Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chantal511 schreef:Ik doe het via een organisatie, dus het visum wordt door hen geregeld, dus daar maak ik me geen zorgen over.
Thanks voor alle tips!
MacavityL schreef:Chantal511 schreef:Ik doe het via een organisatie, dus het visum wordt door hen geregeld, dus daar maak ik me geen zorgen over.
Thanks voor alle tips!
Wordt een ESTA of een visum door hen geregeld? Voor een visum heeft homeland security meer informatie nodig en moet je langs het Amerikaanse consulaat. Als dit laatste niet het geval is, reis je op ESTA en mag je niet werken in de VS. Doe je dit wel, ben je niet alleen strafbaar, maar ook enorm de pineut als er iets met één van de kinderen gebeurt waar jij de verantwoording over hebt (ook al staat het paard alleen maar op de tenen). Ik zou het nog even goed navragen bij de organisatie
Gucci_ schreef:Leuk, ik volg dit even. Je kunt alleen een visum krijgen voor toerisme, ik zou het niet durven om dan te gaan werken met een esta.
Ik wil er volgend jaar studeren, uiteindelijk iets met paarden in de toekomst. Ben daarom ook erg benieuwd hoe de paardenwereld in Amerika is, ben zelf fan van kwpn, new forest en Welsh pony's haha, hier zie je die rassen veel, en daarnaast zou ik willen weten hoe de manier van lesgeven daar is.
Chantal511 schreef:Ik snap jullie ongerustheid en heb dat zelf inderdaad ook een beetje, maar ik krijg dus een J1 visum. Ik heb papieren moeten opsturen, zodat ik een bepaald nummer krijg wat weer als controle geld voor het feit dat ik daar ook echt ga werken. Dit nummer moet ik toevoegen aan mijn visum en ik moet ook naar de ambassade. Het wordt dus deels door een organisatie en deels door mijzelf geregeld. Zij werken hier al een aantal jaar mee, dus weten waar ze het over hebben. Er gaan namelijk gemiddeld 30 Nederlanders op het laatste moment nog naar Amerika omdat kampen niet altijd vroeg van tevoren counselers kunnen aannemen omdat ze bijvoorbeeld nog niet weten hoe veel kinderen ze gaan krijgen of omdat ze afhankelijk zijn van donaties. Dit komt dus ieder jaar voor, dus ik vertrouw erop dat zolang ik stap voor stap alles onderneem en de juiste papieren aanlever, het goed moet komen
Daarnaast was ik opzoek naar tips voor activiteiten, dus alle tips daarover zijn nog welkom