Canada, British Columbia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Canada, British Columbia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 09:12

Een luxe probleem...

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik een reis naar Canada gewonnen heb. Nou ja, het ticket moet ik dan zelf betalen, maar de 12-daagse course is gewoon helemaal voor niets! Hoe gaaf is dat?!

Maar goed, nu moeten we dus op stel en sprong een reis regelen. Ik heb altijd naar Canada gewild, maar dat was iets voor over een lange tijd, dus ik heb me er nooit zo in verdiept helaas.

Dus tsja, de cursus is in Valemount, British Columbia. Ik zal landen in Edmonton, omdat ze me daar op kunnen halen. En dan? Wil ik verder nog iets doen?

Het liefst wel, maar ik ben eigenlijk net mijn bijbaan verloren, dus ik heb geen flauw idee van mijn budget. Maar het is zonde om niet iets mee te pakken als je eindelijk op je droom vakantiebestemming bent toch?

Dus heeft iemand nodig tips voor deze regio? Waar moet ik überhaupt aan denken voor zon trip naar Canada? Er was iets met een visum? Ik heb een beetje moeite met nadenken nadat ik een cursus twv 1400 euro kado heb gekregen, haha!
Ik zit wel met veel bagage, omdat het een paardencursus is ga ik gewapend met laarzen, joppers, cap etc die kant op... dan is je koffer al half vol. Backpacken is dan niet handig. Vrees eigenlijk ook dat mijn budget dat gewoon niet te gaat laten. Ik zoek meer kleinere dingetjes voor een paar dagen voor iemand alleen. Anders vraag ik gewoon of ik vast op de ranch kan komen helpen ;)

Vermoedelijk gaat de reis begin juli 2017 plaatsvinden.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:23

Allereerst, gefeliciteerd! Echt wel heel gaaf :D

Heb zeker wel paar tips. Allereerst hou er rekening mee dat BC en Edmonton nog wel een stukje rijden is, hou er dus rekening mee dat her nog wel een lange reis gaat worden nog na het vliegen. Voor Canadezen is 5 uur rijden doodnormaal :j Dat rijden ze om even naar de dokter te gaan. Ga je voor een hotel? Ga dan voor een hotel in Leduc of Nisku, daar heb je gratis shuttles die van en naar de airport rijden. Ook kom je aan in Leduc, dat is nog halfuur van Edmonton vandaan. Zorg er dus voor dat ze je daar ophalen, de verbindingen naar Edmonton zelf zijn ook niet geweldig namelijk. (Canada.. :'))
Behalve als je Edmonton zelf nog wil zien natuurlijk. Maar Edmonton is een verschrikkelijk lelijke stad en niet zo veel te zien :D Vooral veel grijs beton. Niks vergeleken met Europese steden.
Als je nog iets anders wilt zien, zou ik naar Banff gaan. Canadese steden zijn over t algemeen vrij lelijk (op enkele steden na), terwijl de natuur onbegrijpelijk mooi is. Maar Banff is wel heel duur.. Niet onderschatten. BC is sowieso duur.

Je moet een ETA visum aanvragen (elektronisch visum). Verder krijg je je touristvisum gewoon op bestemming, hoef je van te voren niks voor te doen. Zorg ervoor dat al je paardenspullen super, super schoon zijn. Ze moeten bijna als nieuw lijken zegmaar :)) Ook moet je in t vliegtuig vlak voor de landing een lijst invullen. 1 van de vragen zal zijn of je afgelopen 2(?) Weken op een boerderij bent geweest en of je van plan bent om naar een boerderij te gaan. Kruis hier "nee" aan, anders word je gescreened op bacterieën en dan ben je zo een paar uur verder. Bij de douane vragen ze hier nog wel weer naar, dus zorg ervoor dat je zegt dat je niet op een boerderij geweest bent, maar er wel naar 1 toe gaat (ivm je kleding en je verhaal). Verder ook gewoon eerlijk vertellen wat je er komt doen en zo veel mogelijk bewijzen meenemen. Je emails, uitnodiging etc. Niet zeggen dat je gaat helpen of werken (werk is HET verboden woord! Zeg je werk is t enkeltje terug naar nederland. Helemaal in combinatie met t woord boerderij/ paarden). Je kan natuurlijk wel gaan helpen op de ranch, maar zeg dit gewoon niet tegen de douane :))

Edit; nog een klein tipje. Als je wel van plan bent om wat te gaan reizen, kijk eens op couchsurfing. Super handig, leuk en goedkoop reizen. Canadezen zijn over t algemeen super lieve mensen (al merkte ik in BC veel minder, veel meer Europees en touristisch allemaal :P) En dus de meeste couchsurfing plekken zijn tof. Ken ook veel mensen die hitchhiken om goedkoop te reizen, maar er zijn veel mensen die het afraden. Daarnaast is t in BC eigenlijk illegaal en heb je de highway of tears, daar dus sowieso niet hitch hiken.

Heel heel heel veel plezier alvast!! Ook met het plannen, dat is ook een stukje voorpret.

Nadia
Oppermuts

Re: Canada, British Columbia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:14

Aangezien de TS dezelfde vraag in een langlopend Canada topic gepost heeft en de vaart daar beter op zijn plek is, hier voor het overzicht een slotje.