Doorreis camping voor de caravan Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frensje

Doorreis camping voor de caravan Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 11:10

We gaan dit jaar met de caravan naar Noord Spanje. Ons plan is om dit te doen met 2 overnachtingen.
Weet iemand goeie campings in Frankrijk bij de route du Soleil waar je een nacht kan staan?

Dee_Es

Re: Doorreis camping voor de caravan Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:17

Frankrijk kan je toch zo op de bonnefooi door? Daar zijn zo ontzettend veel campings. Of neem een campinggids mee zodat je onderweg kan kijken wat er in de buurt zit, hoef je ook niet te stressen bij oponthoud om die ene camping te halen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:20

ik weer niet waar je vandaan komt en waar in Noord spanje je na toe gaat. maar dit is makkelijk in 1.5 dag te rijden met caravan.

wij deden gewoon op een grote parkeerplaats tussen de vrachtwagens in de caravan slapen. :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:05

Dee_Es schreef:
Frankrijk kan je toch zo op de bonnefooi door? Daar zijn zo ontzettend veel campings. Of neem een campinggids mee zodat je onderweg kan kijken wat er in de buurt zit, hoef je ook niet te stressen bij oponthoud om die ene camping te halen.

Precies dat. Daar hoef je helemaal niet naar te kijken TS.
Gewoon aan het eind van de dag de snelweg af en een camping zoeken, er zitten er zat.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 19:16

Ik ben zo bang dat er nergens plek is. Wij gaan als een stel bejaarden, ok wel met jonge kids;-) in een rustig tempo. We gaan in augustus dus wel echt hoogseizoen.
Tussen de vrachtwagens kan inderdaad ook.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:30

JOh zelfs dan is er altijd ergens een plekje voor 1 nacht. De meeste toeristen zoeken een dure, grote camping met vermaak. Zoek gewoon een camping municipal. Geen probleem.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:43

tussen de vrachtwagens is gewoon inderdaad goed te doen. zoek dan wel een echte grote parkeerplaats. hier is ook genoeg plek voor de kinders om een balletje te trappen ofzo :j.

als je op camping staat hou er wel rekening mee dat je er maar tot een bepaalde tijd op en af kan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:47

frensje schreef:
Ik ben zo bang dat er nergens plek is. Wij gaan als een stel bejaarden, ok wel met jonge kids;-) in een rustig tempo. We gaan in augustus dus wel echt hoogseizoen.

Wij gaan al jaren in het hoogseizoen en echt nog nooit meegemaakt dat er geen plek is :n
Kijk inderdaad gewoon hoever je kunt rijden, rond een uur of half 5 de snelweg af en een camping zoeken. Evt anwbgids mee, dan vind je altijd wat :j

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 21:35

Dank voor jullie reacties! Voor ons de eerste keer dat we met een caravan op vakantie gaan. We hebben er zin in al vinden we de reis nog best een hele onderneming.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:44

Wij hebben er ook altijd zo gereist. Het leukste en goedkoopste zijn de franse campings.Als we moe worden gaan we er af volgen het bordje camping en we hebben zo op pareltjes gestaan voor 11 euro per nacht.In ons hoogseizoen hebben de fransen nog geen vakantie en nederlanders staan liever op campings waar nederlands gesproken word .Dus op campings beheerd door franse is het heerlijk rustig.Wij reizen zelf altijd met honden en op franse campings betaal je daar niks voor.En vloeiend frans hoef je er niet voor te spreken.

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:57

leuke camping is vlak voor Lyon in het plaatsje Pont de Vaux en de Camping heet Aux Rives du Soleil. Leuke camping van Nederlands echtpaar.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:01

In Frankrijk hebben de meeste dorpen een Caravan/Campingcar "oplaadplaats" waar je ook water ect kunt vervangen. Bij ons zit er bijvoorbeeld een midden in het dorp. En als ikk mij niet vergis mag je daar gewoon een of twee nachten staan.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:02

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:49

frensje schreef:

NIET DOEN HOOR!

Mijn schoonbroer belde me een paar jaar geleden midden in de nacht wakker met de woorden: We zijn beroofd.

Ik kreeg zowat een hartverzakking.
Stonden dus ook tussen de vrachtauto's. Afgesloten deur van caravan was zo opengemaakt. Mijn schoonzus, die op bed bij deur lag, had ze even tevoren nog met zaklamp door raampje zien schijnen, maar dacht dat het haar zoon of dochter was, die in auto lagen te slapen. Voor ze het wist stak een vreemdeling zijn hoofd naar binnen en griste in 1 beweging haar tas met papieren van het bed af.
Ze is er nog op blote voeten achteraan gerend, maar ze waren haar te vlug af.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:58

isabonny wij hebben altijd jaren dat gedaan nooit wat gebeurd ook niet bij andere zelfs niet toen we ook een dak koffer nog voor op de auto hadden.

iedereen weet dat je niet je papieren direct bij de deur moet hebben liggen. je moet een grote parkeerplaats hebben geen kleine.
dus je maakt de ts bang om helemaal niks.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:27

Het was een grote parkeerplaats en ze stonden in het licht heb ik begrepen. Maar goed, ik heb het nooit begrepen dat ze het gedaan hebben, ik zou het niet verzonnen hebben. En...een gewaarschuwd mens telt voor 2!

Zoals er meer zeggen: als je onderweg bedenkt: zo ik moet gaan stoppen, dan ga je de autobaan af en zoek je een camping.
Ik neem altijd een campinggids mee en kijk een uurtje van te voren welke campings dicht bij de autobaan in de buurt liggen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:30

Bij Vierzon zit een goede doorgangscamping.
Ff Googlen, hij komt in veel forums enzo ook terug. Heeft zelfs plaatsen waar je de caravan niet hoeft af te koppelen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:35

Een oud collega van me is trouwens een keer hetzelfde gebeurd, volgens mij op weg naar Hongarije. Alleen hadden de overvallers zich vermomt als agenten en deden ze alsof ze zijn caravan wilden doorzoeken.
Hadden er echter niet op gerekend een ex-marinier voor zich te hebben, die kleine dingen opviel, zoals gymschoenen onder een politiepakje. Hij had ook nog zijn rottweiler in de caravan zitten en toen ze die zagen, richtte eentje zijn pistool op de hond.
Tja....en toen gooide mijn collega zijn kleine camping tv-tje tegen het hoofd van die man. Pistool viel op de grond en voordat de andere nepagent zijn pistool had kunnen gebruiken, heeft mijn collega het gevallen pistool opgeraapt en eentje van de nepagenten in zijn been geschoten...en toen ging de rest er vandoor.

Politie gebeld, (die hebben nog moeite moeten doen om hem te kunnen overtuigen dat zei wel echt waren :+ )en toen de neergeschoten nepagent afgevoerd. Politie was blij met de vangst, want ze werden in die regio al langer geteisterd door overvallen door nepagenten.

Dus, dat er mensen zijn die het geluk hebben nooit met een overval te maken hebben gehad, wil niet zeggen dat er nooit wat gebeurd. In mijn nabije omgeving is het dus al 2 keer gebeurd.