Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:42

Ik heb mijn hond een midweek mee naar Duitsland genomen en een midweek mee naar Engeland. Vind het heerlijk! En de hond geniet er ook duidelijk van :)
Wel een gedoe met inentingen, en vooral voor Engeland met een dierenarts rapport max 5 dagen voor vertrek maar het is heerlijk om haar mee te kunnen nemen.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 02:30

Fabster schreef:
Waar is het human horse hotel? Ook Tjechie? Wij zijn daar ook een x geweest met de hond. Erg geslaagd!


Het human horse hotel is in Kootwijkerbroek :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:07

Ah, maar ik ga daar toch eens kijken :o

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:09

Zijn er hier ook mensen naar Kroatië op vakantie geweest met de hond? En zo ja, waar en wanneer?

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:14

Ja, wij zijn naar krk kres en rap geweest. Ik vond het niet echt een hondvriendelijk land. Mogen op maar weinig plekken het water in.de laatste jaren gaan wij daarom naar Slovenië wat ik als een stuk hondvriendelijker ervaar.

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:29

Weet er nog iemand een heel leuk huisje met omheinde tuin te huur in Nederland waar 3 hondjes mee mogen?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:45

Speciaal voor uw viervoeter
Op Landal Twenhaarsveld, Wirfttal, Beach Resort Ooghduyne, Dwergter Sand, Salztal Paradies en Hochwald zijn hondenbungalows ingericht die beschikken over een kunststof hondenmand, een bench en in hoogte verstelbare voeder- en drinkbakken. In de omheinde tuin kan de hond altijd gemakkelijk naar buiten. Ook zijn er op deze parken extra faciliteiten zoals een hondendouche en een veld waar honden los mogen lopen.

https://www.landal.nl/accommodaties/spe ... O8EALw_wcB

wel speciaal navragen, want officieel mag je maar met 2 dieren komen.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 00:36

maras schreef:
Weet er nog iemand een heel leuk huisje met omheinde tuin te huur in Nederland waar 3 hondjes mee mogen?


Op dogsincluded wordt wel veel aangeboden

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 07:27

Nynke1 schreef:
maras schreef:
Weet er nog iemand een heel leuk huisje met omheinde tuin te huur in Nederland waar 3 hondjes mee mogen?


Op dogsincluded wordt wel veel aangeboden


Maar weinig met omheinde tuinen, hoor. Is ons nog nooit gelukt. Niet dat dat eeg is met onze honden, maar overal stond bij dat ze niet wisten of de tuin volledig was afgesloten.

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 12:01

Wij willen van de zomer met de bus gaan touren langs campings met onze Toller. Hebben mensen hier ervaringen met leuke (kleinere) campings? We hebben nog geen route, maar richting België, Frankrijk en misschien Duitsland is sowieso een optie.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 12:23

Op natuurhuisje.nl staan best wat leuke huisjes met omheinde tuin.

Wij zijn laatst in deze geweest via Micazu, echt perfect, bos om de hoek.
Afbeelding

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:46

Wow die Bosburcht is prachtig, die zit al bijna vol voor heel 2018 maar wij willen een weekendje weg ergens in oktober. Via dogsincluded is met zekerheid van omheinde tuin best lastig, we hebben een teckel bij die echt achter gaas moet anders gaat ie op onderzoek uit.De Landal link opent niet maar ik zal eens bij Landal gaan kijken.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:53

hallo allemaal,

mag ik mij hier ook melden? :)

een doorgewinterde "vakantie met de hond persoon" hier :)
wat wij regelmatig doen; weekendjes weg met de honden en paard in Epe.
elk jaar met een groepje van 5 mensen en 8 (of 9 ) honden naar de ardennen (levaly huizen en dit jaar in mei gaan we naar een ander huis in de ardennen)
met de tent en de honden op vakantie
en vorig jaar voor het eerst alleen gaan backpacken in de (zuid)franse alpen :) deze ervaring was wel ontzettend gaaf, loei zwaar maar gaaf! om zo tot het gaatje te gaan en op een prachtig plekje zomaar je tentje op te kunnen zetten, genieten van je honden en dat uitzicht ja dat maakte de super zware toch wel heel veel waard!

bij deze wat foto s

onze groep van de ardennen :) (ik had nu 2 beaucerons mee omdat een van mijn teven loops was bleef zij thuis)
Afbeelding

de franse alpen:
Afbeelding

Afbeelding

mijn knapperds in Epe
Afbeelding

en vorige week nog een weekje frankrijk gehad (training bij de schapen gegeven)
heerlijk met je honden op pad *\o/*

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:27

Geweldig Essiesilly, vooral dat alleen backpacken. Gisteren toevallig de film ‘Wild’ gekeken en dat lijkt me toch wel heel gaaf hoor... :oo

Wij gaan in juni 4 weken kamperen met hond in Noorwegen. Gaan met de camper en willen vnl wildkamperen, dus ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn. :):)

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:34

jaa dat was echt heel gaaf idd. mijn reu (laatste foto de linkse) word vd week 11 jaar dus ik ga as zomer wel weer backpacken maar dan iets minder heftig, in de vogezen dit keer. vorig jaar alpen waren bergen tot 3 km hoogte en dat was voor ons allemaal wel erg zwaar ;)

heerlijk, Noorwegen lijkt me ook fantastisch idd!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:18

oh heerlijk die laatste foto :9

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78510
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:39

Hebben jullie een eigen camper of eentje gehuurd? En bij het laatste, waar hebben jullie gehuurd?
Ik vond het niet meevallen om er eentje te huren naar onze zin en eisen waar ook een hond mee mag.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:57

Op marktplaats staan er wel wat te huur hoor, zoek op camper en hond!

Wij huren een bungalow tent op een camping.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:39

Super leuk essie! Ik woon in Emst (gemeente Epe) dus ben altijd op vakantie :P

Boemklatsch wat enorm gaaf. Zoiets zou ik ook graag willen maar in m’n eentje vind ik dat toch wat eng. heb dan wel 2 halve ponies naast me maar die rennen nog harder weg als ik :’).

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:49

Wij gaan dit jaar voor het eerst met onze Welsh Corgi wat langer naar het buitenland. Vorig jaar hebben we haar als pup al meegenomen op wat weekendjes weg. We hadden haar toen in de zomer bij de oppas gelaten, maar ik krijg zo'n heimwee naar de hond dat we eerder naar huis zijn gegaan.

Dit jaar nemen we haar mee naar de UK voor een wandel/natuur/cultuur vakantie. Ik ben heel benieuwd wat dat ons gaat brengen. Gelukkig is het weer daar zeer gematigd, aangezien de hond echt niet van warmte houdt.

Wat een leuke verhalen trouwens in het topic! Daar krijg je spontaan de vakantiekriebels van.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:13

Leuke foto's essiesilly, klinkt heerlijk! :)

Hebben jullie nog tips voor huisjes met hond in Zuid-Engeland? :)
Bij voorkeur in de hoek Dover, Londen, Portsmouth. Of de Cotswolds eventueel.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:19

Ik heb geen specifieke tips @MarrieLeen, maar via AirBnB kwam ik verschillende leuke huisjes voor het midden/noorden tegen, dus ik neem aan dat er in het zuiden ook genoeg op moet staan. Je kan op de AirBnB website aanklikken dat je met een hond reist ;)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:46

Wij zijn toen in een hotel geweest in Zuid Oost Engeland. Voor een paar dagen met een hond prima, maar langer zou ik zelf niet doen. De omgeving is trouwens wel super. The Seven Sisters niet overslaan!

We gaan in april trouwens naar noord Engeland en hebben een huisje via Homeaway gehuurd. Wie weet ook iets voir jullie omgeving. Je kan aanklikken of je honden mee hebt of niet.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78510
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:19

ClauH schreef:
Op marktplaats staan er wel wat te huur hoor, zoek op camper en hond!


Helemaal niets momenteel hoor. :) Nu hebben wij iets gehuurd, voor het 2de jaar al, maar niet bepaald in de buurt, en eigenlijk net niet helemaal naar onze wensen. Voorkeur hebben bij ons de Adria campers, en niet de compact. Vorig jaar een Bustner gehad maar niet zo fijn qua indeling (die ook niet klopte naar wat ons voorgeschoteld was, anders hadden we die sowieso niet gehuurd), dit jaar hebben we een Sunlight (en die moet wel zo zijn als we vorig jaar wilde hebben, bij die we gehuurd hadden stond de indeling en de foto's van de Sunlight). Maar buiten dat het net niet was wat we wilden hebben, was de verhuur ook nog eens 1,5 uur rijden verderop.
Wij hebben gehuurd bij Oortgiese. 1 van onze eisen is ook een camper die vrij nieuw is zodat de fabriekspechhulp geldt. Buiten dat willen we een groot bed, garage, grote koelkast met groot vriesvak. Liefst ook nog een oventje. En dan de hond die mee mag. Jarenlang bij Stijkel in Harderwijk gehuurd naar volle tevredenheid (Adria) maar helaas mag daar geen hond mee. -O-
Wij hebben nu dus deze camper gehuurd. Deze zou voldoen aan onze eisen. Ook ideaal voor scandinavie om te kunnen wildkamperen en toch alle gemakken bij te hebben, inclusief goed eten (verse broodjes kunnen afbakken in de oven, en diepvriesruimte genoeg voor groentes en vlees).

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:46

Neonlight schreef:
Hebben jullie een eigen camper of eentje gehuurd? En bij het laatste, waar hebben jullie gehuurd?
Ik vond het niet meevallen om er eentje te huren naar onze zin en eisen waar ook een hond mee mag.


Wij kunnen de camper van mijn schoonouders meenemen, anders hadden we er een op het oog via goboony geloof ik maar kan zo vlug niet vinden welke. :)