Emigreren naar Curacao

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Emigreren naar Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 23:06

Hi Bokkers!

Al jaren ben ik lid van Bokt, nooit gedacht dat toen ik mij aanmeldde als klein meisje, ik zou verhuizen naar een zonnig eiland. :wow:

Ik ben inmiddels 24 jaar oud, afgestudeerd rechten, heb mijn baan als accountmanager & recruiter opgezegd en heb besloten de gok te wagen en naar Curacao te verhuizen. Toen ik jong was deed de kans zich al voor dat we hierheen zouden gaan, helaas ging dit op het laatste moment niet door. Iets wat ik altijd heel jammer heb gevonden. Afgelopen februari ben ik terug gegaan, het moment dat ik uit het vliegtuig stapte wist ik dat dit écht is wat ik wil: wonen op dit heerlijke eiland. :D

Nu is het natuurlijk leuk om in contact te komen met mensen die daar ook wonen, of die ook een grote stap hebben genomen en naar het buitenland zijn verhuisd. Lijkt me leuk om verhalen uit te wisselen en tips te kunnen krijgen van elkaar!

Ook heb ik besloten om mijn hele verhaal te filmen, in eerste instantie voor familie en vrienden, maar toen dacht ik waarom niet gewoon voor iedereen die het leuk vindt om dit te volgen? :)
Hier kun je mijn verhaal volgen: https://www.youtube.com/channel/UC2yROyftXABLyZ7SJWrcx9A

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties en hoop in contact te komen met mensen die ook een avontuur als deze zijn aangegaan of willen aangaan!

:*

DewiRox

Re: Emigreren naar Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:28

Hé Christine, wat leuk om dit tegen te komen! In je mail voor de clinic van Dirk en Jørgen vertelde je al dat je ging emigreren. Ik ga je volgen!

Veel succes! Ik hoop dat Dominique fijn gereden heeft vrijdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:37

Gezien het onderwerp beter op BEU (Bokt Erop Uit) past heb ik het verplaatst van LZP (Leven Zonder Paarden) naar BEU.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:49

Wat een leuke avontuur!
Ik kijk wel eens op de blog http://eiland-meisje.nl/ . Misschien heb je deze al gevonden, maar er staat veel info op!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 10:52

DewiRox schreef:
Hé Christine, wat leuk om dit tegen te komen! In je mail voor de clinic van Dirk en Jørgen vertelde je al dat je ging emigreren. Ik ga je volgen!

Veel succes! Ik hoop dat Dominique fijn gereden heeft vrijdag!

He wat een toeval! :D Dankjewel! Clinic was super, ze heeft veel tips gekregen om weer verder aan de slag te gaan :)

@[***]: Dank voor het verplaatsen!

@Josien_ : Leuk, ga ik eens bekijken :D

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:56

Wat ontzettend gaaf! En wat moet dat een grote stap voor je zijn, naar zo'n ver land. Ik kan je niet helpen ben ik bang, heb 9 maanden in Zweden gewoond, maar dat is net een beetje anders geloof ik :P
Ik ga je wel volgen! Wanneer vertrek je?

Edit: Ik zou nog altijd terug willen naar Zweden, maar vriendlief ziet het niet zitten. Dus we houden het maar op vakantie daarheen :o

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:04

Er was iemand op bokt die recent nog naar Curaçao is verhuisd om te gaan werken in een (banket)bakkerij geloof ik. Hield ook iets bij op YouTube. Ik weet dr naam alleen niet meer.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:05

Yunomi schreef:
Er was iemand op bokt die recent nog naar Curaçao is verhuisd om te gaan werken in een (banket)bakkerij geloof ik. Hield ook iets bij op YouTube. Ik weet dr naam alleen niet meer.

Klopt Fading geloof ik!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:10

Wow wat stoer! Ik zou het niet durven hoor!
Ben heel benieuwd hoe het bevalt en ga je zeker volgen :j

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:12

Ja FadingFotografie woont ook op Curacao :D

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 11:20

Leuke reacties! Dankjewel!

Ik hoop in juli op Curacao te zitten (aankomende maand ga ik nog reizen in Bali en omliggende eilanden :):) )

Ik ga haar even opzoeken op Bokt! :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:41

Kom je Curacao zo maar in en krijg je makkelijk een werkvergunning daar?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:45

Ik heb geen ervaring, maar wil wel heel graag volgen ! :j Héérlijk is dat, chasing your dreams !
Wat voor werk ga je daar doen en gaat je paardje mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:46

_Christine schreef:
Leuke reacties! Dankjewel!

Ik hoop in juli op Curacao te zitten (aankomende maand ga ik nog reizen in Bali en omliggende eilanden :):) )

Ik ga haar even opzoeken op Bokt! :)

Hoi, ik zie je topic ook! Ik woon hier ondertussen bijna 5 maanden en het is toch wel echt heerlijk om op dit eiland te wonen! Ik ben onlangs wel gestopt met vloggen/bloggen haha, ik hield het toch allemaal niet vol!

Mocht je nog tips nodig hebben qua woning o.i.d. dan hoor ik het wel!
Je kan me altijd een PB sturen of toevoegen op FB :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:47

Fitzroy schreef:
Kom je Curacao zo maar in en krijg je makkelijk een werkvergunning daar?

Met een retourticket en alle papieren in orde (lees: VOG, geboorteakte, bewijs uitschrijving in Nederland etc.) kom je het land sowieso in, zodra je hier bent moet je wel je vergunning gaan regelen. Dit kost rond de 300 euro volgensmij (mijn werkgever heeft dit betaald dus weet niet precies wat dit kost) Met je vergunning kan je je Sedula (ID kaart van Curacao) aanvragen en dan ben je officieel inwoner ;D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:23

Ik zie dit topic nu pas! Gaat je paardje ook mee?

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 02:29

Ik zocht naar een algemeen topic mbt emigreren maar ik kwam nu de jouwe tegen met dezelfde bestemming :)
Ben jij inmiddels al aangekomen en gesetteld?