Overzichtje WorkAway avontuur 2017!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Overzichtje WorkAway avontuur 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-17 09:40

Dag Bokkers!

Vorige week ben ik teruggekomen na een WorkAway avontuur van 2 maanden in Denemarken en Oostenrijk. De planning was om 3 maand in Denemarken te verblijven bij een host met een Ijslanderfokkerij in Denemarken, maar dat is iets anders verlopen :o
Bij voorbaat excuus voor de slechte kwaliteit van de foto's, op mijn telefoon leken ze erg mooi maar op de computer blijken ze bedroevend slecht -O-

Op 3 februari was het dan zover, ik vertrok in mijn Suzuki Swiffertje richting Denemarken. Voor het eerst in mijn leven in mijn eentje naar het buitenland, ik scheet hem behoorlijk :o maar gelukkig viel het alles mee. Ik ben via Duitsland gereden en heb in Puttgarden de boot gepakt naar Denemarken. 's Avonds kwam ik aan bij mijn host en een dag later arriveerde er nog een Franse volunteer die 3 weken zal blijven. Vlak na aankomst veranderde de omgeving in een winterwonderland <3

Afbeelding

Afbeelding

Het werk was zwaar en niet wat ons beloofd was. 7 dagen in de week waren we soms wel 9 uur per dag in touw. Onze host was een vreemde dame, ze leeft als een hoarder en heeft meer dan 100 paarden waar wij met zijn tweetjes voor zorgden. De paarden zijn helaas ongetraind en leven in grote groepen in kleine modderpoeltjes. Onze host is erg onvriendelijk en ontzettend veeleisend. Na een tijdje geef ik aan dat ik samen met de Franse vertrek als er niets verandert aan de situatie, en helaas gebeurt dat niet. We besluiten om een paar dagen in Kopenhagen door te brengen, waarna zij naar huis vliegt. Ik had inmiddels een nieuwe host gevonden in Oostenrijk.
Desondanks hebben we er samen het beste van gemaakt en een hoop lol gehad :P

Afbeelding

In Kopenhagen verbleven we in een superleuk hostel. Hier hebben we een paar andere reizigers ontmoet en zijn het Franse meisje en ik wat meer onze eigen weg gegaan. Na 4 dagen vloog zij weer naar huis en ben ik doorgereden naar Berlijn.

In Berlijn heb ik eerst 4 dagen in een hostel gezeten en daarna kwam mijn vriend me nog opzoeken voor 2 dagen. Ook hier veel gezien en beleefd samen met mensen die ik onderweg ontmoette. Ik ben inmiddels groot fan van in hostels verblijven, iedereen is gelijkgestemd en in voor een praatje, maar als je dat niet wilt kun je er ook gewoon in je eentje op uit :j
Toen ik na 6 dagen richting Praag wilde rijden bleek mijn auto niet te willen starten... accu leeg. Eigen domme fout, want ik had het plafondlampje aan laten staan :( nog geprobeerd aan te duwen (met hulp van en paar aardige voorbijgangers _/-\o_ ) maar de accu was te leeg en dit lukte niet. Gelukkig bleek dat mijn verzekering de kosten achteraf gewoon zou vergoeden dus de Pannenhilfe ingeschakeld :')
Afbeelding

Dus na wat oponthoud begon de reis richting Praag. Daar zou ik 2 nachten verblijven totdat ik bij mijn host in Oostenrijk terecht kon. Eigenlijk vond ik dat net te kort, maar ik zat wederom in een leuk hosteltje en heb er een superleuke dag gehad met prachtig weer.


Afbeelding

Afbeelding

En daarna vertrok ik richting Oostenrijk. Ik zou daar verblijven bij een vrouwelijke dierenarts met paarden aan huis. Zij bleek ontzettend druk te zijn met haar werk en vond het fijn als er altijd iemand op de boerderij aanwezig was voor de paarden en voor klanten die langskwamen. Dit was een volkomen andere wereld :j ik had een eigen slaap- en badkamer (schoon!) en er was een gezamenlijke keuken voor de volunteers. Er was op dat moment één andere WorkAwayer, een Roemeense jongen zonder ervaring met paarden maar wel superenthousiast.

Afbeelding

Er was hier eigenlijk maar vrij weinig werk te doen. 's Morgens vroeg opstaan om de paarden te voeren, op zaterdag en zondag alles uitmesten (doordeweeks kwam hier andere mensen voor) en verder wat klusjes in en rondom het huis. Vaak ging ik na het voeren samen met de hond in een van de weides op een heuveltje zitten lezen met een ontbijtje:

Afbeelding

Of maakten we samen een lange wandeling door de heuvels en de bossen:


Afbeelding

(needless to say: Ik was verliefd <3 Mocht haar niet meenemen helaas)

En ik mocht natuurlijk ook rijden! Om de dag kon ik een ritje maken op één van de paarden, meestal was dit Seraphine, een jonge ruin. Ook dan gingen we lekker het bos in. Vaak gevolgd door het hondje :')

Afbeelding

Op de boerderij stonden een aantal paarden van mijn host en haar zus, van rijpaarden tot fokmerries en jaarlingen, en daarnaast een wisselende hoeveelheid patiënten. Als dierenarts behandelt ze honden, katten en paarden en qua paarden houdt ze zich veel bezig met de zorg rondom de dracht. Ook voert ze embryotransplantaties uit.
Terwijl ik daar was kon ik af en toe helpen wanneer er een merrie gescand, geïnsemineerd of gespoeld moest worden, en mocht ik de dagelijkse medicatie toedienen. Dit was super interessant en ook eigenlijk de enige manier om mijn host een beetje te leren kennen :o

Erg druk was het niet op de boerderij, en zo kon ik, omdat ik met mijn eigen auto was, de omgeving ook wat verkennen. Ik ben in Graz geweest, de hoofdstad van de ''provincie'' Stiermarken, ik heb de chocoladefabriek bezocht *\o/* en ben samen met de Roemeense volunteer en hondjelief naar een kamelenmelkerij geweest.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vlak na dit bezoek kreeg ik echter het bericht dat een familielid van een naaste vriendin zou komen te overlijden binnen een paar dagen. Na heel wat wikken en wegen heb ik toen besloten om weer naar huis te gaan. Ik wilde eigenlijk weer een aantal steden aandoen op de weg naar huis, maar als ik heel eerlijk was, had ik daar eigenlijk op dat moment niet zo'n zin meer in. Ik ben na 3,5 week in Oostenrijk weer naar huis gegaan, gelukkig maakte dat voor mijn host niets uit, ze had genoeg hulp.

En nu ben ik weer thuis, ook wel lekker, maar ik heb nog tot half mei vrij en ben nog zoekende hoe ik die tijd ga indelen. Ik ben lekker aan het solliciteren voor een ''bijbaantje'' (heb een contract voor 28u en wil er iets bij gaan doen), ben weer aan het sporten en ga wat klussen in mijn huisje, maar het lokt nog wel. Dus als iemand een goed plan heeft om bijvoorbeeld nog 10 dagen naar het buitenland te gaan, suggesties zijn welkom *\o/* want ik ben een beetje inspiratieloos.

Ik ben benieuwd wat Bokkers vinden van mijn onverwachte avontuur! :j

edit: te vroeg op versturen gedrukt :o

Joker's Valentine


Travel_me

Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Overzichtje WorkAway avontuur 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:42

Wauw gaaf! Wel erg jammer dat je eerste workaway adres niet was zoals verwacht. Helaas ken ik dat. Ik had in Nepal een adres en dat bleek ook helemaal niets. Jij hebt het wel wat langer uitgehouden! Ik ben na 2 dagen vertrokken.

Qua suggesties: Ga naar Kroatië en Bosnië. Daar ben ik 2 jaar geleden ook geweest. Ben naar Zadar gevlogen en vanaf daar met het openbaar vervoer verder gereisd. Zagreb-Sarajevo-Mostar-Zadar. Vooral Sarajevo vond ik geweldig. Denk de leukste grote stad waar ik tot nu toe ben geweest :)

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Overzichtje WorkAway avontuur 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:41

Wat een mooie foto's! Jammer dat het eerste adres niet was wat je was beloofd.
Het hondje in Oostenrijk zal je wel missen. Super leuk dat je haar overal mee op sleeptouw nam :D

Nyaleti

Berichten: 6096
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Overzichtje WorkAway avontuur 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:45

Ik heb je andere topic stil gevolgd, wat ellendig dat het daar zo tegenviel en goed dat je daar toch bent weg gegaan! Fijn dat je andere plek wel top was! *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: shaddy82, sjaslique, TheNovelist en 103 bezoekers