Gezocht tips and tricks, stedentrip Krakau!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_Lisaa

Gezocht tips and tricks, stedentrip Krakau!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 16:26

Hello bokkers!

Dit jaar ga ik voor een stedentripje naar Krakau toe! Zoals elke vakantie is het uitzoeken begonnen en ben ik aan het kijken naar het wie, wat, waar en vooral hoe lang. Ik heb het een en ander al gelezen hier, maar ik vroeg me af of jullie nog tips hebben voor eventuele hotels of things to do/ see.

Ik heb al wel of m'n lijstje staan dat ik graag Auschwitz, de zoutmijnen en het museum van chindler wil gaan bekijken. M'n voorkeur van een hotel gaat uit in of dichtbij het centrum, puur vanwege het gemak.

Hopelijk hebben jullie nog meer tips of trics! :)

Thats_Me

Re: Gezocht tips and tricks, stedentrip Krakau!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:07

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:34

Bofferd! Er is in Krakau heel veel te zien naar ieders smaak.Een heel goed 4sterrenhotel is het Novotel dat direct aan de Wisla-rivier ligt,met uitzicht op de burcht en op loopafstand van de oude binnenstad.Ik vind het bronzen vuurspuwende beeld van de draak Smok erg leuk en er is ook een beeldje van een hond die bij een rotonde jarenlang op zijn overleden baasje heeft zitten wachten.Verder is er heel veel historie.Veel religie,er zijn veel kerken en paus Joannes Paulus II heeft hier lang gewoond.Het uitgaansleven is ook goed,de stad heeft de grootste kroegendichtheid ter wereld.Maar ook veel klassieke muziek.En je kunt er heel goed en goedkoop shoppen.De mense zijn aardig en je legt makkelijk contact. Neem wel een boekje Pools op reis mee.Overigens,de oude binnenstad is autovrij en overal rijden paardenkoetsen. Soms heel fraaie aanspanningen.Ach ja,het is een droomstad en ik hoop er ook weer snel heen te kunnen!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:50

Zorg dat je voor Auschwitz op de website toegangsbewijzen regelt, zijn gratis.
Leuke stad, hebben in Pension Kosmopolita gezeten..simpel,schoon,eigen wc en douche en goed ontbijt...en op vijf minuten van het oude centrum en nog geen tien min van het station.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 21:17

Bedankt voor de tips, zal me er morgen eens allemaal in verdiepen! :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 00:34

Auschwitz 1 en Auschwitz Birkenau zijn een flink eind rijden, volgens mij moet je dan een speciale lijnbus scoren, of ga je met de auto?

Ik zat in hotel Leona, 10 min lopen van de binnenstad af. Schindler museum is heel tof, maar het gaat meer over de geschiedenis van de joden in Krakau dan Schindler zelf, als je daar rekening mee houdt is valt het niet tegen.

Aanrader is ook een tocht door de oude stad, waar het ghetto zat.

Pools eten is echt goor, tenzij je van reuzel houdt. Brrr.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:10

Als je op Tripadvisor kijkt kun je misschien ook nig ideeen op doen voor restaurants en bezienswaardigheden.
En Auschwitz ligt ongeveer met de auto al ong 1.10 u met de auto buiten de stad en Birkenau ietsjes verder. Auschwits moet je geloof ik vanaf 10.00 met gids doen voor tien uur en in de namiddag kun je zonder. Auto rijden valt best mee daar en is best handig voor de trips buiten de stad.