Japan 2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 11:27

Ik vond geen recent topic, dus doe maar een nieuwe open :D

Ik ga over 2 maanden voor 10 dagen naar Japan met mijn vriend. We gaan 4 dagen in Tokyo zijn, daarna 5 dagen Kyoto en 1 dag Universal Studios. Daarna vliegen we naar Shanghai in China om mijn familie te bezoeken. Ik heb er zoveel zin in :):) Ben wel eens in Hongkong geweest, maar Japan lijkt me fantastisch.

Nu zit ik dus uit te zoeken hoe we het het beste zullen doen met vervoer. We zullen sowieso een Japan Rail Pass nemen, maar het probleem is dat we er maar 10 dagen zijn, en ik vraag me af of het de moeite is om de pass voor 14 dagen te nemen en of we dat geld er wel uit zullen halen. Misschien is het beter om de laatste 3 dagen losse treinen te betalen? En kan je met die JRP goed rondkomen binnen Tokyo en Kyoto zelf, of is het meer geschikt voor vervoer tussen de verschillende steden? Om je een idee te geven, de reizen die we sowieso met de trein zullen doen zijn Narita Airport - centrum Tokyo, Tokyo - Kyoto, Kyoto - Nara en weer terug (dagtripje), Kyoto - Universal Studios en Universal Studios - Osaka Airport. Ik heb proberen uitzoeken hoe OV allemaal werkt, maar het is zooo onoverzichtelijk dus alle tips zijn welkom :+

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:40

Kyoto - Nara is een heel kort stukje. Universal Studios Japan zegt me niets. Als dat korte afstanden zijn, zou je kunnen overwegen de pass voor de eerste periode te nemen.
Je kan de pass ook in Tokyo gebruiken in bepaalde treinen, wel de moeite waard.

Plan sowieso wat extra tijd in voor de pickup point van de Railpass op de airport, als je pech hebt sta je daar een paar uur te wachten (helaas slechte ervaring mee gehad).

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:13

In Tokyo zelf heb ik een Pasmo pas gebruikt, soort OV kaart en dan kun je overal doorlopen. Voor meerdere verschillende steden/railways is een Rail Pass volgens mij een betere oplossing inderdaad! :)

Tips voor Tokyo: Asakusa (neem ook vooral de zijstraatjes mee), Meiji Shrine :) Ik zat zelf in een hostel in Asakusabashi, fijne wijk. Veel goede restaurantjes in zijstraatjes waar je zeker even moet kijken en ga een keer naar een 'trein sushi' tentje, veel te vinden in Shibuya enzo :D Ik ben zelf in november geweest, mocht je nog meer willen weten, PM me gerust!

Miekelien

Berichten: 503
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:36

Ik heb voor het openbaar vervoer de app Hyperdia gebruikt, dat maakte alles een heel stuk overzichtelijker. Je kunt daar ook aanvinken dat je een Japan Rail Pass hebt, dan wordt de route daar zoveel mogelijk op aangepast en zie je ook meteen op welke stukken je bij zou moeten betalen.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:38

Als ik het goed lees ben je al naar japan gegaan, of ik lees heel erg scheef. :o Hoe was japan TS?
Ik ga in december bijna hetzelfde doen als jou, eerst even tokyo en daarna kyoto, als vriendlief en het budget toestaat ook naar universal. :D
Had je uiteindelijke een JR railpass gekocht of een ov versie ervan? Als je het niet erg vind om te vertellen wat voor dingen waren die je echt geweldig vond om te bezoeken? Wij zijn nog opzoek naar leuke dingen voor japan.

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:12

Ik weet niet of het nog nut heeft of dat je alles al geregeld hebt,

Maar uit eigen ervaring spreek ik als ik zeg dat je als je 4 dagen alleen in tokyo blijft je beter een Pasmo pas kan nemen en voor daarna eventueel de korte japan railpass. Die gaat pas in op de eerste dag dat je hem ook daadwerkelijk gebruikt, dus gebruik hem dan op de dag dat je uit Tokyo naar Kyoto gaat. Aangezien jullie niet heel veel en ver reizen is het waarschijnlijk zonde als je een pas van 14 dagen neemt.

Universal is trouwens wel echt heel leuk! Er is zoveel moois in Japan. Spreekt een van jullie de taal ook?

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:44

We zijn nog volop aan het plannen dus alle tips zijn welkom.
Dat van die pasmo pas en daarna pas een JR pass is stukken goedkoper, ik was me al aan het voorbereiden dat die railpass me een rib uit het lijf zou worden. :')

Zelf beheers ik de taal niet maar me vriend is al twee jaar bezig om japans te leren, ik bereid me zelf voor met vertaal apps en leer wel een beetje hoe al het eten heet.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:24

Ik vind de Pasmo echt een hele fijne pas! Kon overal zo door rennen, ideaal :) Maak je niet teveel zorgen over de taal, als je 'Arigatou Gozaimasu' en 'Onegai shimasu' een beetje regulier gebruikt is iedereen al super vriendelijk tegen je, je probeert het ten minste :)

Anoniem

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:47

Ik zou ook gewoon een losse treinkaart boeken en in Tokyo en Kyoto een metropas. (Pasmo). (Weet je zeker dat je 5 dagen Kyoto doet? Ik zou Osaka als uitvalsbasis nemen en dan 2 dagen met de trein naar Kyoto gaan).

En verder gaaf! Ik hou van Japan <3

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:02

Oh als je vriend een beetje Japans kan scheelt dat al een hoop. Mijn vriend heeft er een jaar gewoond dus die kon de weg en de taal en dat was toch wel erg fijn.

Qua eten hoef je je ook niet te veel zorgen te maken bij bijna elke zaak heb je wel plaatjes op de menukaart.

Mijn favoriete drankje was ijsmelk met gum syrup.. oh wat mis ik dat zeg! Ik mis het nu alweer enorm.

Waar willen jullie allemaal in Tokyo heen?

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:57

@Eclare
Ik hoop dat hij er wat aan heeft, als ik soms mee kijk komende meest nutteloze woorden voorbij maar gelukkig ook veel nuttigs.
Plannen voor waar we naartoe gaan hebben we nog niet echt ik tokyo, we willen het eerst rond hebben met waar we gaan slapen. Natuurlijk zijn er al wel wat plekjes die op mijn wishlist staan. Pokemon center, akihabara, ueno park, heb ook een hele mooie teken winkel gezien waar ik naartoe wil.

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:30

De dingen die je opnoemt zijn wel leuk!
Ik vond de Sky tree erg indrukwekkend en ook de tempel die daar dicht in de buurt zat (Senso-Ji).

De tempel in Kyoto is ook erg mooi en het uitzicht is erg indrukwekkend gezien Kyoto in een dal ligt.
Ik vond Kobe ook heel erg leuk maar dat is ook weer een stukje verder rijden.
Yokohoma is de plaats waar ik mijn eerste dag ben geweest en je hebt daar een ontzettend grote Chinatown.

Qua hotel, wij hebben toen wij er een maand waren vooral in hotels buiten Tokyo geslapen waarvan 1 nacht een Love hotel. Moet je eigenlijk wel doen, echt bizarre kamers vaak met een eigen sauna in hele thema's aangekleed.

Misschien leuk om te zien? Ons foto album met soms ook de plaats erbij en als je t wilt weten kan je het altijd vragen natuurlijk! Wij hebben ook wat verdere reizen gemaakt zoals naar Hiroshima.
https://www.facebook.com/michelle.miche ... 544&type=3

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:04

Ik ga zeker naar dat foto album kijken! (wil ik gelijk vragen naar de naam van de dierentuin(?) op de eerste foto's, die ziet en prachtig uit!)
Kyoto gaan we vooral naartoe voor de tempels en geschiedenis die we beide allebei enorm interessant vinden. Verwacht natuurlijk wel dat het daar druk zal zijn wat wat jammer is, is het bij de grote tempels vroeg ook al druk?
Wij slapen zelf in kyoto in een gehuurd appartement en in tokyo zijn we van plan om via airbnb een kamer te vinden.
Kobe staat zeker op de lijst als het financieel mee zit en we daar verrukkelijke kobe beef kunnen proberen.

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:03

maava schreef:
Ik ga zeker naar dat foto album kijken! (wil ik gelijk vragen naar de naam van de dierentuin(?) op de eerste foto's, die ziet en prachtig uit!)
Kyoto gaan we vooral naartoe voor de tempels en geschiedenis die we beide allebei enorm interessant vinden. Verwacht natuurlijk wel dat het daar druk zal zijn wat wat jammer is, is het bij de grote tempels vroeg ook al druk?
Wij slapen zelf in kyoto in een gehuurd appartement en in tokyo zijn we van plan om via airbnb een kamer te vinden.
Kobe staat zeker op de lijst als het financieel mee zit en we daar verrukkelijke kobe beef kunnen proberen.


Kaiyukan Aquarium! Was ook erg leuk! Heel apart was gewoon een heel groot gebouw met roltrappen en de bassins liepen dan soms wel vanaf de begane grond tot de 4e verdieping, echt heel leuk om te zien!

Kyoto is perfect voor de tempels. Het is inderdaad altijd wel druk maar dat geeft ook wel heel veel sfeer. Het is niet zo druk dat je niets kunt zien, dit was in Universal Studios toen wij gingen wel zo aangezien toen het Harry Potter gedeelte net open was.

Kobe was volgens mij niet zo duur voor ons, wij zaten in een business hotel 1 metrostop van Kobe af. Wij zijn daar toen ook een dag of 3 geweest en gaf even wat rust na Tokyo en Kyoto. Wij hebben toen bij ongeveer zo'n zaak gegeten: https://www.facebook.com/shabushabukobe/ waar ze Hot pots hebben met sukiyaki.
Waar ze inderdaad ook Kobe beef verkochten. Oh wat mis ik dit zeg, het eten was daar heerlijk!

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:44

shabushabu staat zeker op de lijst! Als het kan als eerst, en anders japansebarbecue. Y)(^)
Het aquarium heb ik aan me vriend voorgesteld en hij vond het zeker iets om in het achterhoofd te houden. Ik hu het geweldig vinden als kobe en osaka ook als dag trips komen, dus moeten we nog even uitpuzzelen of dan zon pasmo kaart goedkoper word dan een railpass, als we inderdaad ook veel naar plaatsen buiten kyoto gaan.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:53

Heb me vriend een flike hap geld toegestuurd zodat hij de vliegtickets zo kan kopen, doet hij vanavond want hij is nu aan het werk. Dus kan ook geen antwoord krijgen dus vraag ik bokt maar even. :o
Moet je niet een paspoort kopie hebben bij het kopen van vliegtickets? En als je die nog niet hebt en alleen een ID hebt? We vliegen niet met klm en de andere sites zijn wat onduidelijk.
(Wij hebben nog nooit met een vliegtuig gevolgen en hoop dat me vriend alles goed regelt en hij heeft er niet om gevraagd oid maar ben toch wat onzeker)
Laatst bijgewerkt door maava op 25-05-16 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Miekelien

Berichten: 503
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:08

Volgens mij heb je die gegevens pas nodig als je gaat inchecken, nog niet bij het boeken. Je moet alleen de gegevens wel precies zo doorgeven als ze in je paspoort/ID staan. Dat is bij mij wel eens mis gegaan (doopnaam en roepnaam zijn verschillend), niet handig om daar op het vliegveld achter te komen :( :+

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:09

Ah fijn! Gelukkig zijn al mijn namen hetzelfde dus dat zal geen probleem worden.
Ben ik toch wat gerust gesteld. :o

janouk
Blogger

Berichten: 17878
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:00

Mijn zoon vertrekt volgende week met 3 vrienden weer naar Japan om rond te reizen. Japan heeft echt zijn hart gestolen.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:07

Oeh, klinkt bekend. :D
Waar gaan ze allemaal naartoe?

janouk
Blogger

Berichten: 17878
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:06

Hij ia vorig jaar van Tokyo, naar Nikko, naar Osaka, Kyoto, Himji naar Hiroshima gereisd. En dit jaar gaan er 3 vrienden mee: ze hebben nog geen vast omlijnd plan: waar de trein hun heen brengt.
haha daar kan ik als controlfreak slecht mee om gaan, maar mijn zoon vermaakt zich prima. Rugzak op, JR railpass in zijn zak en gaan. Hij verheugt zich nu al op het eerste bord Ramen en Curry rijst.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:17

pfoe die reist nogal wat af. Japan heeft inderdaad zijn hart gestolen.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:22

Binnenkort is het zo ver, in december ga ik. :D
Nu zit ik wel met een puntje, mijn famillie zegt hey neem een enorme rugzak mee waar alles in kan. (Backpack idee.) Mijn schoonfamillie zegt neem een rolkoffer mee. Ik heb echt geen idee wat nou slimmer is om te doen. we hebben twee huisjes, de eerste dagen in Tokyo en de rest in Kyoto. Wat is nou slimmer om te doen. Een kleine rugzak (voor wandel vakanties etc) Gaat zowiso mee.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:32

Ik heb voor mijn reis naar Japan vorig jaar een stoffen koffer/tas gekocht. Een Samsonite Xblade 3.0.
Vond het echt een ideaal ding, stevig genoeg maar ook makkelijk ergens 'tussen te proppen' en evt even op te tillen als het nodig is.

Ik ben ook zwaar jaloers, vriend en ik hebben ontzettende heimwee. :+

Anoniem

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:38

Wij gaan in 2017 met twee backpacks en twee koffers (mogen 2 stuks bagage meenemen). :D