Ervaring met Bas travel gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Ervaring met Bas travel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 13:43

Hallo,

Omdat veel van mijn vriendinnen niet op vakantie kunnen met werk etc of gebrek aan geld en ik wel graag weg wil, viel mijn oog op groepsreizen.

Het zal mijn eerste keer zijn dat ik 'alleen' op vakantie ga. Vind ik verder geen probleem want maak gemakkelijk contact en kan met iedereen wel opschieten.

Nu viel mijn oog op de Christelijke reisorganisatie Bas Travel en dan wel de reis naar de Toscane. Omdat ik zelf gelovig ben en het de eerste keer is merk ik toch dat ik op safe wil spelen voor mijn gevoel en daarom voor een christelijke reisorganisatie te kiezen. Ik wil hier niet mee zeggen dat niet christelijke mensen niet oké zijn hoor :'). Maar het is mijn eerste reis alleen.

Bas Travel klinkt heel goedkoop en ik ben verliefd op Italië. Klinkt perfect. Wat ik ergens lastig echter vind is dat ik weinig (misschien in totaal 10 reviews) kan vinden op internet. En om toch wat meer te weten te komen vroeg ik me af of hier bokkers zijn die via die reis organisatie al eens een reis hebben gedaan. Bedankt!

Willemijn

Phylos

Re: Ervaring met Bas travel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:13

Ik ben op wintersport geweest met Bas Travel dit jaar. Het meeste was perfect geregeld de reisleiders erg fijn en de groep super leuk. Een vriendin van me is naar Kroatië geweest met Bas en die had ook een erg leuke tijd.
De groepsreis is mij super bevallen als single. Christelijke grondslag vond ik ook erg fijn maar lag er niet dik bovenop. Wij konden kiezen voor een gezamelijke dagafsluiting maar je was niet verplicht erbij te zijn. Kan per reissoort en reisleiders verschillen natuurlijk, In de zomer ga ik weer maar dan met Avantareizen.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:34

Ik denk dat je dan naar Castiglione della Pescaia gaat of niet? Ik ben daar 2 jaar geleden ook geweest met een vriendin. Is goed geregeld, leuke reisleiders, leuke excursies en fijn strand dichtbij.
Enkel zijn de tenten wel super klein en staan ze dicht op elkaar (passen alleen 2 bedden in en een klein tussen pad) en stelt het kookgedeelte niet zoveel voor. Wij hadden nog het geluk dat we niet in een drukke week zaten, maar we hadden 3 gasstelletjes voor circa 20 tenten. Maar goed uit ervaring eet je toch veel buiten de deur. Niet echt een luxe, maar de bedden lagen prima!
Qua christelijke grondslag vond ik het net als Phylos fijn, maar lag het er inderdaad niet dik bovenop. S avonds hadden we een afsluiting en op zondag samen met wat Duitsers, die daar waren met een kamp voor kinderen een kerkdienst. Enkel was het bij ons wel zo, dat we een kamp samen hadden met labyrinth reizen en dus de reisleiders van beide reisorganisaties, de boel leidden.
Ik merkte wel, dat iedereen wel met elkaar omging, dus wat dat betreft moet het wel goed komen. ;) Dat is het grote voordeel als je met z'n allen bijelkaar zit haha.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 17:19

Hey bedankt voor jullie berichten! Ja klopt ga naar Castiglione della Pescaia 24 juli. Heb nog even zitten twijfelen. Maar had gebeld en er hebben sowieso zich 7 anderen alleen aangemeld dus dat is wel fijn!

Leuk Phylos, die site had ik ook bekeken maar helaas is dat op dit moment net iets te duur voor mij dus vandaar viel mijn oog op Bas Travel. Heb wel super goeie verhalen over Avanta gehoord.

Ik ben heel erg benieuwd!

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:43

Leuk! Ahh dat is wel super fijn, dan heb je sowieso ook anderen, die ook alleen zijn.
Trouwens de bus, die wij hadden was prima! Was echt een goede touringcar en wij hadden ook hele fijne chauffeurs.
Het kamp waar wij zaten was trouwens heel dichtbij het sanitairgebouw, dus dat is ook top. Mocht je kunnen kiezen qua tent, neem dan een tent onder de bomen, want anders brand je 's ochtends echt je bed uit haha. Het is namelijk wel vrij warm. ;)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:57

Hihi Bas travel :') leuke herinneringen aan.

Ik ben een aantal keer met labyrinth op vakantie geweest en kwam verschillende keren bas travel ook tegen. Deed dezelfde activiteiten als wij. Zag er gezellig uit en verschilde niet veel van labyrinth.

Het jaar dat wij in Kroatië zaten was de reisleiding van bas erg toegewijd :') zo erg dat zelfs onze planning steeds in de soep liep. Tot ergernis van mijn man haha. Ook de leiding van labyrinth werd gek van d'r :')

Jaar daarop in Italië kwam dezelfde de tweede week van onze vakantie aangelopen met een nieuwe groep. Onze vriendengroep riep in koor, ah nee, niet zij weer :')

Anyway, denk dat je wel goed zit met bas travel! Leek mij ook wel een leuke organisatie.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 18:55

rocky_1995 schreef:
Leuk! Ahh dat is wel super fijn, dan heb je sowieso ook anderen, die ook alleen zijn.
Trouwens de bus, die wij hadden was prima! Was echt een goede touringcar en wij hadden ook hele fijne chauffeurs.
Het kamp waar wij zaten was trouwens heel dichtbij het sanitairgebouw, dus dat is ook top. Mocht je kunnen kiezen qua tent, neem dan een tent onder de bomen, want anders brand je 's ochtends echt je bed uit haha. Het is namelijk wel vrij warm. ;)

Bedankt voor de tip. Dat is wel een hele goeie. Denk dat ik nu de eerste ben die uit de touringcar springt Haha. Vind jij het een beetje te doen s nachts rijden?

O dat is goed te horen wat betreft de bussen dat vind ik ook altijd wel prettig. Stap bij Amsterdam op.

Werd er trouwens ook een film oid afgespeeld in de bus? Anders miet in even wat films op Netflix downloaden

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:27

Heenweg was prima! Terugweg was voor mij drama, maar dat kwam doordat ik verging van de pijn. :o maar dat lag niet aan de bus hoor! Is een beetje misgegaan met mijn gezondheid tijdens de vakantie. Maar ook dat vingen de reisbegeleiders super op!

Volgens mij wel!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:54

HorseTimeXL schreef:
Hey bedankt voor jullie berichten! Ja klopt ga naar Castiglione della Pescaia 24 juli. Heb nog even zitten twijfelen. Maar had gebeld en er hebben sowieso zich 7 anderen alleen aangemeld dus dat is wel fijn!

Leuk Phylos, die site had ik ook bekeken maar helaas is dat op dit moment net iets te duur voor mij dus vandaar viel mijn oog op Bas Travel. Heb wel super goeie verhalen over Avanta gehoord.

Ik ben heel erg benieuwd!

Ah oké leuk! Kun jij daar wat meer over vertellen? Want ik kan dus niks over Avantareizen vinden en ken ook niemand die daar ooit mee is geweest

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:57

Ik vond de busreis ook heel prettig. Ging naar de Dolomieten in Italië. Geen films bij ons maar ook niet echt gemist omdat we vooral 's nachts reden. Het viel me mee hoeveel ik nog kon slapen. Het was wel een lange rit

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:59

Van Avanta had ik ook nog nooit gehoord phylos, maar na het bezoeken van de website is het wel iets om in mijn achterhoofd te houden. Hun visie spreekt mij wel aan, vooral dat ze niet enkel naar de toeristische highligts gaan. Waar ga jij heen?

Bij ons werd er ook echt wel rekening meegehouden, dat mensen wilden slapen. Lichten gingen uit, maar wie wilde kon nog wel kijken naar de film met ondertiteling (geluid uit), maar dit zal wel afhankelijk zijn van de buschauffeur. S nachts had je wel weinig stops, maar daar had ik zeker geen last van/hinder van.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 21:04

Ja ik had toevallig een date met een jongen die er heen ging. Die was al naar New York, Israël, Zambia en gaat van het zomer naar Noorwegen. Hij gaf aan dat veel in hun eentje er naar toe gaat en de groepen zijn steeds super. In Israël gingen ze nog camperen in de woestijn. En in Noorwegen krijg je zelfs de mogelijkheid om in de openlucht te slapen. De organisatie is perfect geregeld gaf die aan. De zus van een vriendin van mij is ook een aantal keren mee geweest. Alleen maar enthousiasme hoorde ik. Had er ook nooit van gehoord.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 00:34

Bedankt voor de enthousiaste verhalen. Ik ben heel benieuwd en vind het ook super spannend..
Ik ga 24 dagen naar Australië. En inderdaad wildkamperen zonder een volledig vaststaande route. Er wordt wel een route uitgestippeld maar daar kun je van afwijken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 10:58

O gaaf Australië! Dat staat ook op mijn lijstje! Ben heel benieuwd. Ja het is altijd afwachten hoe de groep is en om die reden vind ik het fijn dat het wel christelijk is. Ook al ligt het er niet boven op en dat geldt hetzelfde voor avanta.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:36

Ik ben ook wel eens met Amarant reizen meegeweest, dat is ook een christelijke reisorganisatie. Heeft ook leuke reizen.