Ik wil na mijn studie (over ong. 3 jaar

Nu vroeg ik mij af, wanneer moet je ongeveer beginnen met het regelen van alles en wat moet je allemaal regelen?
Ik wil nu het liefst naar Australië maar dat kan natuurlijk nog veranderen.
Alvast bedankt!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marrjjollein schreef:Zodra je meer dan 8 maanden per kalenderjaar in het buitenland bent, dan zal er meer regelwerk bij komen. Dan moet je je uitschrijven bij je gemeente en zorgverzekering, terwijl binnen Europa anders de EHIC erbij genoeg is. Ook maakt het uit of je aan het werk wil of dat je bijvoorbeeld wil studeren of rondreizen. Wat zijn je plannen daar?
Bunn schreef:De overheidwebsite.Marrjjollein schreef:Zodra je meer dan 8 maanden per kalenderjaar in het buitenland bent, dan zal er meer regelwerk bij komen. Dan moet je je uitschrijven bij je gemeente en zorgverzekering, terwijl binnen Europa anders de EHIC erbij genoeg is. Ook maakt het uit of je aan het werk wil of dat je bijvoorbeeld wil studeren of rondreizen. Wat zijn je plannen daar?
Uitschrijven bij de zorgverzekering omdat je een paar maandjes op reis gaat? Waar haal je dat vandaan?
Voor veel landen is het zelfs een vereiste dat je kunt terugvallen op een zorgverzekering om überhaupt een visum te krijgen. Bij sommige verzekeringen heb je de mogelijkheid om (met veel pijn en moeite) onder je verzekeringsplicht uit te komen, maar dan moet je minstens een jaar weg gaan én een goede reden hebben (bijvoorbeeld omdat je gaat een échte baan krijgt in het buitenland en dus een loonbelasting meer afdraagt in Nederland). Als consequentie moet je dan soms wel een hele dikke reisverzekering afsluiten.
Anyway, dat zijn allemaal zaken waar de TS haar niet druk om hoeft te maken. Op het afsluiten vane een - normale - reisverzekering na dan.
Marrjjollein schreef:Zodra je meer dan 8 maanden per kalenderjaar in het buitenland bent, dan zal er meer regelwerk bij komen. Dan moet je je uitschrijven bij je gemeente en zorgverzekering, terwijl binnen Europa anders de EHIC erbij genoeg is. Ook maakt het uit of je aan het werk wil of dat je bijvoorbeeld wil studeren of rondreizen. Wat zijn je plannen daar?