Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:23

Van de zomer gaan we weer naar Frankrijk. Naar een camping. . beide honden gaan mee. Vorig jaar ook op deze camping geweest...was top. Ik moet er niet aan denken ze niet mee te nemen:0)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:38

tones schreef:
En gelijk hebben ze.
Wat moet een hond in andermans weiland.


Haha! Die schapen lopen gewoon los, overal. Zit weinig hek omheen. Dat moet je wel in de gaten houden als je hond schapen leuk vindt.

Wij kijken meestal bij dogsincluded. Huisjes, campings, hotels en (bijna) heel Europa. Daar zit vast wel iets tussen.

Ik ben trouwens ook echt gek op Engeland <3

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:40

Unbeatable schreef:
Hoi allemaal,
Wij zijn van plan om van 23 juni tot 30 juni 2018 een weekje op vakantie te gaan, met onze golden retriever. Doet het prima in de auto en is een makkelijke hond. Temperaturen tot zo’n 25 graden is te doen voor hem. Ik zoek het liefst een klein huisje ingericht voor 2 personen en een plek waar het écht hondvriendelijk is. Ik heb gekeken naar hondencamping Cynocamp in Frankrijk, daar verhuren ze ook appartementjes maar helaas al volgeboekt tijdens de periode waarin wij willen gaan.
Heb dogglywood ook al bekeken maar de huisjes spreken mij niet zo heel erg aan.
Wie heeft de gouden tip? Ik zie veel dingen voorbij komen in dit topic, maar weinig links naar de bestemmingen.


ik heb goede dingen gehoort over http://www.dogwalktrailaustria.com/ ben er zelf nog niet geweest, maar staat wel op de planning

Unbeatable
Berichten: 590
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:21

Eliana schreef:
Naar welk land wil je?


Niet echt een voorkeur, als de plek maar fijn is :)

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:31

Wij gaan van de zomer weer naar Oostenrijk, wordt de 3e keer op rij naar dat land :j
Normaal gesproken gaan we met onze grote tunneltent, maar aankomend jaar niet, dan hebben we een huisje gehuurd omdat we nu een tweede hond erbij hebben ( pup is nu 12 weken ).
Eerst maar eens kijken hoe die het gaat doen op vakantie, dan vind ik een huisje iets veiliger en praktischer dan een tent :j

http://www.tirol.camp/neu-blockhaus.html

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:47

Niet erg warm in Oostenrijk in de zomer? Lijkt mij nl ook heel leuk, maar de temperatuur houdt me tegen. Zeker met honden. Moet zeggen dat de hond die er echt niet tegen kon, nu is overleden. Maar wij zijn ook erg van het wandelen in de bergen en dan vind ik 20 graden echt de max.

Dus ziners is bij ons Engeland, Ameland of afgelopen jaar Denemarken. De bergen in de meivakantie.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:54

Afgelopen zomer hadden we wel te maken met een hittegolf daar, dat was niet grappig in de tent.
Dus dat betekende overdag het water opzoeken en daarna op het terras ( waar je wel de schaduw in kon ). Terras/restaurant was gewoon op de camping.

Unbeatable
Berichten: 590
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:55

kirri schreef:
Unbeatable schreef:
Hoi allemaal,
Wij zijn van plan om van 23 juni tot 30 juni 2018 een weekje op vakantie te gaan, met onze golden retriever. Doet het prima in de auto en is een makkelijke hond. Temperaturen tot zo’n 25 graden is te doen voor hem. Ik zoek het liefst een klein huisje ingericht voor 2 personen en een plek waar het écht hondvriendelijk is. Ik heb gekeken naar hondencamping Cynocamp in Frankrijk, daar verhuren ze ook appartementjes maar helaas al volgeboekt tijdens de periode waarin wij willen gaan.
Heb dogglywood ook al bekeken maar de huisjes spreken mij niet zo heel erg aan.
Wie heeft de gouden tip? Ik zie veel dingen voorbij komen in dit topic, maar weinig links naar de bestemmingen.


ik heb goede dingen gehoort over http://www.dogwalktrailaustria.com/ ben er zelf nog niet geweest, maar staat wel op de planning


Ik heb de site al bekeken en het lijkt mij heel erg gaaf! Helaas is alles volgeboekt in de periode dat wij willen gaan. Kunnen helaas niet van deze data afwijken i.v.m. werk.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:06

Ik heb sinds een aantal maanden een hond en zou ik het geweldig vinden als de hond mee kan. Hoe is jullie ervaring bij de Belgische Ardennen?
Het is nog wel echt een droom om met hem door de bergen te lopen. En ben ook benieuwd hoe het zit met loslopen.

Hannanas
Berichten: 13033
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:11

Na ons succes bij landal Wirfftal zoeken we nu weer zoiets, maar jeetje wat een prijzen! Wij hadden 10 nachten voor 350€. Ik vind nu alleen maar twee weken voor minimaal 700€ :/
Iemand nog tips?

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:11

ow dat is jammer, Zweden is ook erg mooi in de zomer :j

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:18

BonteLisa schreef:
Ik heb sinds een aantal maanden een hond en zou ik het geweldig vinden als de hond mee kan. Hoe is jullie ervaring bij de Belgische Ardennen?
Het is nog wel echt een droom om met hem door de bergen te lopen. En ben ook benieuwd hoe het zit met loslopen.


Ja. Ligt wel erg aan waar ne heen gaat hoe mooi het is (moet wel zeggen dat ik een verwend kreng ben). In simmige stukken alleen brede grind/puinpaden. Daar vind ik niet veel aan. Wij zijn zelf erg van de Vogezen. Lekker dichtbij en sommige delen al echt wat meer bergen, maar toch makkelijk te lopen. Ook met je honden. Nadeel daar is dat er niet veel andrrs is dan wandelen. Dus als je een dagje iets anders wil, zijn de opties beperkt.

CoRiNa1983

Berichten: 1769
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:28

Wij zijn vorig jaar naar Franrijk geweest naar het gebied de Jura, echt heerlijk om door de natuur te wandelen, maar door het vele wild vossen ed. dat er liep heeft onze hond niet veel losgelopen. Maar wel een schitterend gebied om met de hond heen te gaan, Andere jaren zijn we in Frankrijk in de Liore geweest ook mooi maar de natuur vind ik in de Jura vele malen mooier.

Maar ook de Belgische Ardennen zijn mooi om te wandelen daar weleens een weekendje geweest met de hond.

Dit jaar staat Oostenrijk of Noord Italie op de planning om heen te gaan met hond.

Maar ook Nederland heeft mooie plekjes om heen te gaan met hond, al vaak in Drenthe, Groningen, Limburg en andere plekjes in nederland geweest met onze hond.

Hij is nu 13+ is nu nog fit en gezond hopelijk mag hij dit jaar nog een keer mee met ons, maar met zón oudje kan het zomaar kunnen dat hij het niet meer haalt. Wij zijn nog nooit zonder hond op vakantie geweest hij gaat altijd mee.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78587
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:33

Vorig jaar naar de Ardennen geweest met de hond. Wij hadden via https://www.heyd.be/ een huisje gehuurd, wij zaten in Au Baty house.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:34

Waar hebben jullie dan gewandeld in de Ardennen? Ik kan daar echt niks leuks vinden.

Anoniem

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:38

Wij zijn met de hond nu drie maal op vakantie geweest.
Een zomer Luxemburg en de Harz in Duitsland.
Een zomer Oostenrijk en Tsjechië.
En afgelopen zomer Zuid Duitsland en noord Italië.

CoRiNa1983

Berichten: 1769
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:43

@ Fabster Voor ons is de Ardennen al 10 jaar geleden en toen zaten wij in een vakantiepark en daar rond omheen kon je wandelen in de bossen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78587
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:59

Wij hebben in de bossen ten zuiden van Heyd prachtig gewandeld. Via geocaches de meest prachtige wandelingen gemaakt.

Def

Berichten: 5464
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:32

Wij zijn ook een paar keer naar de Ardennen geweest en overal goed kunnen wandelen. Een paar keer bij Durbuy en een keer bij La Roche.
Daarnaast ook een paar keer de Vogezen. Ook erg mooi met de hond.
Oostenrijk, Zwitserland en Noord Italië vond ik het mooist.

Hannanas
Berichten: 13033
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:31

Anoniem schreef:
Wij zijn met de hond nu drie maal op vakantie geweest.
Een zomer Luxemburg en de Harz in Duitsland.
Een zomer Oostenrijk en Tsjechië.
En afgelopen zomer Zuid Duitsland en noord Italië.


Waar in de harz?

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:58

tones schreef:
En gelijk hebben ze.
Wat moet een hond in andermans weiland.


:D dat is een beetje lastig in Engeland, want je heb daar "right of way" als wandelroutes door een weiland ligt vol met koeien of schapen mag je daar doorheen. Ook met je hond. Her en der wordt er over gesproken om dat weer terug te draaien en dat weilanden weer worden afgesloten, want vorig jaar zijn er schrik niet 16000 schapen/koeien/ezels/ponys en paarden slachtoffer geworden van loslopende honden. Bron Countryfile.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:20

Hannanas schreef:
Anoniem schreef:
Wij zijn met de hond nu drie maal op vakantie geweest.
Een zomer Luxemburg en de Harz in Duitsland.
Een zomer Oostenrijk en Tsjechië.
En afgelopen zomer Zuid Duitsland en noord Italië.


Waar in de harz?



Hahnenklee. Op een camping

tones

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:37

yarrah schreef:
tones schreef:
En gelijk hebben ze.
Wat moet een hond in andermans weiland.


:D dat is een beetje lastig in Engeland, want je heb daar "right of way" als wandelroutes door een weiland ligt vol met koeien of schapen mag je daar doorheen. Ook met je hond. Her en der wordt er over gesproken om dat weer terug te draaien en dat weilanden weer worden afgesloten, want vorig jaar zijn er schrik niet 16000 schapen/koeien/ezels/ponys en paarden slachtoffer geworden van loslopende honden. Bron Countryfile.


Dat houd je je hond toch gewoon aan de lijn?

Wij zijn ook al n paar keer naar de Ardennen geweest.
In de buurt van Houffalize en Stoumont.
Heerlijk kunnen lopen met ze.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:57

Houffalize vind mijn man ook leuk net de mountainbike. Ben benieuwd naar t wandelen. Allemaal brede puinpaden of ook leuke zigzag smalle looppaadjes?

josewoos

Berichten: 4821
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:28

Wat leuk, ik zie dit topic terwijl we op de terug reis zijn vanuit Oostenrijk :)
Met de hond uiteraard een weekje de sneeuw opgezocht!
In een huisje van Bellvilla. Er lag echt heel veel sneeuw waardoor de wandelpaden niet meer te doen waren, maar we hebben ons in de sneeuw kostelijk vermaakt!
Alleen al achter sneeuwballen aan de sneeuw in springen werd de hond al dol blij van :)

We gaan ook elk jaar een weekje naar Texel met de hond.
Met onze vorige hond zijn we ook wel eens naar de Belgische Ardennen geweest. Prachtig gebied, maar dat was een hond die niet gelukkig werd van lange wandelingen :+

Ik lees zeker mee voor meer leuke tips. Warmer dan 20 graden is geen pretje voor de hond plus dat hij in sommige landen gemuilkorfd moet en dat gaan we niet opzoeken :)

En aangezien ik nog in mijn vakantie gevoel zit een paar foto's van afgelopen week:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door josewoos op 30-12-17 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt