Ik ga in het najaar (5-15 Oktober) samen met mijn Canadese vriend naar Nederland.
Nu gaan we uiteraard mijn familie bezoeken (Amsterdam & Venlo), maar wil ik hem graag ook zoveel mogelijk van Nederland en Europa laten zien.
Hij is nog nooit in Europa geweest en wil graag naar Ierland toe (is zelf van Ierse afkomst).
Nu ben ik mij op dit moment een beetje aan het orienteren om zo efficient als mogelijk de toerist uit te hangen.
Wij vliegen waarschijnlijk donderdag 5 oktober naar Schiphol, dus dan zullen wij 6 oktober wel dag en nacht bij familie in Amsterdam blijven.
Ik verwacht 2-3 dagen nodig te hebben in Venlo, denk dat het handigste is om deze op het eind te doen zodat mijn opa mij naar het vliegveld kan brengen.
Hierdoor heb ik nog 6-7 dagen om ergens anders naartoe te gaan (7-13 oktober)
Ik ben zelf nog nooit in Ierland geweest, dus weet niet precies welke plaats ik het meeste voor mijn geld krijg als city trip.
Ik zou ook graag nog een ander land bezoeken, sinds dat ik toch ook wel wat meer van Europa wil zien, maar weet niet precies wat het handigste zou zijn.
Mijn vriend snapt niet helemaal hoe Europa werkt want als Canadees zegt hij constant "dan rijden we toch even naar Denemarken of Zwitserland toe?" Het afstandsbegrip is toch net iets anders in Nederland

Alvast bedankt!