Ik heb zelf familie in Schotland wonen waardoor ik sowieso 1 keer per jaar naar Schotland ga.
Dit jaar zijn we vooral naar hele oude plekken gegaan.
Linlithgow palace:
Linlithgow palace is de geboorte plek van Mary queen of scots, het was heel mooi om te zien en vooral het verhaal achter Mary.
Wij hebben ong een half uur daar gelopen en zijn overal in geweest waar we in konden komen, helaas is een heel gedeelte weg waardoor je dus een aantal verdiepingen mist.

Edinburgh:
We zijn naar Mary's king close geweest, je kan daar naar beneden met een gids om onder Edinburgh te kijken. Vroeger was dat een stad (oud Edinburgh) maar vanwege de pest is iedereen daar weg gegaan. Ik heb daar helaas geen foto's van omdat dat niet mocht. Het is zeker de moeite waard om op te zoeken!
Bangour village:
Bangour village was wel het gaafste. Een verlaten psychiatrische inrichting.
Mijn vader is in het ziekenhuis daar geboren het is een paar minuten buiten Livingston.
Je kan daar gratis naartoe maar de huizen zijn eigenlijk allemaal volledig afgesloten omdat de gebouwen aan het instorten zijn. Ik raad het niet aan om te proberen naar binnen te gaan, daarbij rijd er ook een beveiligings auto langs dus de kans dat je gepakt wordt is aardig groot.
Wij hebben de foto's gemaakt door kleine gaatjes in de ramen of door de ramen die nog intact waren.

Normaal gesproken gaan wij ook altijd naar Loch ness, cawdor castle en gaan we veel op bezoek bij familie in de hooglanden maar doordat mijn opa en oma al best oud zijn en ik maar een week bleef hebben we een aantal dingen niet kunnen doen.
Ik hoop dat dit jullie een beetje aanspreekt en jullie een leuke reactie achterlaten