hier hebben ze er echt niks aan. Mijn 3,5 jarige taalt nog niet eens naar skiën.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:52

Mijn dochtertje heeft met 3,5 (ze is nu 4.5) een privélesje gehad en sindsdien is het hek van de dam en komt ze echt al leuk van de oefenpistes af in Snowworld :)) ze is in Winterberg helaas nog te jong voor de echte skiklassen, dus gaat ze straks een dagje in de speelweide van der Brabander meedoen en kijken we dan of ze daarin blijft of privélessen gaat krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:55

Ik heb zelf geen kinderen maar wel soms diep medelijden met die kleintjes. :(:) Zie best vaak heel paniekerig verdrietig huilende kindjes die in zo n klasje moeten meedoen. Diep verdriet, continue roepen om mama of papa. Mijn hart breekt dan echt. Zie je later zelfde kindje met leraar en ouders, ja hij/zij heeft het zo naar de zin gehad. -O- Terwijl wij eigenlijk alleen maar een huilend kindje gezien hebben dat echt geen leuke dag heeft gehad. En of dat nu frankrijk, oostenrijk of winterberg is daar lijkt geen verschil te zijn in hoe veel verdrietige kindjes je ziet.

Lijkt me dus lastig in te schatten in hoeverre je zo n kleintje een plezier doet, ja je ziet ook kleintjes die er veel lol in hebben maar dat lijkt niet de meerderheid. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-01-20 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:56

Dat is ook waar natuurlijk, ik speelde ook altijd met buitenlandse kinderen op vakantie en dan redden we ons ook.

Verootjoo, mijn zoontje heeft vorig jaar zijn nichtje zien skien (toen 4), en wil nu ook :) Sowieso de Club PiouPiou stelt nog niet heel erg veel voor, als ze willen mogen ze op skietjes op het kinderweitje naar beneden glijden, eventueel proberen bochtjes te maken. Als ze geen zin hebben mogen ze spelen in de sneeuw of naar de binnenlocatie. Het is vooral de bedoeling dat ze het leuk hebben, twee uurtjes iedere dag.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:58

Ik stond met 3 op de ski’s. Het was buiten het seizoen dus ze maakte een uitzondering. Blijkbaar wilde ik niet leren remmen, maar ik had een piste gezien waar ik perse vanaf wilde (wss ook gewoon een klein stukje kinderweide en toen had de leraar gezegd dat ik moest stoppen als ik niet leerde remmen. Toen remde ik volgens m’n ouders de sterren van de hemel na de middaglunch :+

Als ik later jonge kinderen heb gaan ze ook gewoon op de ski’s, of ze het nu leuk vinden of niet. Hebben ze als ze wat ouder zijn toch alleen maar profijt van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:01

Ik zal mn dochter inderdaad niet dwingen :n als ze iets echt niet wil hoeft het niet (nouja behalve eten dan). Zal ook altijd iemand van ons op een afstandje meekijken naar het klasje (wij, of opa oma)

Maar ze vindt lesjes met andere kinderen erg leuk, of het nou skieen is of zwemmen. Dan is het :wave: papa en mama, gaan jullie maar wat anders doen :')

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:04

Of ze het leuk vinden of niet? :=

De mijne gaan alleen maar als ze het zelf willen, ik forceer niks.
Maar toevallig zegt 3YO hier net dat ie ook skies aan z’n voeten wil, dus ga morgen denk ik even skies halen voor m en even prutsen op de kinderwei voor zolang ie het leuk vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:07

verootjoo schreef:
Of ze het leuk vinden of niet? :=

De mijne gaan alleen maar als ze het zelf willen, ik forceer niks.
Maar toevallig zegt 3YO hier net dat ie ook skies aan z’n voeten wil, dus ga morgen denk ik even skies halen voor m en even prutsen op de kinderwei voor zolang ie het leuk vindt.


Ben benieuwd hoe het gaat!

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:13

ach ik ging met 2,5/3 tussen mijn vaders benen mee kleine stukjes, fantastisch vond ik dat. met 3,5 zat ik in Snowworld de hele winter en op vakantie zat ik in een klasje. Vond ik ook fantastisch, behalve als ik in een klasje zat met jengelende kinderen want dan kon ik niet genoeg skiën. maar dan werd het zo geregeld dat ik in een ander klasje werd gezet met oudere kinderen. op een gegeven moment had het geen zin meer om te lessen en ging ik lekker met mijn oiders mee.
twijfel nu wel of ik 1 of 2 lesjes op de borstelbaan ga pakken voor de vakantie.. laatste les is toch al gauw 15 jaar geleden en er zullen vast wat foutjes in zijn geslopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:20

Ik neem om de maand een les in Snowworld, lekker bij blijven (ik ben ook pas een jaar bezig haha). Die jaarkaarten zijn zo ideaal!

Ik heb naast mn zwart-witte set nu ook een roze ski-broek erbij gehaald. Beetje opvallen straks _O- ben nog wel heel erg verliefd op mn skijas, die heb ik nieuw gekocht in oktober toen ik op -30 kilo zat :+:

Afbeelding

Heb uiteraard er nog eentje gespot zojusit die ik wel wil, dus even wachten op de sale :))

En dan een zwarte en roze skibroek van decathlon, nog heel eenvoudig maar mn benen moeten nog wat meer vorm krijgen voor ik echt een goede broek wil :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:21

Met papa of mama ook verschil gezien. Kindjes die moeten en waar je een ouder ze hoort uitfoeteren omdat ze huilen na het vallen. -O- Kindje wilde niet mama vond dat hij moest want dan kon hij tenminste mee en kon mama ook fatsienlijk gaan skieen eindelijk. :oo mijn mond viel open na deze opmerking.

Maar ook een papa die zijn zoontje echt zo leuk aan het begeleiden was. Was getuige van zijn eerste glijmeters. Echt twee meter en papa vragen was het leuk en wil je nog een keer. Dag later ging jochie met zijn papa van de kinderhelling af. Met een grote grijns.

Mijn vraag aan sureido waarom ten koste van desnoods niet willen? Daarmee kun je een kind denk ik rest van zijn leven mee kwetsen. Mijn moeder moest kunnen zwemmen. Resultaat haar hele leven waterangst. :(:)

Mooie jas zeg *\o/*
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-01-20 14:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:22

@Karuna, zulke ouders heb ik ook gezien idd.. wij willen ook graag beiden naar boven op de piste, maar nooit! ten koste van onze dochter. Is voor ons ook: als zij plezier heeft hebben wij het ook. Ik ben anderhalve week geleden bijna de hele dag van de 80meter piste in Snowworld Landgraaf afgegaan en mijn man op de tweede dag. Dan hebben we de grootste pret met de kleine :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:24

Mijn hele setje (met mijn boze hoofd :') )

Afbeelding

En dan mijn ski's en schoenen:
Afbeelding

En heb laatst ook in goede stokken geinvesteerd :j

En vorig jaar feb, 30 kilo zwaarder, wel met mn bril erbij haha:
Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-20 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt