Graag zou ik jullie mening willen

Woonachtig sinds 2000 in Frankrijk en werkende sinds 2013 heb ik sinds dit jaar besloten dat ik toch iets anders wil met mijn leven. Mijn werk bestond uit dag in dag uit (van half 9 tot 6 uur s'avonds) op kantoor voor een computer zitten. Vooral in de winter maanden was dit heel erg moeilijk omdat je dan helemaal geen tijd ergens anders voor over houd, s'morgens donker, s'avonds donker.
Maar goed sinds vorig jaar woon ik dus samen met mijn vriend in een oude boerderij met 6 hectare grond en dus heel veel mogelijkheden. We hebben nu 8 paarden, 1 pony en 2 ezels op het land lopen.
Van de 8 paarden hebben we nu 3 die beleerd zijn en waar we dus gemiddeld 4 uur mee op pad zijn, er valt hier genoeg te ontdekken

Uiteindelijk zouden we graag klanten gaan ontvangen in de vakanties en onze paarden gaan verhuren.
Ik ben mijn baan begin dit jaar verloren en dus was dus de doorslag om het helemaal anders te gaan doen

We hebben destijds een regeling getroffen toen we ons huis kochten dat we de eerste 3 jaar geen bedrijf mochten beginnen op ons erf. Dus we hebben nog 2 jaar de tijd om alles op te zetten.
Hier naast houden we ook gewoon onze kleinschalige Tinker fokkerij en graag zou ik ook volwassen Tinkers gaan kopen of om aan te houden voor de wandelingen of om weer door te verkopen.
Hier voor hebben we natuurlijk ook de nodige diploma's voor nodig waar ik ook mee bezig ben

Wie lijkt het wat ? Wie denkt ja daar wil ik wel heen ? Of wie lijkt dit helemaal niks ?
Graag wil ik zo veel mogelijk advies hebben

Bedankt !