Venetie in 1 dag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesJ

Venetie in 1 dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 14:30

hoi,

Ik ga met mijn gezin (2 volwassenen, meisje van 3,5 en baby van dan 9 maanden) 8 dagen naar Italie.
Wij vliegen aan op Venetie en willen deze stad ook direct bezichtigen.

Wat zijn echt de leukste/ mooiste dingen om te zien?
Uiteraard gaan we een tochtje met de gondel maken.

Om het voor mijn dochter wat leuker/interresanter te maken lijkt het me leuk om een soort speurtochtje/opdrachtjes te verzinnen, aangezien ze heel nieuwschierig/leergierig is.

Ik hoop op veel leuke tips

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:38

Ik zou nooit meer de gondel gaan, maar een vaporetto kaartje kopen en rond het eiland varen. Zie je alles in 1 keer.

Destination

Re: Venetie in 1 dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:40

Ik zou ook niet met de gondel gaan, het is schrikbarend duur :+
Ze hebben ook een buslijn over het water geloof ik. Dat is eens stuk goedkoper, maar je mist de sfeer wel.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:51

Gewoon de (water) buslijn nemen. Die hebben vaste rondes en zolang je gewoon blijft zitten kom je vanzelf op hetzelfde punt terug en heb je flink wat gezien. Zo hebben mijn vriend en ik het in ieder geval gedaan :j

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:05

Ik vond Venetië juist leuk om doorheen te lopen, busboot vond ik echt niks :o. Belangrijkste bezienswaardigheden staan duidelijk aangegeven met bordjes en alles is op loopafstand van elkaar. gondel is iets van 80,- per half uur, als je dat door 4 deelt valt dat ook wel mee heb ik zelf niet gedaan trouwens. St Marco is echt de moeite waard, vooral de binnenkant is echt prachtig. De toren ernaast (ben even de naam kwijt) is ook leuk op een heldere dag maar kost iets van 8,- euro, eigenlijk net iets te duur voor wat het is. Verder hoort pont rialto ook wel in het rijtje thuis. De rest van de tijd kun je besteden in de ontelbare souvenirwinkels die allemaal hetzelfde verkopen :+
Veel plezier alvast, Venetië is erg leuk maar verwacht niet teveel cultuur, het is echt een toeristische attractie :p

edit: Voor ik het vergeet, kijk goed uit voor je ergens zitten om iets te drinken, voor je het weet ben je 20,- kwijt voor twee kopjes koffie. De prijs op de kaart lijkt mee te vallen maar vaak wordt er flink extra gerekend voor de service :=
Laatst bijgewerkt door beestenfreak op 14-03-17 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:21

De hoge toren op sorry ben de naam kwijt.
En verder rondlopen in Venetië zelf erg leuk.
Met de waterbus stoppen op burano en murano erg leuk om even rond te kijken en glaswerk te kopen als je daar van houd

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:27

Gondel is echt zonde van je tijd en vooral je geld, klinkt leuker dan het is. Als je per se over het water wat wilt zien kan je indd de buslijn nemen. Maar lopend is nog veel leuker, lekker vanalles ontdekken qua straatjes! (het is vaak ook wat goedkoper om niet op het plein te lunchen maar wat meer achteraf)

Om de Ponte dei Sospiri (Brug der Zuchten) kan je bijna niet heen, deze verbind Palazzo Ducale en de gevangenis met elkaar en is echt een must see :j (in deze gevangenis zaten ook ooit Galileo en Casanova opgesloten.)
De grote kathedraal is ook een aanrader.

Maar zoals anderen zeggen is het meeste van elkaar op loopafstand en heel duidelijk aangegeven. De grote highlights kom je dan zeker gemakkelijk tegen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:28

Dit topic past beter op ons reisgedeelte, ik verplaats het even naar Bokt Erop Uit [BEU] :)

LZP -> BEU.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:35

Venetie is in het hoogseizoen in elk geval héél erg druk, ik weet niet wanneer je gaat?

Wij zijn er zelf 1 dag geweest in augustus vorig jaar en het was echt voetje voor voetje schuifelen tussen de menigte.. helaas.
Wij hebben de volgende dingen bekeken/bezocht;
Piazza San Marco - San Marco Basiliek - Rialtobrug

Gondels vonden wij echt te duur, idd €80 tot €120 voor 4/5 pers.
Wij hebben een oversteek gemaakt met een gondel voor een paar euro per persoon, heb je toch even in de gondel gezeten maar niet de hoofdprijs betaalt...

Ik vond Venetië een hele mooie stad, maar vanwege de drukte weet ik niet of ik er nog eens heen zou gaan.
Wat betreft je idee van een speurtocht, dat zou ik echt niet doen. Wij zijn op de gok gaan lopen en 'we zagen wel wat we tegenkomen', als je echt bewust gaat zoeken naar bepaalde bezienswaardigheden dan heb je aan 1 dag niet genoeg vrees ik. :')
Je kan wel een 'zoekkaart' maken met plaatjes van alle bezienswaardigheden in Venetië, als je er dan ééntje tegenkomt moet ze die aankruisen.
En dan ook de wat simpelere dingen pakken, zoals souvenirwinkeltje, bruggetje, ijswinkel etc....

Veel plezier in Italië! :D