Auto huren in Portugal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Auto huren in Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 21:13

Beste bokkers, graag hulp gevraagd.

Mijn vriend en ik gaan op vakantie naar Portugal en zijn vanplan om een auto te huren. We starten en eindigen in Faro. Alleen hebben we beide nog nooit een auto gehuurd. Ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer. Ik lees dat het verstandig is om in ieder geval in Nederland de autohuur alvast te regelen en dat we een creditcard moeten regelen.
Waar moeten we verder op letten? Heeft iemand misschien ervaring met een verhuurbedrijf die auto's verhuurt in Portugal?

Nickolay

Re: Auto huren in Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:17

let goed op de verzekeringsvoorwaarden. In Portugal ben je al gauw maar gedeeltelijk verzekerd. De huur is dan wel goedkoper, maar voor elk krasje enzo betaal je extra.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:18

Zoek eens op Europcar, Sixt,... Dit zijn er een paar.
Via de luchthaven heb je vaak ook een terminal waar een aantal verhuurders zitten.

Belangrijk is dat je een visa, MasterCard hebt op een van jullie eigen namen... Maestro nemen ze vaak niet aan.
Zo hebben wij in Schotland gestaan, visa staat op naam van het familiebedrijf (zelfde achternaam, andere voornaam) maar dit accepteerden ze niet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:19

Effe op internet zoeken en dan kijken wat er bij de prijs in zit.bij sommige moet je na bepaald aantalkilometers per kilometer betalen en andere zijn vrij in de kilometers per dag. Ook zou ik auto met navigatie nemen of zelf een mee pakken. En sluit alle verzekeringen af zodat je niet erna in de oliebol zit als er krasje op zit of zo.
De creditcard moet op naam van de besyuurder bij sommige kun je extra bestuurder er bij pakken

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:23

Wij hebben 2 jaar geleden een auto gehuurd om door Portugal te scheuren.
Inderdaad thuis alles geregeld bij rentalcars.com en dan bij Keddy by Europacar.
Wij zijn vanaf Lissabon vertrokken. Na aankomst op het vliegveld naar de balie, daar het papierwerk getekend en gaan.
We hadden voor de zekerheid het contract wat je per mail krijgt, vertaalt naar het Engels en Portugees.
Verder bij vertrek de auto goed controleren op eventuele schade en foto`s maken. Daar moest ook voor getekend worden.
Bij ons zat er een tolkastje al in de auto, anders krijg je een boete als je toch over de tolwegen rijdt. Dus dat ook even checken.

Mijn vriend heeft gereden omdat de creditcard ook op zijn naam staat. Extra bestuurder kost idd extra per dag.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:26

Wij huren altijd via easyterra.nl . Daar kun je uitgebreide verzekeringen bijnemen waaronder ook afkoop eigen risico.
Verder heeft sunnycars dat ook,maar is iets duurder.
Bij easyterra huur je altijd bij bekende verhuurmaatschappijen.

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:42

Ik heb zelf goede ervaringen met sunny cars (en via hun huurden wij bij Hertz), ook voor Portugal.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:47

Ik heb bij Goldcar een auto gehuurd in Portugal, op het vliegveld van Lissabon (zal bij Faro ongetwijfeld ook kunnen). Ik had aanvullende verzekering aangekocht (pas op, als je dit bij de reservering boekt proberen ze het je bij het ophalen van de auto nog een keer aan te smeren, ze beweren dan dat de verzekering via de boeking niet geldig is maar dat is niet waar! Schijnt bij meerdere maatschappijen te gebeuren).

Verder alles vantevoren op de foto gezet. Als je een tolkastje hebt kan de tol snel best oplopen en dit wordt van je creditcard afgeschreven, let daarop. Tolwegen vermijden is avontuurlijk en duurt wat langer, maar je kunt dan wel echt genieten van het mooie landschap. Mijn ervaring was overigens dat de daadwerkelijke wegensituatie niet altijd klopt met wat TomTom/Googlemaps denken. Een ouderwetse kaart is dan best handig. :')

Let er ook op dat je een flinke limiet op je kaart moet hebben om een auto te kunnen huren. De meeste verhuurders reserveren 1500 tot 2500 euro op je creditcard, dit is eigen risico (dat kun je wel afkopen maar dan moet je alsnog een dergelijk bedrag beschikbaar hebben op je card).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:10

Ik heb ook goede ervaringen met sunnycars, fijn om in het nederlands te kunnen communiceren mochten er eventuele problemen zijn. Ook zorgen zij dat je de volledige verzekering hebt en staat er ook in het contract dat aanvullende verzekeringen niet nodig zijn. Sunnycars boekt een auto bij een lokaal of groot verhuur bedrijf voor je. Kan dus een bedrijf als Hertz of Europcar zijn of een lokale verhuurder.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:36

Ik heb al zo vaak in veel verschillende landen een auto gehuurd en het is eigenlijk nooit mis gegaan. Kies voor de wat grotere bedrijven, zorg dat je een master of visacard hebt, geen limiet op het aantal km's en gratis tweede bestuurder. Vaak kun je eigen risico afkopen, maar dit hebben wij nog nooit gedaan. Europecar hebben we de beste ervaringen mee. Ook gehuurd bij hertz, sunny cars en andere verhuurders. Sunny cars was minder, die hadden in zuid afrika geen 4wd voor ons, terwijl we deze wel gereserveerd hadden. We hadden hem ook echt nodig, want we gingen naar lesotho en daar mag je niet in zonder 4wd. Na lang wachten hebben ze een 4wd van een andere vestiging laten komen. Kostte helaas veel tijd.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 00:01

Ook hier goede ervaring met Sunnycars!
We kregen een upgrade, wat wel erg fijn was.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 04:29

Een upgrade krijg je heel vaak. Heb ik ook bij europecar vaak gehad.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 07:38

Ik heb het de vorige keer via D-reizen geregeld. Volgens mij werken ze samen met Sunnycars.

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 08:39

Wij gaan binnenkort ook naar Portugal en hebben een auto gehuurd via sunnycar! Je hoeft geen extra verzekeringen te nemen want je bent al volledig bij ze verzekerd ;-)
Ook positieve ervaringen bij hen op Canarisch eiland La Palma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:04

Het belangrijkste is denk ik het regelen van een creditcard. Vooral even opletten dat dit niet zomaar een creditcard kan zijn omdat je er een behoorlijk hoge limiet op moet hebben voor de borg van de auto. Met bv een studentencreditcard van ING zit je al met een limiet van 1000 euro en daar kan ik dus geen auto mee huren. Een creditcard met een hogere limiet kost vaak meer op jaarbasis. Eentje lenen is trouwens echt niet mogelijk, een cc is persoonsgebonden en aangezien je er een handtekening voor moet zetten pleeg je identiteitsfraude als je de cc van iemand anders gebruikt (ook als dat met nadrukkelijke toestemming is).

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 19:11

Al bedankt voor alle info en tips. Hier hebben we veel aan.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:10

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:09

Sunnycars is zeker een aanrader. Hele duidelijke verhuurder (of eigenlijk tussenpersoon) waarbij je iig zeker weet dat het met je verzekeringen wel goed zit. Via sunnycars kom je bij een andere verhuurder terecht, maar de voorwaarden van sunnycars gelden.

Wij hebben voor komende mei een auto gehuurd op Ibiza, ook via sunnycars. Auto wordt geleverd door Hertz.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:22

Wij hebben verschillende keren in Faro een auto gehuurd bij sunnycars, en dat raad ik echt aan. Ze zetten je namelijk echt af als je daar ter plaatse gaat huren. Zelfs al huren we met sunnycars, dan nog proberen ze ons extra verzekeringen aan te smeren wat al gewoon bij sunnycars in zit. Dus gewoon bij sunnycars huren, auto bij meenemen goed controleren en foto's maken van bestaande schade en km stand (ookal schrijven zij dat ook op, je moet zelf ook bewijs hebben). En let vooral op dat je in Portugal voor de snelweg tol moet betalen met een automaatje!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:35

Wij hebben 2 jaar geleden in Porto voor 2 weken een auto gehuurd bij CarTrawler. Zij werken samen met Cheatickets en daar hadden wij onze vlucht geboekt.
Het is goed bevallen, je hebt een creditcard nodig en het is ook handig om zo'n kastje erbij te huren die automatisch in de gaten houdt hoeveel tol je moet betalen, dan kan je bij de tolwegen gewoon doorrijden (wordt verrekend met je creditcard)
Mijn vader heeft een huis in Portugal gehad, zij huurden ook vaak een auto via autoeurope.nl.
Wij hebben indertijd voor een middenklasser gekozen waar het hele gezin in paste. Als ik nu weer zou gaan, zou ik voor een off-the-road auto gaan. Er zijn zoveel slechte wegen in Portugal in een mooie omgeving, die kan je dan makkelijker meenemen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 21:00

Super bedankt voor alle tips. Het is nu een stuk helderder waar op te letten.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:33

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:48

Ik heb ook goede ervaring met Sunny Cars, ook bij pech is het allemaal goed afgehandeld.

Bij Sunny cars weet je dat alles verzekerd is, ook schade aan de onderkant/ bodem. Is bij de vele wegen met losse stenen geen overbodige luxe.