Alleen op vakantie, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa__Beau

Alleen op vakantie, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 08:41

Omdat ik al een tijdje merk dat ik niet meer 'mezelf' ben zoals ik altijd ben geweest. En omdat ik eens iets meer aan mezelf moet denken ipv aan andere kreeg ik vorige week het spontane idee om op vakantie te gaan. Niet zomaar op vakantie, maar alleen. :D

Nu ik mijn idee tot een echt plan wil omzetten kwamen er toch wel wat vragen naar boven.

- welk land? Ik ben 21 (dan 22), wil vooral genieten van de zon. Ik wil wel graag naar een land waar ik leuke dingen kan zien etc.

- mn telefoon. Omdat ik op vakantie ga om mezelf 'terug te vinden' en ik net zoals de meerderheid van de jeugd van nu 'verslaafd' ben aan mn telefoon wilde ik deze graag zo veel mogelijk thuis laten. Ben alleen 'bang' dat als er iets gebeurd ik niemand kan bereiken. Iemand hiervoor tips?

Zijn er mensen die alleen op vakantie zijn gegaan? Ideeën voor landen/plekken waar ik heen zou kunnen gaan? Ik hoor t graag! :j

Thats_Me

Re: Alleen op vakantie, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 08:58

Rhodos! Ik vond het geweldig. Ben alleen gegaan en heb genoten van het weer, de stad en hrt lekkere eten. Ik zou dan wel gaan voor een hotel/hostel in de buurt van de oude stad. Vaak kun je ook mee op excursies. Dan ben je niet alleen alleen.

Verder sowieso lekker gaan en waar je ook heen gaat hostels zijn altijd goede plekken om te slapen en andere mensen te ontmoeten. Kijk op bijvoorbeeld TripAdvisor voor revieuws zodat je weet wat je kunt verwachten. Telefoon lekker uit zetten. Ik neem dat ding wel mee maar zet hem uit en alleen in de avond even aanno. Te laten weten hoe de dag was en dan gaat hij weer uit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:16

Je telefoon zou ik gewoon meenemen, zeker als je alleen gaat. Als er iets gebeurt wil je gewoon kunnen bellen. Enne.... misschien onbekend, maar je telefoon kan ook gewoon uit ;)
Vwb bestemming: tja, kies een land dat je trekt. Portugal, Spanje, Griekenland, Italie, of wil je buiten Europa? En ga dan oo zoek naar een hotel, resort of wat je wil.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:17

Wil je binnen Europa blijven of wil je daarbuiten op vakantie?
Ik zou sowieso voor een hostel gaan, want een hotel kan best eenzaam worden na verloop van tijd.

Wat betreft je telefoon: koop voor een paar tientjes een niet-smartphone, of vraag aan een bekende of ze er eentje over hebben, zodat je bereikbaar bent, maar niet zelf kunt internetten.

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 10:43

Ik wil het liefste binnen Europa blijven! :j

Rhodos ga ik eens kijken! Daar ben ik nog nooit geweest.
Ik was van plan om een hotel te boeken, maar ik ga zeker eens kijken naar een hostel!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:48

Ik vind Sevilla prachtig, hing toen ook een hele fijne sfeer :) Telefoon gewoon uit of in elk geval je internet (en wifi) uit.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:50

Omdat jouw topic beter op [BEU]Bokt erop Uit past, verplaats ik het daarheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:51

Valencia :)

Ik zou voor een hotel gaan of een privékamer in een Hostel. Zeker toen ik alleen op vakantie ging had ik ook gewoon behoefte aan een plek voor mijzelf, niet een slaapzaal metnog zoveel anderen :j

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:54

Ikzelf vind Airbnb altijd geweldig als ik alleen op vakantie ga. Ga nu al jaren naar dezelfde plek in Amerika. Je hebt er je privacy als je het nodig hebt, maar veel verhuurders vinden het ook leuk om je bij dingen te betrekken. Een mooie mix dus.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:17

Je kan ook gewoon een simpel mobieltje kopen en die dan meenemen als vervanger van je mobiel. Dan is de verleiding er niet maar ben je wel bereikbaar :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:37

Scandinavië! :j En dan wel 's zomers, want ja; daar os het dan zeker warm. Ondanks alle Zweedse thrillers is het een heel veilig land, wat toch wel belangrijk is als je als 21-jarige alleen gaat.

Kan je niet een nokia koelkast kopen voor 20 euro die lekker lang meegaat?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:56

En iets zoals interrail? Met de trein naar verschillende steden/plaatsen. Ga ik van de zomer voor het eerst doen. Alleen.
Als je op een plek verblijft, zal ik zeker kiezen voor een hostel. Indien de financiën ervoor zijn, zou ik een privé kamer kiezen. Dan heb je alsnog alle voordelen van een hostel, keuken enzo. In een hotel heb je vaak geen koelkast en "moet" je iedere dag uit eten. In een hostel kan je zelf koken en ontmoet je daar vaak nieuwe mensen. Helemaal alleen in een hotel zou ik niet zo snel doen. De meeste mensen die in een hotel zitten, houden zich liever bezig met hun eigen gezelschap.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:57

Kreta :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:01

Wenen! Ook in deze tijd van het jaar heerlijk weer en toch niet aan de andere kant van de wereld. Veel te zien en te doen en vooral heel veilig, ook als je alleen bent.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:12

Je zou kunnen overwegen om een ouderwetse telefoon mee te nemen, zonder internet en poespas. Dan kan je wel bellen in geval van nood.
Hoewel ik mijn smartphone toch wel erg fijn vond toen ik alleen op reis was, met name voor het gebruik van google maps! :j

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:18

Ik ben ook alleen op vakantie geweest, twee jaar geleden en je maakt toch wel makkelijk contact met andere. Heb me geen seconde verveeld.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:25

Je kan ook altijd een koelkast model telefoon meenemen. Die zijn er puur voor bellen/smsen en heb je altijd iets al er wat gebeurt, maar kun je niet eindeloos appen/facebooken.
Een andere tip als je niet kan kiezen is interrailen! Daarbij zou ik naar hostels gaan en kun je altijd mensen leren kennen als je wilt. In hostels vind ik altijd dat dit zeer makkelijk gaat als reizigers onder elkaar.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:27

Wat betreft mobiel, een oud mobieltje (geen smartphone) lenen van iemand? (genoeg mensen die nog zulke mobieltjes ergens hebben weggestopt). Als je daar je simkaart in stopt kan je alleen smsen en bellen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:28

Ik zou inderdaad een goedkope telefoon kopen en ter plekke een simkaartje kopen waar je 20 euro op kan storten. Dan weet je iig zeker dat je bereikbaar bent en dat je ook mensen kan bereiken maar je hoeft je smartphone niet mee te nemen. Verder kan je zo veel kanten op als je in je eentje wilt... Vrijwel overal in Europa kan je imo prima alleen als vrouw reizen, al is dat een beetje afhankelijk van je mentaliteit en je instelling (risico's gaan opzoeken is ook in Amsterdam niet slim zeg maar). Ik vind Corsica prachtig maar je kan er zonder auto eigenlijk vrij weinig.. Vliegen naar Scandinavie of IJsland is misschien ook nog een optie!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:46

Als je in Europa wilt blijven zou ik een van de Griekse of Spaanse eilanden overwegen. Veilig in je eentje en genoeg te zien, plus mooie stranden.

Voor je telefoon zou ik even een tijdelijke vervanger zoeken. Koop je gewoon een hele goedkope telefoon zonder internet e.d. zodat je wel bereikbaar bent, maar er verder niks mee kunt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:50

Let ook op de OV mogelijkheden, auto huren is niet overal mogelijk (leefijd) of prettig rijden (verkeersdrukte). En als je meer wil zien dan bed en strand, is meer afstand kunnen overbruggen dan uurtje lopen wel fijn. Zeker omdat je waarschijnlijk met bergen te maken krijgt en dan kom je niet ver als je spieren er ook niet aan gewend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:59

Ik ben vorig jaar voor het eerst alleen geweest naar Turkije en dit najaar ga ik weer. Is een all-in resort, dus je hoeft daar niet weg, bij het zwembad heb je altijd aanspraak en verder vermaak ik me prima met e-reader en mijn telefoon (spelletjes enzo ;) )

Telefoon kan je offline zetten of op je kamer laten als je hem verder ook nergens voor nodig gaat hebben.