Cyprus activiteiten en andere dingen!

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

iirrssjjee

Cyprus activiteiten en andere dingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-17 12:21

Hoi bokkers!

In juni vertrek ik met mijn vriend samen voor 8 dagen naar Cyprus. We zitten op het noordelijke gedeelte van het eiland. We zitten in een all inclusive hotel, maar willen voor zo'n 4 dagen een auto gaan huren om lekker te kunnen touren en rond te kijken.

Hebben jullie tips van wat ik echt moet zien? Of misschien leuke activiteiten die er te doen zijn (paardrijden bv, of misschien wel kameel rijden? leuke waterpretparken of dierentuinen?).

Ik hoor het graag van jullie!!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:23

Jullie zitten in het bezette gebied dus?
Ik zou zeker eens naar Famsgusta gaan dan! Hier is 8km aan spookstad waar je dus niet in mag.. Vond ik zelf heel indrukwekkend!

Nicosia is naar mijn mening vooral bijzonder omdat de stad op bijde gedeeltes ligt! Neem wel je paspoort of identiteitskaart kaart mee anders kom je de grens niet over...

Oja, houd er rekening mee dat je met een huurauto de grens niet over mag omdat je dan niet meer verzekerd bent!

Verder is Cyprus echt een prachtig eiland <3

The world is a book, and those who not travel read only a page

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 23:09

citroen schreef:
Jullie zitten in het bezette gebied dus?
Ik zou zeker eens naar Famsgusta gaan dan! Hier is 8km aan spookstad waar je dus niet in mag.. Vond ik zelf heel indrukwekkend!

Nicosia is naar mijn mening vooral bijzonder omdat de stad op bijde gedeeltes ligt! Neem wel je paspoort of identiteitskaart kaart mee anders kom je de grens niet over...

Oja, houd er rekening mee dat je met een huurauto de grens niet over mag omdat je dan niet meer verzekerd bent!

Verder is Cyprus echt een prachtig eiland <3

Klopt ja! We zitten in Bafra. 20 km van famagusta af.

Oh wauw serieus? Mag je de grens niet over? We wilden naar larnaca gaan, om daar vandaan een boottocht te doen, maar dit kan dan dus niet?

Verder thanks voor je tips! Hier hebben we wat aan!!

citroen

Re: Cyprus activiteiten en andere dingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:14

Helaas niet! Ik woon/werk momenteel in Paphos.. Eigenlijk de enige plek waar je makkelijk de grens over kan te voet is in Nicosia!

Wellicht dat een touroperator wel een excursie naar dit stuk van het eiland aanbied! Zo zijn wij namelijk ook naar Famsgusta gegaan!

Maar volgensmij moet de rest van het bezette gebied ook prachtig zijn!} <3

The world is a book, and those who not travel read only a page

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:28

Ik heb 2 jaar in Noord Cyprus gewoond. Ik ga daar nog steeds regelmatig heen op vakantie. Het is een soort thuisland geworden voor mij. Bellatrix heeft vorig jaar een topic geopend hier is veel info in te vinden. Zal 'm even opzoeken.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:30

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie