Ervaringen /tips Gambia gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TamaraFloor

Ervaringen /tips Gambia gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 20:11

Hoi!
Wij zitten te denken om eind van het jaar naar Gambia te gaan.
Het is zon zeker, een hele andere wereld, betaalbaar en best leuke excursies te doen.
Ik heb natuurlijk wel op internet gelezen maar zoek ook echte ervaringen. Qua hotels, excursies, plaatsen en beste reistijd. Ik las dat het natte seizoen tot en met september is maar dat het in oktober nog erg benauwd kan zijn?

Graag hoor ik van jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:13

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:15

_Rataplan schreef:
Gambia is toch helemaal niet veilig op dit moment?

Jawel hoor.
Oude president is vertrokken en de nieuwe is aan de macht.

TamaraFloor

Re: Ervaringen /tips Gambia gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 20:21

Dat dus haha.
Had ik al opgezocht uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:24

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:39

Was is februari al opgelost.
De oude president wilde niet aftreden en men was bang voor een militair ingrijpen.
Maar dat was gelukkig niet nodig en is hij alsnog zelf afgetreden.
Citaat:
De noodtoestand is op 24 januari ingetrokken en de situatie is rustig. Er bestaat echter een risico op onrust en spanningen. Wees alert en mijd grote bijeenkomsten. Houd bij uw verplaatsingen in het land rekening met de veiligheidssituatie en veiligheidscontroles bij checkpoints. Volg de ontwikkelingen. Bijvoorbeeld via het reisadvies, het nieuws en de sociale media. Houd contact met uw reisorganisatie.

Sommige grensposten met Senegal worden dagelijks gesloten tussen 19.00 en 07.00 uur.

Dit is het laatste nieuws, maar in Gambia is echt nu alles rustig en kun je overal komen.
Wel zijn er nog Gambianen (die gevlucht zijn) nog niet allemaal teruggekeerd en zijn er nog diverse zaken/winkels gesloten.
Maar langzamerhand gaan deze ook weer open.

Mijn zus woont daar met haar gezin en er is nergens meer wat van te merken.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 06-03-17 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 20:46

Gelukkig maar. Echt erg voor de mensen die gevlucht zijn!
Grensovergang met Senegal daar komen wij niet. En we willen pas eind van het jaar.

Maar nu terug naar mijn vragen ;)
Iemand tips?

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 08:09

Helemaal niemand in Gambia geweest?

Brainless heb jij nog tips?

asterid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:24

Misschien kun je beter op een speciaal gambia forum naar tips zoeken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:11

Ik ben er twee keer geweest, vond het super leuk en zeer betaalbaar. Qua resort heb ik twee keer in het Senegambia gezeten. Beviel erg goed! Regel wel een 'luxe nieuwe' kamer. Het blijft Afrika en als je niet upgrade zit je in een hele oude kamer met een schuifdeur die nauwelijks dicht gaat, slechte airco en dergelijke. Bij dat resort kun je gewoon naar buiten lopen en dan kom je op de strip. Daar heb je allemaal super leuke restaurantjes! En ook goedkoop. Vooral The Green Mamba is een aanrader, zeer romantish dineren in een dichtbegroeide tuin. Ook African Queen is top, vooral vanwege de lage prijs en top kwaliteit eten. Op het strand bij het resort kun je voor weinig geld paardrijden. Is erg leuk. Paarden zijn dun maar er wordt goed voor gezorgt. Excursies zijn makkelijk te regelen en erg leuk!

Als je vragen hebt hoor ik het graag.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 20:41

Bedankt voor je reactie Maanlicht!

Had ook naar dat hotel gekeken inderdaad! Is het strand daar ook mooi? Ik las dat het strand van Kotu mooier is. Maar daar is buiten weer niet zo veel te doen geloof ik.
Maar als de taxi goedkoop is maakt dat ook weer niet zo veel uit natuurlijk.
Had je ook nog excursies gedaan?
Ja de paarden zullen wel dunner zijn maar er is natuurlijk altijd een verschil tussen dun en mager.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:52

Wij zijn in Januari geweest welles waar maar een paar dagen toen moesten we helaas verplicht dus naar huis.
Maar ontzettend aardige en gastvrije mensen, maar idd het is Afrika heel anders dan hier.
Wij zaten in Sena gambiabeach hotel heel mooi en keurig allemaal voor hun begrippen.
Wij hadden de kamer naar Suprior geboekt net iets beter en deze voldeed dan ook prima.

Hele mooie en gezellig strip voor de deur met leuke restaurants en daar een nederlands sprekende gids ontmoet.
Die heeft ons een dag mee gnomen en heel prive een aantal hele leuke dingen laten zien.
We wilden nog meer zien maar toen moesten we dus verplicht naar huis.
je kunt daar super goedkoop eten vliegen is 6 uur vanaf hier.
Dus een mooie bestemmings voor een winter vakantie en niet duur.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:58

Het strand is niet geweldig mooi bij Senegambia, maar voor de rest is het wel top. Je zou uiteraard ook een taxi kunnen nemen naar een strand toe. De restaurantjes buiten Senegambia zijn wel echt top, en dat is bij andere hotels wel minder.

We hebben best veel excursies gedaan, onder andere een rivier safari, James Island, we zijn gaan vissen, hebben een vismarkt bezocht, ik heb veel paardgereden op het strand (was erg goedkoop).

Door de reisorganisatie wordt het afgeraden omdat ze er niet op verdienen, maar het is prima te doen om met de jongens op het strand een excursie te doen. Je betaald veel minder en kunt ook nog onderhandelen over de prijs.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:29

Wij hebben vanmiddag weer geboekt gaan terug naar Senagambia beach heerlijk heel veel zin in.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 19:40

Klinkt goed allemaal!

Wat een lachertje! Die reisorganisaties willen alleen maar zelf geld verdienen! Ik weet bijna zeker dat als je lokaal boekt de lokale mensen er veel meer aan over houden! Er hoeven immers minder mensen mee betaald te worden.
Ik boek waar dan ook altijd bij de mensen zelf.

Hadden jullie gevist op de zee of de rivier?
En het paardrijden, ga je ook een beetje galopperen en zo? En ook de zee in? Hoeveel bedoel je met niet zo duur? Ik zie me al elke dag op het paard zitten daar haha.

Is een van jullie ook naar het monkey park geweest en het national park wat vlakbij is?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:56

We hebben gevist vanaf het strand de zee in. Het paardrijden mag je gewoon zelf kiezen wat je wil, ik ging uiteindelijk gewoon alleen haha :o

Ik betaalde ongeveer 3 euro per keer geloof ik.
Ze wassen de paarden elke dag in de zee, dus daar kun je bij helpen als je wil.

Ik ben naar monkey forest geweest, zit naast Senegambia. Krijg je een zak pinda's en dan mag je aapjes voeren. Zorg wel dat je een goede afspraak maakt over de prijs, want ze tellen er zo wat bij op.

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:14

Ik ben er drie keer geweest. Geweldig land met een prachtige bevolking. Aanrader, huur een auto en ga het binnenland in. Als je van luxe houdt, moet je wel een stapje terugdoen. Maar dat hoort bij Afrika. Boottrip is ook super. Prachtige rivier waar je mooie dagtochten kunt maken.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:29

Monkey park
Crocodile pool
Tanji vismarkt
Georgetown
Serekunda vooral de markt is leuk
Lamin lodge moet je vooral heen

Wij zaten in het palmbeach hotel in kotu
Echt een prachtplek

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 22:46

3 euro per keer? _/-\o_

Klinkt allemaal leuk de dingen die ik lees!
Er lopen ook aapjes in het "wild" toch?

Palmbeach ook naar gekeken. Zijn daar ook restaurantjes in de buurt? En hoe lang is het van daar naar Kololi?

Nee als ik luxe wil ga ik wel naar een 5 sterren hotel in Turkije ;)
We willen echt wat anders een keer.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:10

TamaraFloor schreef:
3 euro per keer? _/-\o_

Klinkt allemaal leuk de dingen die ik lees!
Er lopen ook aapjes in het "wild" toch?

Palmbeach ook naar gekeken. Zijn daar ook restaurantjes in de buurt? En hoe lang is het van daar naar Kololi?

Nee als ik luxe wil ga ik wel naar een 5 sterren hotel in Turkije ;)
We willen echt wat anders een keer.

Ja er zijn een aantal restaurantjes op loopafstand.
En kololi is niet super ver wij hebben een hele tour gedaan die 2 uren duurde omdat wr overal stopte dus geen idee hoe snel je er bent als je er gelijk heen gaat

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 11:21

TS ben je er al of en wanneer je heen gaat?

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 13:22

We willen begin november gaan!
Hotel die we nu op het oog hebben zijn Kombo beach en Bamboo.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:44

Wij zijn paar jaar geleden in februari naar Senegambia Beach Resort geweest. Heerlijk hotel en ook het strand is fijn. Mijn kinderen vonden vooral de apen leuk. Die zitten in de tuin en komen ook regelmatig het strand op.
Bezoek aan de krokodillenpool was leuk en ook een tocht over de rivier is een aanrader.
wij hebben een kamerjongen auto met gids laten regelen en hij heeft ons van alles laten zien.
verder zijn er ontzettend veel vogelspotters in het hotel en kom je regelmatig oudere westerse dames tegen met jonge Gambianen ;)
ALs je van shoppen en flaneren op een grote boulevard houdt, dan moet je niet naar Gambia.