Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Verder is het de 'fout' van de maatschappij als je gestrand raakt en is het ook hun taak om jouw op te vangen en je op een nieuwe vlucht te krijgen. Doorgaans kan je geplaatst worden op de eerstvolgende vlucht (er zijn altijd een paar "last-minute" stoelen gereserveerd) en krijg je als het nodig is een hotel vergoed.
silversomali schreef:Even afgezien van hoe het zit met vluchten omboeken..
Ik neem aan dat je weet dat je voor flinke vertragingen vanuit en naar EU landen geld terug kan claimen. Ik heb dit laatst ook gedaan na een vertraging van meer dan 4 uur naar de US, kreeg 400 euro terug
Emmaa_ schreef:In dit geval gaat het inderdaad om vluchten die je samen boekt, via een overkoepelende organisatie bijvoorbeeld. Aangezien TS het had over Emirates ging ik er vanuit dat dat hier ook het geval was. Als je losse vluchten boekt kan je hier evt je reisverzekering eens voor inschakelen, die horen daar in ieder geval een refund voor te geven.
Palmera schreef:Nu ben ik wellicht een mega dombo, maar wat bedoelen jullie met 'als 1 ticket'?
Ik boek nog weleens bij vliegtickets. Een traject, 3 vliegtuigen en maatschappijen. Hoe zit dat dan?
silversomali schreef:Ik las volgens mij dat het geldt zowel naar als van Europa...
Emmaa_ schreef:Ik neem aan dat je TUI reisbureau bedoelt en niet de dochterluchtvaartmaatschappij? Want in dat geval ligt het anders: reisbureaus kúnnen je een self-transfer aanbieden als er geen shared ticket agreement tussen luchtvaartmaatschappijen is, maar het ligt aan hun Ts & Cs wat voor "compensatie" je krijgt voor het niet halen van een vlucht door vertraging o.i.d. Koop jij of TUI het ticket echter bij bijvoorbeeld KLM, maar wordt Londen-New York uitgevoerd door bijvoorbeeld Delta, dan blijft de bal wel bij de maatschappijen liggen.Palmera schreef:Nu ben ik wellicht een mega dombo, maar wat bedoelen jullie met 'als 1 ticket'?
Ik boek nog weleens bij vliegtickets. Een traject, 3 vliegtuigen en maatschappijen. Hoe zit dat dan?
Stel jij koopt een vliegticket van Amsterdam naar New York, bij TUI. Dan kan het zijn dat je eerst naar Londen vliegt, daar overstapt naar een vliegtuig naar Boston en vanuit daar weer naar New York. Als jij die tickets als reis hebt geboekt via TUI, zijn zij er verantwoordelijk voor dat jij ook genoeg tijd hebt om over te stappen. Zij hebben die tickets namelijk aan jou aangeboden alszijnde 1 reis. Mocht het om wat voor rede dan ook niet lukken om een van die overstappen te halen, bijvoorbeeld omdat je ontzettend lang in de rij staat of omdat de vlucht van Londen naar Boston een uur vertraging heeft, dan ligt de verantwoordelijkheid voor het niet halen van je vlucht bij TUI. Jij hoeft dan dus niet zelf te betalen als je een nieuw vliegticket van Boston naar New York moet kopen