Denemarken: tips and trics?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:17

MarrieLeen schreef:
@ caro29: Zit je dan in zee-/duingebied of ook wel bosrijk? :)

@ Marije_jiplover: Thanks! :)


Ik zat beide. Ik liep er 3 weken stage bij een veehouderij. Dat was beetje bosgebied en met de paarden gingen we naar het strand. Ik wil ooit nog wel terug en rondrijden. Het was in 1997/1998 dus erg lang geleden.

MarrieLeen

Berichten: 11386
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Denemarken: tips and trics?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 23:19

Skyex, haha geniaal die foto's. :))

We hebben uiteindelijk gekozen voor het huisje bij Juelsminde. Ben benieuwd! :D

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:52

MarrieLeen schreef:
Ook jij bedankt voor de aanvulling! Klinkt goed! :D Ik hoop dat het ons ook zo bevalt.
Mijn vrouw ziet me alleen aankomen om met de auto op het strand te gaan haha. _O-


Dat hebben wij toen we in Denemarken wel gedaan. Gevolg was dat we vastzaten en door twee Denen geholpen moesten worden :Y)

Ik ben inmiddels drie keer in Denemarken geweest en ik vind het echt een heerlijk land. :j Wij zaten alledrie de keren dichtbij het strand en het is zo lekker wandelen daar. Wij zatten alle drie de keren in Midden-Jutland, bij Søndervig en Ringkøbing in de buurt, zeker een aanrader!

MarrieLeen

Berichten: 11386
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Denemarken: tips and trics?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 22:00

Hoe zijn of waren jullie recente ervaringen op de snelweg rond Hamburg eigenlijk?
Schijnen momenteel heel erg veel wegwerkzaamheden te zijn daar.. :\

Marije_jiplover

Berichten: 25334
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Denemarken: tips and trics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:04

Is dat geen permanente staat van werkzaamheden daar?
Ik ben inmiddels alweer 5 jaar geleden in Denemarken geweest en toen was het daar ook al gedoe.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Denemarken: tips and trics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:09

Ik ga al jaren naar Denemarkenen Noorwegen en rond Hamburg is het altijd een drama. Daar moet je eigenlijk altijd wel extra tijdvoor inruimen.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Denemarken: tips and trics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:34

Mijn laatste rit vanuit NL naar DK was een paar weken geleden (ik rijd de route helaas aardig regelmatig aangezien ik in DK woon). Rond Hamburg geen enkel probleem, daarna stonden we 2,5 uur stil door een ongeluk.

Ja, Hamburg is langzaamrijdend, maar dat zegt niet alles op een lange reis ;) Over het algemeen is het nu een stuk beter daar dan een jaar geleden. Volgens de planning moeten de werkzaamheden daar eind volgend jaar klaar zijn - dan kunnen ze weer van voren af aan beginnen *\%/*

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:33

MarrieLeen schreef:
Hoe zijn of waren jullie recente ervaringen op de snelweg rond Hamburg eigenlijk?
Schijnen momenteel heel erg veel wegwerkzaamheden te zijn daar.. :\

Het is heel erg. Mijn zus heeft er vorige maand vijf uur extra (!!) over gedaan op de terug weg vanuit Noorwegen.

Anna_Leo

Berichten: 90
Geregistreerd: 10-10-12
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:40

Volgens mij ligt dat er ook heel erg aan welke dag en hoe laat je rond Hamburg rijd! Ik heb er 4 jaar met mijn ouders gewoond en reden een paar keer per jaar heen en weer naar Nederland, en wij hebben nooit zulke erge vertraging gehad als hierboven word gezegd. Het is sowieso al beter geworden dan een paar jaar geleden inderdaad, het zou nu eigenlijk wel prima te doen moeten zijn! Maar in de vakantie periode zal het natuurlijk wel wat drukker zijn dan normaal :)

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Denemarken: tips and trics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:00

We zijn zowel in Zweden als Denemarken geweest en mijn voorkeur ligt bij Denemarken. Misschien omdat we waardeloos weer in Zweden hadden en in Denemarken niet. Zuid Zweden Skåne is wel te doen in een dag. In Denemarken zaten we bij het Ringkobing fjord. Erg mooi! Tip voor Denemarken: koop vooral een fles Deense remoulade saus... één nadeel: je bent erna verslaafd en is niet in Nederland verkrijgbaar :Y) heerlijk met rosbief en gefruite uitjes op een broodje of natuurlijk of een broodje met Deense worst.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:00

Anna_Leo schreef:
Volgens mij ligt dat er ook heel erg aan welke dag en hoe laat je rond Hamburg rijd! Ik heb er 4 jaar met mijn ouders gewoond en reden een paar keer per jaar heen en weer naar Nederland, en wij hebben nooit zulke erge vertraging gehad als hierboven word gezegd. Het is sowieso al beter geworden dan een paar jaar geleden inderdaad, het zou nu eigenlijk wel prima te doen moeten zijn! Maar in de vakantie periode zal het natuurlijk wel wat drukker zijn dan normaal :)

Ze waarschuwen op dit moment ook omdat er zoveel wegwerkzaamheden in Duitsland zijn. Wij komen net terug uit Oostenrijk en exht om de paar km moesten we weer van banen wisselen etc. Het is redelijk erg.
Ts, gewoon Google maps goed in de gaten houden.

MarrieLeen

Berichten: 11386
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Denemarken: tips and trics?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 14:51

Echt ongelofelijk hoe ze dat altijd in de vakanties weten te plannen hè. :') Alhoewel anders spits-verkeer er weer last van heeft natuurlijk. :j

Piekosjj

Berichten: 5454
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Denemarken: tips and trics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:57

Tsja, rond de grote Duitse steden is het altijd druk, zeker in de vakantie periodes etc. Dat kan je nou eenmaal niet vermijden en je weet het van tevoren toch al wel. Vind het vervelender als je onverwachts in de file komt voor een ongeluk oid. Ik zou niet m'n vakantie stoppen omdat het wat langzaam kan rijden op de weg :D Zelf vind ik DK/Zweden heerlijke landen om te rijden met weinig drukte en respectvolle weggebruikers :j

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:40

Ik doe even een schopje!

Ik ga 10 dagen naar Denemarken, haderslev om precies te zijn.
Iemand die nog tips en trics heeft en wat daar in de buurt te doen is?

Ik zal ook wel momenten in mijn eentje zijn dus zou ook graag dan wat leuke plekken willen bezoeken :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78527
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Denemarken: tips and trics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:19

Egeskov kasteel?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:28

Neonlight schreef:
Egeskov kasteel?

Dat is niet helemaal in de buurt! Weet niet of dat ook eventueel met ov te doen is? Ziet er wel mooi uit!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78527
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Denemarken: tips and trics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:58

Is een uurtje rijden gok ik. Geen idee of het met OV te doen is. Wij zijn er vorig jaar geweest en ik vond het erg leuk.