Rondreis Cuba

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Rondreis Cuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 11:55

Hallo allemaal

Mijn vriend en ik willen heel graag een rondreis maken door Cuba.

Wie heeft hier een rondreis gemaakt en wat is aan te raden het liefste huren we een auto en gaan we onze eigen weg maar lees dat je bv geen GPS kan gebruiken is dit te doen.

Is het verstandig om vooraf alles te boeken of kan je ergens geen rijden en dan wat zoeken??

Als je georganiseerd bent gegaan welke organisatie is dan aan te raden zie zoveel prijs verschillen..

Hoor heel graag ervaringen

Winged

Re: Rondreis Cuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:05

Als je aardig wegenkaart kan lezen dan lukt het wel.

Waar wil je zoal heen en hoeveel tijd heb je? Vooraf boeken kan handig zijn. Denk ook aan de casa particulares :)

Ik ben zelf vorig jaar met shoestring geweest. Was goed te doen, wel georganiseerd, Nadeel: Je zit vast aan een bepaalde reis :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 12:09

We willen 2 weken weg. En wil zowel de steden ontdekken maar ook afsluiten met het strand.
Met vooraf boeken denk ik inderdaad je bent ergens en wil blijven kan dan niet maar andere kant als je dan langer blijft kan je korter ergens anders heen.. vooral omdat we maar 2 weken hebben

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:15

Dat is inderdaad vrij kort. Ik ben 17 dagen geweest...Route: Havana - Vinalez - Varkensbaai - Cienfiegos - Trinidad - Santa Clara - Varadero. Havana en Trinidad hebbn strand vlakbij. Varadero is het strandparadijsfestijn van Cuba.

In vrijwel elke stad heb je casa particulares (te herkennen aan het blauwe ankertje) met uitzondering van de Varkensbaai (maar is niet de meest interessante plek als je het mij vraagt. Tenzij je krokodillen wil spotten etc)

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:40

Ik heb in 2015 een rondreis door Cuba gedaan met de auto (17 dagen). Sommige casa particulares hadden we van te voren geregeld bij andere belde we een dag van te voren. We hebben ook een aantal keer op de dag zelf nog besloten om naar een andere casa te gaan. We konden eigenlijk altijd wel terecht. Rijden zonder GPS is te doen maar je moet er wel fors wat extra tijd voor uittrekken. We deden er vaak dik een uur over om de snelweg weer te vinden na het bezoeken van een stad :') . Dit was onze route: Havana - Cienfuegos - Trinidad - Sancti Spíritus (onderweg naar Camaquey bezocht) - Ciego de Àvila (onderweg naar Camaquey bezocht) Camaquey - Santiago de Cuba - Holguín - Cayo Coco - Santa Clara - Havana - Viñales - Havana. Ciego de Àvila en en Holguín vonden wij niet heel bijzonder. De Lonely Planet heeft voor elke grote stad een klein kaartje. Deze kaarten zijn echt onze redding geweest!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:23

Ik ben afgelopen januari geweest en heb daar 17 dagen rondgereisd met de Viazul bus. Wij hebben wel gekeken of we een auto wilden huren, maar vonden dat toch veel te duur vergeleken met de bus. Deze hebben we thuis allemaal al vastgelegd, net zoals de casa's. Al ging daar af en toe wel wat mis, maar dat werd altijd heel snel opgelost door de eigenaren van de casa's. Ze kennen altijd wel iemand die nog plek heeft, de overbuurvrouw of de nicht van de man van :D
Ons rondje ging vanaf Havana naar Vinãles- Cienfuegos- Trinidad - camaguey - Bayamo - Santiago de Cuba - Baracoa en vanaf daar weer teruggevlogen naar Havana.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:01

Ik ben er dit jaar backpackend heen geweest. Je hoeft echt geen casa's vooraf te boeken. Er zijn er zoveel! En anders helpen de mensen je daar wel met het vinden van een slaapplaats.
zou als tip wel mee willen geven om eventueel wat koekjes mee te nemen.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:48

Je kunt prima je rondreis door Cuba zelf organiseren. En de Casa's en hotels hoef je niet allemaal vooruit te boeken hoor. Informeer je wel even goed over je huurauto en daarvan kan het wel nuttig zijn om vooraf te reserveren. Hier tref je tips waarop te letten http://surprisetickets.nl/reizen/auto-huren-cuba. Verder kan ik je aanraden om hier http://www.vliegennaar.nl/vliegen-naar-cuba een flight alert aan te maken voor tickets Cuba dan updaten ze je m.b.t. alle airline acties.