Ik ga deze zomer met mijn vriendin voor het eerst interrailen.

- Welke landen mogen we absoluut niet missen in onze reis?
- Hoeveel bestemmingen zijn te doen in 3-4 weken? We willen niet hoeven haasten, en lekker overal de tijd voor kunnen nemen. Ik heb geen zin om elke 2 dagen te verkassen en de hele dag in de trein te zitten.
- Is het verstandig om van tevoren al verblijfsplaatsen en treinen te reserveren of is het daar goed te doen om dat pas ter plekke te regelen? (we hebben de eerste trein naar Berlijn al wel gereserveerd, maar verder nog niks)
- We willen een tentje meenemen zodat we kunnen kamperen, is dat daar goed te doen? Zijn er veel campings of juist niet? En hoe is het weer daar eigenlijk?

- Hebben jullie nog aanraders mbt dingen om te doen/plekken om te zien?
Momenteel is het plan nog niet helemaal duidelijk. We vertrekken in ieder geval vanuit Hilversum naar Berlijn en blijven daar 2 nachten (we zijn er allebei wel al eens eerder geweest, maar blijft een toffe stad!). Daarna willen we richting het zuidoosten naar Boedapest. En daarna weten we het nog niet precies. We willen graag naar Slovenië, en we dachten dat we dan via Zagreb en Ljubljana naar Bled zouden kunnen en daar een aantal dagen kunnen doorbrengen (onderweg in de steden ook natuurlijk, maar niet heel erg lang). De natuur in Slovenië lijkt ons namelijk echt heel gaaf en mooi. Na Slovenië weten we het niet, we willen zoals ik al zei niet al te veel moeten haasten. Ik dacht zelf aan evt Roemenië en Slowakije op weg naar Wenen (daar willen we ook sowieso heen). Vanuit Wenen willen we weer terug naar Nederland via Duitsland. Kortom: nog niet echt een goed uitgestippeld plan

We zijn meer van de mooie natuur en avontuurlijke activiteiten dan van het ronddwalen in een stad of op het strand liggen, al vinden we dat natuurlijk ook leuk, maar niet de hele vakantie lang.
Ik ben benieuwd