creditcard nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loesjeislief

creditcard nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 09:12

Hallo,

even een vraagje. We willen in juli een aantal dagen naar rome maar nu zie ik dus heel erg veel dat er om een creditcard gevraagd word bij de boeking. Die heb ik dus niet en kan die ook niet krijgen. Zijn er ook andere mogelijkheden?

En moet je een creditcard tonen bij aankomst in het hotel?

RianneH

Re: creditcard nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:17

Hangt volledig van je hotel af of ze een cc willem gebruiken of niet. Je kan op bv booking.com ook kiezen voor hotels die geen cc vragen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:19

De creditcard wordt vaak gebruikt als borg. Er wordt dan geen geld afgeschreven en in het hotel kan je gewoon betalen met je bankpas. Het is dan alleen zodat ze het geld via je creditcard kunnen innen als je bijvoorbeeld niet komt opdagen of je hotelkamer vernielt.

Ken je niet iemand met een creditcard die je hiervoor even mag gebruiken? Het kost diegene meestal dus niks. (Even controleren bij de boeking, er staat vaak bij dat de CC alleen als borg dient en dat je pas bij aankomst in het hotel betaalt.) Via Booking.com kan je ook zoeken op hotels waar geen creditcard voor nodig is, maar het aanbod is dan wel stukken minder. Dus als je een creditcard kunt gebruiken is het wel makkelijker.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 09:24

Dani schreef:
De creditcard wordt vaak gebruikt als borg. Er wordt dan geen geld afgeschreven en in het hotel kan je gewoon betalen met je bankpas. Het is dan alleen zodat ze het geld via je creditcard kunnen innen als je bijvoorbeeld niet komt opdagen of je hotelkamer vernielt.

Ken je niet iemand met een creditcard die je hiervoor even mag gebruiken? Het kost diegene meestal dus niks. (Even controleren bij de boeking, er staat vaak bij dat de CC alleen als borg dient en dat je pas bij aankomst in het hotel betaalt.) Via Booking.com kan je ook zoeken op hotels waar geen creditcard voor nodig is, maar het aanbod is dan wel stukken minder. Dus als je een creditcard kunt gebruiken is het wel makkelijker.

Dat zou eventueel wel mogelijk zijn maar moet je die kaart dan niet laten zien in het hotel? Want ik zag er wel een en die kon je ook via ideal doen alleen bij de voorwaarden stond er id kaart tonen en creditcard?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:28

Ik heb hem nooit hoeven tonen in het hotel. Als het er letterlijk bij staat dan zou ik daar natuurlijk niet boeken. :P Maar bij mij is er (in 10+ hotels) nooit om gevraagd.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:35

Ik heb destijds via TUI geboekt, geen creditcard nodig gehad. Wel hebben we van tevoren kaartjes voor het Vaticaans museum gekocht, thuis al, en daarvoor mochten we heel lief de creditcard van mijn schoonmoeder gebruiken (en uiteraard wel terugbetaald zodra het afgeboekt was bij haar). Dus even kijken via waar je boekt ook kan al schelen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:38

Je hebt tegenwoordig prepaidcreditcards. Daar kun je een bepaald bedrag opzetten en als het op is is het op.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:40

Wij hebben regelmatig in hotels de creditcard en id moeten laten zien....dus pas daar mee op!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:44

Id/paspoort moet bijna altijd worden laten zien, maar cc hoefden wij lang niet altijd te tonen. Zolang het van je gewone pinpas afgeboekt kan worden heb je gewoon betaald en is dat prima, tenzij er andere voorwaarden aan de boeking vast zitten.