Summercamp in Amerika!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal511

Summercamp in Amerika!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 08:09

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik dan eindelijk het verlossende woord gekregen dat ik volgende maand al vertrek naar Amerika! Ik ga daar op een Summercamp werken en ik ben daar verantwoordelijk voor het paarden gedeelte!

Heel gaaf allemaal, maar ik heb jullie hulp nodig!

Over het algemeen zijn het allemaal onervaren paardenkindjes die ik daar ga begeleiden. Ik wil ze dan ook op een speelse manier aanleren hoe zij met paarden moeten omgaan en hoe leuk paardrijden wel niet is.

Hebben jullie nog leuke ideeën die ik kan gebruiken om daar mee aan de slag te gaan? Zoals spelletjes?

lideli

Re: Summercamp in Amerika!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:15

Wat gaaf dat je naar Amerika gaat!
Waar ga je precies heen en heb je misschien een link naar een website oid?

Kijk eens naar mountained games ;)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:50

Leuk! Maar een maand tijd lijkt me best krap om alle visa dingen te regelen?

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:06

Wat ontzettend gaaf! Ik heb zelf in 2008 (zo lang geleden alweer :O ) op een summercamp gewerkt in de buurt van Boston voor 3.5 maand.

Ik zou je als tip willen meegeven dat ze bij een zomerkamp vaak al wel een dagrooster hebben. Dingen die ik gedaan heb. Toileteren/borstelen, opzadelen, tuig schoonmaken, spelletjes zonder paarden, spelletjes met paarden (rond de wereld/Anna Maria koekoek) en uiteraard de 'gewone' lessen. Ik heb in ieder geval een pracht tijd gehad en zou het iedereen aanraden!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:23

Wat supertof!

Hoofd schouders knie en teen doen doen (er is een engelse versie.) (en bij "ears" zou je ze de oren van het paaard ipv eigen oren kunnen laten aanraken)

Annemarie koekoek

Handjes rechtop door onzichtbare koppen met hun favo drinken in hun handen. En dan zeggen "oh je gooit cola/sinas/whatever over je paard heen!"

Stoelendans met paarden. Bijv met balkjes waar ze dan overheen moeten stappen met voorbenen van het paard.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:33

Ik zou me vooral focussen op t regelen van visa/ verzekeringen etc. Daar zit meer werk in dan je denkt ;)
Of anders goed weten wat te zeggen bij de Douane. Je wordt zo terug gestuurd als ze doorhebben dat je gaat werken op een toeristenvisum namelijk

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 13:39

Ik doe het via een organisatie, dus het visum wordt door hen geregeld, dus daar maak ik me geen zorgen over. :)

Thanks voor alle tips!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:44

Chan, mag ik astjeblieft met je mee <3

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 13:50

Joscaa schreef:
Chan, mag ik astjeblieft met je mee <3

JAAAAAAAA! *\o/* *\o/*

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:13

Chantal511 schreef:
Ik doe het via een organisatie, dus het visum wordt door hen geregeld, dus daar maak ik me geen zorgen over. :)

Thanks voor alle tips!

Wordt een ESTA of een visum door hen geregeld? Voor een visum heeft homeland security meer informatie nodig en moet je langs het Amerikaanse consulaat. Als dit laatste niet het geval is, reis je op ESTA en mag je niet werken in de VS. Doe je dit wel, ben je niet alleen strafbaar, maar ook enorm de pineut als er iets met één van de kinderen gebeurt waar jij de verantwoording over hebt (ook al staat het paard alleen maar op de tenen). Ik zou het nog even goed navragen bij de organisatie :j

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:32

MacavityL schreef:
Chantal511 schreef:

Thanks voor alle tips!

Wordt een ESTA of een visum door hen geregeld? Voor een visum heeft homeland security meer informatie nodig en moet je langs het Amerikaanse consulaat. Als dit laatste niet het geval is, reis je op ESTA en mag je niet werken in de VS. Doe je dit wel, ben je niet alleen strafbaar, maar ook enorm de pineut als er iets met één van de kinderen gebeurt waar jij de verantwoording over hebt (ook al staat het paard alleen maar op de tenen). Ik zou het nog even goed navragen bij de organisatie :j

Dit dus. Dat was voor mij in Canada ook de reden dat ik geen kinderen les wilde geven. Stond op mijn (werk)visum namelijk dat ik op geen enkele manier met kinderen mag werken/ les geven. Hier moet je namelijk een medische keuring voor hebben gehad ;)
Doe je dit wel en gebeurt er iets, dan ben jij aansprakelijk en kan je de rest van je leven doorbetalen als je pech hebt.

Het is dus een risico die je neemt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:22

Superleuk! Vrienden van mij hebben ook als buitenlander summer camp gegeven en vonden het een heel leuke ervaring :j

Al zou ik MacavityL's advies wel ter harte nemen. Voor officiële dingen als visa moet je nooit een ander blindelings vertrouwen. Voor zoiets heb je namelijk een werkvisum nodig, en een werkvisum kost maanden de tijd en daar moet je vaak ook minstens één interview op de ambassade gaan doen. Niemand gaat jou een werkvisum geven als de ambassade je nooit heeft gezien. Dus ik zou even navragen wat ze exact voor je regelen.

Als ze voor jou een ESTA regelen en jij vertelt aan de grens dat je summer camp komt geven, dan word je linea recta op het volgende vliegtuig naar huis gestuurd. Met een ESTA mag je alleen reizen en niet werken (ook niet als het onbetaald of tegen kost & inwoon is). En dat is niet overdreven, want ik ken al mensen die het overkomen is dat ze het land niet in mochten en die op de eerstvolgende vlucht naar huis gezet werden. En vaak mag je dan ook voor 5 of 10 jaar het land niet meer in. Dus best even bij hen nagaan wat ze nou exact voor je regelen zodat jij ook zeker bent dat je daar op een legale manier aan het werk bent. :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:33

Leuk, ik volg dit even. Je kunt alleen een visum krijgen voor toerisme, ik zou het niet durven om dan te gaan werken met een esta.
Ik wil er volgend jaar studeren, uiteindelijk iets met paarden in de toekomst. Ben daarom ook erg benieuwd hoe de paardenwereld in Amerika is, ben zelf fan van kwpn, new forest en Welsh pony's haha, hier zie je die rassen veel, en daarnaast zou ik willen weten hoe de manier van lesgeven daar is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:44

Echt superleuk voor je dat je het mag doen, maar ik geef je ook het advies om het echt niet zomaar allemaal maar achter je rug te laten regelen en erop te vertrouwen. Als het zo geregeld is en je moet niet langs de ambassade is de kans groot dat het niet goed geregeld is.
Naar het schijnt zijn ze sinds een tijd echt streng geworden. Er is de laatste tijd al enkele male sprake geweest van bekende Belgische muziekbands en zangeressen die mooi werden tegengehouden op de luchthaven en eerste vlucht terug konden nemen in plaats van hun optredent te doen, omdat de organsiatie alles wel zou regelen maar niet het juiste werkvisum had voorzien. Dus denk eraan ze lachen er niet mee. En het zou doodzonde zijn als je op die manier terugmoet. Dus bevraag je eerst echt goed bij dat kamp wat ze precies gaan regelen, en inderdaad ook dat je ermee goed verzekerd bent.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:35

Gucci_ schreef:
Leuk, ik volg dit even. Je kunt alleen een visum krijgen voor toerisme, ik zou het niet durven om dan te gaan werken met een esta.
Ik wil er volgend jaar studeren, uiteindelijk iets met paarden in de toekomst. Ben daarom ook erg benieuwd hoe de paardenwereld in Amerika is, ben zelf fan van kwpn, new forest en Welsh pony's haha, hier zie je die rassen veel, en daarnaast zou ik willen weten hoe de manier van lesgeven daar is.

Niet waar, je kan wel visa krijgen voor werk. Maar die zijn duur en tijdsintensief (duurt gemakkelijk 6-12 maanden). Voor toerisme krijg je een ESTA, een soort vrijstelling van een visum die je krijgt als je inwoner van bepaalde landen bent en waarmee je 90 dagen mag reizen in Amerika.

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 23:19

Ik snap jullie ongerustheid en heb dat zelf inderdaad ook een beetje, maar ik krijg dus een J1 visum. Ik heb papieren moeten opsturen, zodat ik een bepaald nummer krijg wat weer als controle geld voor het feit dat ik daar ook echt ga werken. Dit nummer moet ik toevoegen aan mijn visum en ik moet ook naar de ambassade. Het wordt dus deels door een organisatie en deels door mijzelf geregeld. Zij werken hier al een aantal jaar mee, dus weten waar ze het over hebben. Er gaan namelijk gemiddeld 30 Nederlanders op het laatste moment nog naar Amerika omdat kampen niet altijd vroeg van tevoren counselers kunnen aannemen omdat ze bijvoorbeeld nog niet weten hoe veel kinderen ze gaan krijgen of omdat ze afhankelijk zijn van donaties. Dit komt dus ieder jaar voor, dus ik vertrouw erop dat zolang ik stap voor stap alles onderneem en de juiste papieren aanlever, het goed moet komen ;)

Daarnaast was ik opzoek naar tips voor activiteiten, dus alle tips daarover zijn nog welkom :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:42

Met een J1 visum mag je idd werken, erg fijn dat het goed geregeld is! :j

(het is vaak genoeg voorgekomen dat dit bij bokkers niet zo was)

Dan is het gewoon genieten van de voorpret en heel veel plezier in Amerika!!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:36

Chantal511 schreef:
Ik snap jullie ongerustheid en heb dat zelf inderdaad ook een beetje, maar ik krijg dus een J1 visum. Ik heb papieren moeten opsturen, zodat ik een bepaald nummer krijg wat weer als controle geld voor het feit dat ik daar ook echt ga werken. Dit nummer moet ik toevoegen aan mijn visum en ik moet ook naar de ambassade. Het wordt dus deels door een organisatie en deels door mijzelf geregeld. Zij werken hier al een aantal jaar mee, dus weten waar ze het over hebben. Er gaan namelijk gemiddeld 30 Nederlanders op het laatste moment nog naar Amerika omdat kampen niet altijd vroeg van tevoren counselers kunnen aannemen omdat ze bijvoorbeeld nog niet weten hoe veel kinderen ze gaan krijgen of omdat ze afhankelijk zijn van donaties. Dit komt dus ieder jaar voor, dus ik vertrouw erop dat zolang ik stap voor stap alles onderneem en de juiste papieren aanlever, het goed moet komen ;)

Daarnaast was ik opzoek naar tips voor activiteiten, dus alle tips daarover zijn nog welkom :)

Die activiteiten zijn echt wel geregeld, daar zou ik me niet druk over maken. Een Amerikaans kamp waar iets niet geregeld is.....

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:58

Ik zou vooral op zoek gaan naar 'n knappe cowboy :')

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 10:27

Joscaa schreef:

Hahah, ja. Misschien heb jij daar bruikbare tips voor?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:54

Chantal511 schreef:
Joscaa schreef:

Hahah, ja. Misschien heb jij daar bruikbare tips voor?

Binnenhalen met een lasso? :')

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:16

Mag ik vragen welke organisatie dat is? Als je er een werkvisum voor kunt krijgen, klinkt al beter.
Ik zoek ook tijdelijk werk met paarden, maar liefst in de verzorging, stallen uitmesten enz. Hoeft niet beslist in Amerika, andere landen mogen ook.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:35

Zoek je spelletjes voor tijdens het rijden, of meer grondwerk?

Hier op stal houden ze ook summer camp en dan doen ze tijdens het rijden dingen als red light green light, egg and spoon race, creepy crawly race, simon says, around the world, bareback les, buitenrit, etc.

Verder, pony verkleden :'), paard wassen, met post-its lichaamsdelen leren, capture the flag saddlepad, longeerles, en voor de kleintjes gewoon knutselen en paarden tekeningen maken.

Naar welke staat ga je?