Blijdorp liefhebber topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:08

Blijf het zo zonde vinden dat er een krijspaleis van die mooie Rivierahal gemaakt is... Doodzonde.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:04

Mars schreef:
Blijf het zo zonde vinden dat er een krijspaleis van die mooie Rivierahal gemaakt is... Doodzonde.

_O- _/-\o_ De mooiste omschrijving ooit voor de huidige Rivierahal :=
Ik kan het alleen maar met je eens zijn, in mijn gedachten blijf ik de Rivierahal zien met alle aquaria en tropische planten... En dan iedere keer weer de schok dat het inderdaad toch echt een krijspaleis is geworden -O- >;)

Inmiddels heb ik mijn abonnement opgezegd, doordat ik ging studeren te weinig tijd over om mijn abonnement te gelde te kunnen maken. Een keertje gewoon gaan is dan goedkoper voor me.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 13:13

Het is hier alweer een hele tijd stil....super mooi weer vandaag. En kreeg van de week de brief dat mn abbo bijna verloopt. Ik wist niet eens dat ik hem nog had _O- Al die tijd dus ook niet geweest.

Ga zo dus denk ik even een rondje Blijdorp doen. Erg benieuwd naar de leeuwen welpjes. Jullie toevallig nog geweest onlangs? Of heel toevallig vandaag ook iemand die er is/gaat?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 13:50

Ik zou wel willen met dit weer ;)
Maar geen auto vandaag helaas

Utixo

Berichten: 6598
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:22

Wij zijn tot nu toe iedere maand geweest sinds de start van het abbo. 2 Weken geleden was het alleen zo bizar druk dat we rechtsomkeert hebben gemaakt.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:08

Het is echt heerlijk rustig nu. Waren veel schoolreisjes maar die gingen net allemaal weg. Mooi getimed dus!

Echt genieten dit, ben geloof ik een jaar niet geweest.

Mochten er bokkers het leuk vinden een keer samen te gaan of te meeten. Mn abbo loopt nog tot begin volgende maand en twijfel nog even of ik ga verlengen of niet. Dus pb gerust voor die tijd!

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:12

Ik wil wel weer eens, maar op de een of andere manier zijn mijn dagen vol en voorbij voor ik het weet :\
Gelukkig heb ik nog de nieuwsbrief, kan ik het in ieder geval nog volgen :j

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:42

Ricie schreef:
Het is echt heerlijk rustig nu. Waren veel schoolreisjes maar die gingen net allemaal weg. Mooi getimed dus!

Echt genieten dit, ben geloof ik een jaar niet geweest.

Mochten er bokkers het leuk vinden een keer samen te gaan of te meeten. Mn abbo loopt nog tot begin volgende maand en twijfel nog even of ik ga verlengen of niet. Dus pb gerust voor die tijd!

Een MEET... jaaaaaa!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:05

Ik ben ook al veel te lang niet geweest maar het komt er helaas telkens niet van.

@Ricie, heb je de welpjes gezien?
Ik vond dat filmpje met dat vlees vorige week zo schattig <3

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:41

Haha, CoonArt, lijkt me leuk en gezellig! Ik stel voor om nog even af te wachten of er meer zijn die willen meeten. Dan kunnen we plannen, en anders plannen we wat mij betreft samen wat in binnenkort!

Jaaaa ik heb ze gezien! Ze waren zo schattig, maar wel echt groot voor mijn idee. Had ze veel kleiner verwacht. Maar ze lagen (helaas) heel lui te zijn. Ben er 2 keer langs gelopen. Maar beide keer lagen ze op nagenoeg dezelfde plek te slapen.

Er was zoveel veranderd in blijdorp. Had ook heel die (ringstaart?) aapjes nog nooit gezien die bij het oceanium zitten. Was voor het eerst, dat was er de laatste keer nog niet eens. Die hadden trouwens ook een baby aapje, zo schattig!

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:47

Ben er nog steeds wekelijks met mijn dochter van 2,5. Heerlijk! Ga morgen weer een rondje doen.

Even naar het baby girafje kijken <3

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 19:52

Er is ook een jonge bongo, hij heet Lucah

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:56

Las het net op FB idd. Ook zoooo schattig!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:02

Hmm jammer dat het er net pas op staat! Heb hem niet gezien, had ik toch beter moeten zoeken hahaha! Ooh gaaf Djuulsie!

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:28

Heerlijk djuulsie, om zo vaak te gaan.
Wij gingen als kind ook vrijwel iedere week, we waren echt van álles op de hoogte! Super leuk dat je dat met je dochter doet :D

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:32

Ze vindt het ook helemaal leuk. We doen elke keer een ander rondje. Het is fijn dat je ook voor een uurtje kan gaan.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:21

Jaaa dat vind ik ook fijn aan een abbonoment! Ik ben er mee begonnen met mn ex, die woont praktisch naast Blijdorp. Daar gingen we ook heel vaak voor een uurtje ofzo. Maaar dat probeer ik nu vaak wel te rekken naar een middag minimaal, aangezien het wat verder weg is.

Nou, even wat foto's uitgezocht. Nog niet bewerkt, maar voorlopig weinig tot geen tijd voor bewerking helaas zoals het er naar uit ziet.

Baby aapje, baby leeuwen en het baby girafje, die lag wel heel onprettig, maar het is me toch gelukt om haar op de foto te krijgen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ohjaaa, en is er hier toevallig iemand die weet waar de halsbanden voor dienen bij de kleine panda's? Zag dat ze die tegenwoordig om hebben....
Afbeelding

En....eind deze maand ga ik meeten met CoonArt in Blijdorp. Zijn er meer bokkers die het leuk vinden af te spreken/mee te gaan? Hebben nog geen datum gepland, alleen wordt het sowieso pas na de 20ste. Als er menzen zijn met interesse gil hier even of doe me even een PB.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:26

Ik vind t een leuk idee, maar ben hoogzwanger, dus qua timing niet zo handig om eind april te meeten.

Misschien een rare gedachten, maar is dat om ze in hun hok te houden. Zo'n soort schokband? Die je ook voor honden hebt?

Utixo

Berichten: 6598
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:31

Zijn die rode panda's niet eens op stap geweest? Dat ze nu een GPS band om hebben?

Edit, ja, hij had toen zelfs een eigen Twitter.@Roffapanda.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 08-04-19 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:33

Utixo schreef:
Zijn die rode panda's niet eens op stap geweest? Dat ze nu een GPS band om hebben?


Dat is idd wat diervriendelijker dan mijn suggestie :')

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:37

Zo een schokband dacht ik in eerste instantie ook aan, maar dat lijkt me sterk dat een dierentuin dat doet....gps zat ik ook aan te twijfelen. Maar volgensmij is de laatste keer dat er één ontsnapt is al heeel lang terug. Zo lang hebben ze die dingen nog niet geloof ik.

Afgelopen december is er wel 1 overleden en ik dacht misschien daarom. Dat het iets is waarmee ze draadloos dingen als hartslag etc in de gaten kunnen houden. Maar daar lijken ze me zo groot voor. Ik ga de vraag wel even uitzetten op de Blijdorp facebook. Ben wel erg nieuwsgierig namelijk!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 08:19

Het zijn idd gps halsbanden, maar de Blijdorp panda’s dragen deze om te testen of ze inzetbaar zijn bij wilde panda’s in Nepal

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:38

Heb net reactie gehad inderdaad. GPS halsbanden. Parkwachters in Nepal willen het opnemen tegen stropers. Blijdorp helpt daar aan mee en test GPS halsbanden in de hoop deze in Nepal echt in te kunnen gaan zetten.

Echt het is nog steeds lekker weer, t is dat ik veel te doen heb vandaag, want anders....hahahha

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:10

Heel praktisch, testen bij een dierentuin. En mocht er weer eens eentje willen gaan wandelen in de stad, is hij ook meteen een stuk makkelijker terug te vinden :D

Eind april zou misschien wel kunnen, maar dan moet ik het echt bijtijds inplannen, anders weet ik precies hoe dat gaat hier :')
Ben al in een paar jaar niet meer geweest, dus zou wel weer eens leuk zijn.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:32

Ik stel voor om eind deze week of van het weekend even datumpje te prikken met de geinteresseerden. +:)+