Gisteren hebben mijn vriend en ik een 8-daagse vakantie naar de Azoren geboekt,
we gaan naar São Miguel waar we verblijven in een appartementje in Ponta Delgada.
Nu ben ik benieuwd of er mensen op Bokt zitten die er zijn geweest! Alle tips zijn
welkom, zeker informatie over het huren van een auto, eventuele paardrijtochten
(ook voor beginners) en andere leuke activiteiten en bezienswaardigheden!
Wij houden met name van mooie natuur!

Oja, we gaan in augustus!

) en een vrouw die je vertelt wat je moet doen. Ze gaan op de route liggen waarvan ze verwachten dat de dolfijnen die nemen, en dan moet je jezelf in het water laten zakken op haar commando en met een beetje geluk zwemmen ze dan onder je door. Voor zover ik kon beoordelen hadden de dolfijnen er totaal geen last van, ze kwamen zelfs naar me toe zwemmen
je kunt ze dan ook horen onder water.
Er zit behoorlijk wat verschil in. De eerste die wij deden was vanuit Ponta Delgada, met een zodiac boot. Dat klinkt als heel wat, maar is een soort rubberboot, die flink hard kan een ik heb eigenlijk watervrees... Hiermee hebben we 2,5 uur gevaren en vinvissen en dolfijnen gezien, van echt heel dichtbij. Kost 55,- p.p., maar vonden wij echt de moeite waard. Wij hebben dit gedaan via Picos de Aventura. Er gaat altijd een marine bioloog mee aan boord en je krijgt fijne uitleg. Daarna een tocht met een grotere boot (echt houten vissersboot), via Moby Dick. Dit kost je maar 35,- voor minstens 4 uur, maar ik vond dit zelf wat minder. Boot is groot en log en is vaak later bij de dieren dan de andere boten. Wel aardig dat je ze vanaf "boven" kunt zien, bij de zodiacs zit je meer op gelijke hoogte. Hier potvissen, vinvissen en dolfijnen gezien. Als je wat meer geduld hebt dan ik en het leuk vind om 4 uur op zee te dobberen, is dit misschien meer je ding. Later nog een zodiac gedaan vanuit Vila Franca do Campo, via TerrAzul, kost je 57,-, voor 2,5 uur, maar ook supergaaf!