Portugal - Algarve

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iris17

Portugal - Algarve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 09:29

Dit jaar is ons oog gevallen op Portugal en dan in het bijzonder de Algarve.
Het idee is om in september twee weken rond te gaan trekken van Lissabon naar de Algarve tot aan de grens met Spanje en weer terug. {:}
We zijn dan ook op zoek naar leuke, bijzondere plaatsen om te bekijken en verblijven.

Zijn er nog meer mensen die dit jaar naar de Algarve gaan? Of ben je er geweest en heb je leuke tips?
Brand maar los! Hoe meer info en voorpret hoe beter :D

EAST

Re: Portugal - Algarve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:38

Portugal was net een droom voor mij! Ik ga er binnenkort weer heen :o. Olhos d'agua is een super mooi gebied! Ook kan je daar lekker eten voor weinig.

Alle afbeeldingen die ik zag op sites over reizen en van hotels van Portugal heb ik daar ook echt kunnen bewonderen alles was nog mooier dan op de foto's.

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:11

Sagres met storm is erg leuk, dan slaan de golven hoog op tegen de klif.
Als je bij Lissabon bent kun je naar het plaatsje Sintra, ben er zelf helaas nog nooit geweest ondanks dat ik een jaar in Portugal (Evora) heb gewoond, maar staat nog steeds op mijn to-do lijstje.

Pasteis de Nata is het bekendste gebakje van Portugal en overal te krijgen. Maar in Lissabon heb je de bekende bakkerij Pasteis de Belem.
Is wel vaak erg druk!
Mosteiro dos Jerónimos in Lissabon werd ons ook aangeraden door Portugezen, ben er alleen zelf niet binnen geweest doordat het gesloten was op de dag dat wij in Lissabon waren.
In de buurt van het Mosteiro heb je dan ook meteen Torre de Belem.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:00

Leuk! Ik volg. Wij willen ook naar Portugal in Juni.
Vroeg me wel af hoe t weer daar dan is?

Wil graag naar setubal lekker aan t strand maar wel dichtbij lisboa voor dagtripjes

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:09

De Algarve zelf vond ik niets aan :o
Gewoon strand met wat spectaculaire rotsen overspoeld door toeristen. Maar ik hou dan ook niet van zwemmen en zonnen :+
Ik zou persoonlijk eerder het binnenland willen verkennen :j

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:15

Ik ben in januari naar de Algarve geweest. We hadden een Airbnb gehuurd bij sao bras d'arportel. We een auto gehuurd en zo plaatsjes bezocht. Een dag zijn we naar Sevilla in Spanje geweest. Echt heerlijk!

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 11:59

amanda09 schreef:
Als je bij Lissabon bent kun je naar het plaatsje Sintra, ben er zelf helaas nog nooit geweest ondanks dat ik een jaar in Portugal (Evora) heb gewoond, maar staat nog steeds op mijn to-do lijstje.

Pasteis de Nata is het bekendste gebakje van Portugal en overal te krijgen. Maar in Lissabon heb je de bekende bakkerij Pasteis de Belem.
Is wel vaak erg druk!
Mosteiro dos Jerónimos in Lissabon werd ons ook aangeraden door Portugezen, ben er alleen zelf niet binnen geweest doordat het gesloten was op de dag dat wij in Lissabon waren.

Évora staat ook op ons lijstje, had er een leuk kleinschalig hotel gezien. Heb je misschien wat tips wat er te zien/doen is?

leeneliefje schreef:
Wil graag naar setubal lekker aan t strand maar wel dichtbij lisboa voor dagtripjes

Daar in de buurt hadden we ook een leuke kleinschalige accommodatie gezien maar helaas moesten we voor meer dan 2 nachten boeken dus dat ging over.

@Sizzle: Wij gaan ook niet voor een strandvakantie, misschien 4 dagen een luxe hotel maar verder gewoon B&B's en met een huurauto de omgeving verkennen. We zijn ook aan het kijken of we via de kust kunnen rijden en dan bijv. via het binnenland terug. Alleen heb ik in het binnenland nog niet veel leuke B&B's / hotels kunnen vinden.

@ArankaM: Hoe was Sevilla bevallen? Is er veel te doen/zien daar?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:37

Binnenland is gemiddeld vrij arm en spreekt eigenlijk geen Engels, daar moet je het meer hebben van spontane overnachtingen via bordjes ipv internet.
Mijn ouders hebben een voettocht gemaakt en eigenlijk altijd wel iets gevonden maar het natuurlijk meer risico.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:54

Sizzle schreef:
De Algarve zelf vond ik niets aan :o
Gewoon strand met wat spectaculaire rotsen overspoeld door toeristen. Maar ik hou dan ook niet van zwemmen en zonnen :+
Ik zou persoonlijk eerder het binnenland willen verkennen :j

De Algarve is meer dan alleen rotsen en strand ;)
Ik vond het een prachtig gebied. De kustlijn is zeer mooi en ruig. Er zijn erg veel leuke, kleine dorpjes, je kunt overal heerlijk (vers) eten, het binnenland is er erg mooi.

TS je gaat met de auto neem ik aan?
Ga gewoon lekker touren, de wegen zijn prima, je rijdt er goed rond.
Sagres en omgeving vond ik ook erg mooi en bijzonder. Ik vond de steden Portimão en Lagos leuk, maar vooral de kleine en minder toeristische plaatsjes zijn leuk.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 11:11

Goof schreef:
TS je gaat met de auto neem ik aan?
Ga gewoon lekker touren, de wegen zijn prima, je rijdt er goed rond.
Sagres en omgeving vond ik ook erg mooi en bijzonder. Ik vond de steden Portimão en Lagos leuk, maar vooral de kleine en minder toeristische plaatsjes zijn leuk.

We vliegen naar Lissabon en willen daar dan een auto huren om mee rond te trekken en leuke plekken te bezoeken.
Inmiddels heb ik ook een informatieboekje met kaart besteld zodat we wat ideeën op kunnen doen.
Mocht er nog iemand tips hebben wat betreft hotels / b&b's dan hoor ik het graag!
Wij zijn ook erg van het geocachen dus ben ook al druk op zoek naar leuke caches om de omgeving te bekijken.

Sagres, Portimão en Lagos ga ik ook eens info over zoeken :)

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:57

iris17 schreef:
amanda09 schreef:

Is wel vaak erg druk!

Citaat:
Évora staat ook op ons lijstje, had er een leuk kleinschalig hotel gezien. Heb je misschien wat tips wat er te zien/doen is?

Je hebt in het midden van Evora een Kathedraal waar je in kunt. Dit is het hoogste punt van de stad en vanaf boven heb je dan een mooi overzicht. Je kunt vanaf daar ook het Aquaduct zien.
Het aquaduct zelf is ook een bezienswaardigheid. Ik woonde zelf naast het aquaduct waardoor ik het dagelijks zag, maar hoorde ook regelmatig Nederlandse toeristen buiten lopen:p

Vlakbij de Kathedraal heb je Templo de Diana, een overblijfsel van een tempel uit de Romeinse tijd.

En Capelo dos Ossos is iets waar ik heel vaak in ben geweest omdat iedereen die langs kwam daar wilde kijken:p
Het is maar 1 ruimte maar deze ruimte is compleet bekleed met menselijke botten.
Ik weet niet hoe het er nu bijstaat. Telkens als ik daar weer terug kwam zag je het verder aftakelen en gaten in de muren ontstaan, misschien dat ze het hebben gerestaureerd, maar kan ook zijn dat er inmiddels nog veel meer gaten zijn ontstaan.

In de avonden vond ik zelf de muren van Evora altijd wel mooi, er staan rondom de hele stad spots gericht op de muur.
Je heb in de buurt van Capelo dos Ossos ook een park waarbij je aan de achterkant van het park ter hoogte van de bovenkant van de muur uitkomt.
In dit park heb je ook Pauwen, als je geluk hebt vindt je nog mooie veren:)

Kwa paarden kwam ik bijna dagelijk mij Monte das Flores, zij zouden een bed and breakfast op gaan starten maar denk niet dat het al op die manier in gebruik is.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 22:08

Super bedankt voor de info! Van het hotel kreeg ik ook nog een mail met tips wat er allemaal te zien is.
We hebben bij het ADC hotel een overnachting geboekt, misschien ken je het wel :)

De rest van de accomodaties hebben we inmiddels ook geboekt.
We gaan eerst naar Lissabon en overnachten dan bij Casa Balthazar ( tip van m'n schoonzusje ), kamers zien er super uit en er zijn veel verschillende thema's en zelfs een kamer met terras en jacuzzi en uitzicht op de stad :~ Ontbijt schijnt ook geweldig te zijn!
http://www.casabalthazarlisbon.com/en/h ... rview.html

Daarna rijden we naar Odeceixe waar we bij Casas de Moinho overnachten, dit zijn kleine Portugese huisjes die van buiten origineel zijn en van binnen heel modern. De huisjes liggen in een straat waar ook de locale bevolking woont. Ons lijkt het een leuke ervaring en de reviews beloven veel goeds!
http://www.casasdomoinho.com/en/#/home

Vervolgens gaan we naar Albufeira waar we overnachten bij Quinta do Mel, een B&B met een restaurantje waar ze tapas serveren en ze hebben een eigen theetuin en ontbijt met voornamelijk procucten uit eigen tuin. Het is in de buurt van een toeristische plaats dus genoeg te doen en zodra je terug komt is het lekker rustig :)
http://www.quintadomel.com/index.php?l=e

Daarna gaan we via de kust naar de grens met Spanje, hier zijn we nog niet helemaal uit qua overnachting maar we hebben iets gezien waar ze ook 4x4 tochten maken en andere excursies in de omgeving.
http://www.quintadesaogabriel.com/home-en

Om even tot rust te komen gaan we nog naar een luxe hotel dat weer in Albufeira ligt, even een paar dagen ontspannen en niet het resort af hoeven om een restaurant te gaan zoeken is ook wel lekker {:}

Daarna rijden we via het binnenland richting Évora voor onze laatste overnachting om vervolgens weer naar huis te vliegen.

Nou jullie horen het wel, de plannen zijn gesmeed dus de voorpret kan beginnen! :D