Werken in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agnes98

Werken in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 12:53

Hallo bokkers,

Ik ben 18 jaar oud (19 jaar als ik wegga) en ik ben bijna klaar met mijn studie. Ik wil na de zomer voor een langere periode (minimaal half jaar max 1 jaar) naar Australië.

Het lijkt mij erg leuk om op een boerderij/ranch te werken. Ik vind het alleen lastig om adressen te vinden. Bij het online vacatures zoeken, willen ze graag al iemand binnen een maand aannemen.

Zijn er bokkers die in Australië geweest zijn en hier ervaring mee hebben? Of eventuele adressen?
Ik reis alleen en ik ben op zoek naar een leuk en betrouwbaar adres. :D

Lien2

Re: Werken in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:54

Is wwoofen niks? Dan werk je op een boerderij tegen kost en inwoning. http://www.wwoof.com.au Je verdient niks, maar je geeft ook bijna niks uit. Vandaar uit kan je je dan oriënteren op een betaalde baan.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:58

Je zou kunnen kijken of er een FB-groep is. Zo ben ik ook aan mijn baan in Nieuw Zeeland gekomen. Ook kun je altijd reageren op vacatures die op korte termijn mensen nodig hebben, misschien hebben ze over een tijdje ook nog plek of ben je alsnog van harte welkom, gewoon vragen. :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 23:08

Leuk idee TS! Ik ga ook binnenkort de overstap naar Australie maken. :)

Je zou zeker even kunnen googlen naar werken op ranches. Ik weet dat er hier in NZ bedrijven zitten die je kunnen helpen met het zoeken naar dit soort werk, die zitten er in Australie vast ook wel!

Hou wel in gedachten, dat je met een working holiday visa, maar max 6 maanden voor dezelfde werkgever mag werken. :)

Agnes98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 20:01

Bedankt voor de tips! Ik volg inmiddels al iets van 7 Facebook groepen :') WWhoof lijkt mij inderdaad ook wel heel handig. Ik las alleen dat je goed op moet letten met wie je contact heb. Niet alles is zoals er aangegeven staat wordt er gezegd. Maar ik neem aan dat dit in de praktijk wel mee valt? :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:51

Gewoon goed inlezen en niet aan het werk gaan zonder contract(je). Dat je in ieder geval de terms & conditions op papier hebt staan. :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 01:37

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 02:36

Gumtree staat vaak ook genoeg op en heb je de Facebook pagina van AG Workforce al? En er is er ook eentje die jobs voor grooms in de polosport adverteert. Dat is meer in de paarden maar kun je wel veel rijden (tot je er helemaal ziek van bent, haha!). Het heet iets van Polo grooms jobs wanted ofzo.
Via SEEK kun je soms ook weleens wat vinden. Ik kreeg laatst nog wat vacatures doorgestuurd van Glenworth Valley (is in de buurt van Sydney) maar geen idee of dat een goede werkgever is.

Als je op zoek bent naar persoonlijke ervaringen; de mijne zijn al enigszins verjaard maar de vrouw van een kennis van mij runt een jobcentre voor backpackers in Darwin. Geen idee of zij ook station work heeft, maar is in ieder geval een betrouwbare tussenpersoon.

Wil je per se iets hebben voor je naar Australie komt? Je kunt ook wat geld sparen, hierheen komen en dan vanuit hier zoeken. Mijn ervaring is dat veel werkgevers een stuk happiger zijn als ze weten dat je al onshore bent.

Succes!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 02:53

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 02:55

Kijk even op yardandgroom.com en dan filteren op australie of specifiek de regio die je wilt. Heb ik een baan door gevonden. En facebook van lokale bedrijven in de gaten houden als je weet waar je precies heen wilt gaan. En zo veel mogelijk mensen laten weten wat je wilt. Je wilt niet weten hoe veel banen ik aangeboden heb gekregen via anderen. Het is inderdaad wel zo dat je vaak meteen moet beginnen, maar vaak als je ze even opbelt en uitlegt hoe de situatie is maken ze wel een uitzondering, mits ze die mogelijkheid hebben natuurlijk.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 03:42

Lien2 schreef:
Is wwoofen niks? Dan werk je op een boerderij tegen kost en inwoning. http://www.wwoof.com.au Je verdient niks, maar je geeft ook bijna niks uit. Vandaar uit kan je je dan oriënteren op een betaalde baan.

Die niet te vinden is omdat al het boerderijwerk al door hoopvolle vrijwilligers wordt gedaan :+

Agnes98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 15:39

Heeft iemand toevallig al ervaring met de website www.workaway.info
Ik kom die ook vaak tegen in mijn zoektocht en ben wel nieuwsgierig of bokkers daar ervaringen mee hebben:)

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 03:04

Agnes98 schreef:
Heeft iemand toevallig al ervaring met de website http://www.workaway.info
Ik kom die ook vaak tegen in mijn zoektocht en ben wel nieuwsgierig of bokkers daar ervaringen mee hebben:)

Wel op gezocht, niets gevonden voor mij toen, maar is meestal tegen kost en inwoning, dus je krijgt dan niet betaald.