Naar Tsjechie met de honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Naar Tsjechie met de honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 18:07

Hoi allemaal,

Wij gaan deze zomer voor het eerst naar Tsjechie. Onze hond gaat ook mee, en nu zijn we aan het zoeken naar uitstapjes met de hond, naast de gewone wandelingen die we hebben gevonden.
We hadden graag naar het wildpark in het Beierse woud gewild, maar dat is toch nog ruim 1,5 uur rijden, dus dat blijft een twijfelgeval.

We zijn in het westen van Tsjechie, eerst noord, dan midden, wie heeft er tips voor ons?

En dan zoeken we dus niet naar een citytrip naar Praag, die doen we ooit nog wel eens zonder hond.

Bedankt alvast!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 03:50

Naar waar ga je juist?
Ik volg even mee. Wij gaan met onze Mechelaar voor de eerste keer op vakantie, ook naar Tsjechië toevallig!

Mijn ervaring leert wel dat Tsjechië een super hondvriendelijk land is. Nog geen enkele grootstad tegen gekomen waar zoveel honden rondlopen als in Praag. Veel daarvan ook los, en heel goed opgevoed.

WeCo

Re: Naar Tsjechie met de honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 07:00

Maar, ik weet niet hoe groot jullie hond is, op sommige plekken wel een muilkorfplicht.
Wij zijn er een keer op aangesproken, dat was weliswaar op een evenement, maar moesten het terrein verlaten met onze Duitse Herder.
Ik had zelf geen idee dat dit op sommige plaatsen verplicht was, had er dus ook geen 1 bij me. Dus ik zou het even uitzoeken voordat je gaat. En er eentje meenemen.
Verder is het een prachtig land. Veel plezier!!

eponine

Re: Naar Tsjechie met de honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 08:57

Wij hebben een muilkorf bij en zijn er mee aan het oefenen momenteel. Dus wat dat betreft op de hoogte, net als zandvliegen en hartwormen.

We gaan 1 week in Tsjechisch Zwitserland en twee weken naar Tachov.

Ze mag absoluut niet los want haar jachtinstinct is te groot voor alle wild dat daar zit..

Maar we zoeken vooral mooie natuurgebieden, willen bv naar soos thermisch park, wel naar karlovy vary, maar niet naar Praag . Brrrr het idee ook dat er veel honden loslopen..zou niks voor mijn stresskip zijn.