Avantareizen Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Avantareizen Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 18:23

Hoi,

Voor komende zomer ben ik op zoek naar een verre reis met een reisgezelschap. Ik houd van avontuur, natuur en niet de standaard toeristische dingen. Nu kwam ik bij Avantareizen terecht. (Ik ben ook actief in de kerk, evangelisch). De reis naar Australië lijkt me super gaaf.
Is iemand hier bekend met deze organisatie en/of reizen door midden en Oost Australië in de zomer? Ik hoor graag ervaringen.

Goof

Re: Avantareizen Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:37

Als je met een groepsreis mee gaat zul je precies alle standaard toeristische dingen gaan zien, niets meer dan dat. Australië is juist bekend als backpackersland, het is enorm veilig en je zult enorm veel leeftijdgenoten vinden die aan het rondreizen zijn. Ik zou je aanraden om alleen te gaan, of desnoods met een vriendin. Dan kun je je eigen plan trekken, reizen op de manier zoals jij dat wil, mensen ontmoeten en vooral alle plekken bezoeken die jij wil. Je zit nergens aan vast en kan zoveel meer zien dan met een groepsreis.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:10

De organisatie ken ik wel, het is echt geen standaard bedrijf, maar volgens mij ligt het ook aan je groep, en leiding.
Maar een standaard groepsreis krijg je niet.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 19:26

Goof schreef:
Als je met een groepsreis mee gaat zul je precies alle standaard toeristische dingen gaan zien, niets meer dan dat. Australië is juist bekend als backpackersland, het is enorm veilig en je zult enorm veel leeftijdgenoten vinden die aan het rondreizen zijn. Ik zou je aanraden om alleen te gaan, of desnoods met een vriendin. Dan kun je je eigen plan trekken, reizen op de manier zoals jij dat wil, mensen ontmoeten en vooral alle plekken bezoeken die jij wil. Je zit nergens aan vast en kan zoveel meer zien dan met een groepsreis.

Vorige zomer heb ik naast 3 weken vrijwilligerswerk 2 weken alleen in Viet am rondgereisd. Mooie vakantie, maar alleen wil ik niet meer, vind ik niet leuk. Vriendinnen zijn niet in de gelegenheid.
Dit jaar op wintersport met groepsreis geweest en dat was helemaal te gek. Vandaar dat ik nu ook voor de zomer kijk

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 19:27

Rossfechten schreef:
De organisatie ken ik wel, het is echt geen standaard bedrijf, maar volgens mij ligt het ook aan je groep, en leiding.
Maar een standaard groepsreis krijg je niet.

Dat begreep ik inderdaad van de site. Vandaar dat het me aansprak.
Maar geen ervaringen of verhalen dus ;)

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:48

Das al lang geleden en dat was prive, wel samen met de eigenaar van Advanta, en ik hoor regelmatig van mensen die er mee op vakantie gaan.
Als je van avontuur houd is het erg leuk.
En hoe het precies aan toe gaat weet ik niet, Ik heb paarden en een gezin dan hou je niets over.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:58

Ik ben bekend met avanta en kan je garanderen dat je geen standaard reis krijgt met alleen maar toeristische attracties. Natuur is een belangrijk onderdeel bij avanta, gecombineerd met rust. Wildkamperen geniet bij hen de voorkeur. Ik denk dat avanta een prima manier is om die kant op te gaan. Ook omdat ze ervoor zorgen dat de groepen klein blijven. Groepen van 20 man heb ik daar nog nooit gezien.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:49

Een vriend van ons heeft als nevenjob reisleider bij avanta. De reizen zijn inderdaad niet spannend en ik krijg altijd ontzettend leuke verhalen te horen!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 17:02

Fijn om een positieve ervaring te horen Tulandro!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:27

Excuus er had niet standaard moeten staan. Komt ook met name door de bestemmingen. Als je nog concrete vragen hebt, kan ik het altijd voorleggen