Vakantie Ierland tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Vakantie Ierland tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 23:27

Al een aantal jaren zitten we erover na te denken om op vakantie te gaan naar Ierland.
Aangezien we dit jaar meer willen dan kamperen in eigen land zijn we aan het nadenken wat we willen, het Zwarte woud spreekt ons bijvoorbeeld aan maar we zien Ierland ook als een serieuze optie, ik heb al het een en ander opgezocht en zag dat er redelijk veel dezelfde dingen worden aangeboden alleen zou ik graag tips willen krijgen met do's en don't van mensen die er zijn geweest en ons kunnen vertellen wat geschikt voor ons zou kunnen zijn zodat wij kunnen kijken of we dit jaar naar Ierland willen gaan.

- We denken eraan tussen de 6 en 10 dagen te gaan
- We hebben 2 kinderen van dan 2 en 4
- We willen waarschijnlijk naar de west-/zuidkust in verband met de prachtige natuur
- We denken aan een rondreis waarbij we niet alle dagen in de auto hoeven te zitten of juist 1 plek vanwaar we wat ritten kunnen maken in de omgeving
- We willen in een natuurgebied een mooie wandeling kunnen maken
- We willen waarschijnlijk ons eigen auto meenemen, rijdt op benzine en gas
- b&b's zou kunnen maar heeft in verband met de onrust voor de kinderen geen voorkeur.

Zou het beter zijn om ergens een huisje oid te huren of juist rond te trekken en om de paar dagen een ander overnachtingplaats te hebben?

Wat zouden jullie aanraden en waar hebben jullie goede ervaringen mee?

maaikemuis

Re: Vakantie Ierland tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:33

Ik denk dat Ierland enorm kindvriendelijk is, althans, de Ieren zijn gewoon heel vriendelijk. Wanneer ik aan de westkust denk dat denk ik gelijk aan Galway en de omgeving daarvan. Het is er prachtig! De Cliffs of Moher, de Ailwee caves, het bizarre landschap van de Burren. Daar zou ik denk ik wel een paar dagen naar toe willen.

Gas zal een uitdaging worden om te tanken, het is daar iets meer ongewoon dan dat dat hier is (althans dat was een aantal jaren geleden wel het geval). Benzine daarentegen is overal verkrijgbaar. Let wel op, de reistijd is vrijwel altijd langer dan dat je denkt, Google heeft een wat optimistisch beeld van hoe hard je kunt rijden op de wegen daar.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 23:35

We willen de tijd nemen onderweg als we gaan rondtrekken om ook op de weg het een en ander te kunnen zien. De reistijden van Google neem ik daarom wat minder serieus :)

Ik had al een vermoeden dat gas een probleem zou kunnen worden, is geen probleem omdat onze auto ook prima op benzine kan, was alleen qua kosten anders goedkoper geweest maar dat maakt verder niet uit.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:52

Ik ben vorig jaar geweest. In dit topic [BEU] Ierland 2016 staan een aantal plekken genoemd die de moeite waard zijn.

Wij zijn 1-3 nachten op dezelfde plek geweest en vanuit daar dagtochten en wandelingen gemaakt. Ik zou zelf een auto huren in Ierland, wegen zijn nogal smal en dan is het fijn dat het stuur aan de goede kant zit.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 00:00

Dat topic heb ik als eerste helemaal door gelezen :D
Auto daar huren is dus een beter optie?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:44

Wel ervaring met Ierland, maar ik heb geen kinderen. Met kinderen zou ik denk ik wel een soort van rondreis doen, maar het rondje niet zo groot maken. Misschien zou je kunnen vliegen naar Cork, daar een auto huren en vanuit daar naar de westkust, bijvoorbeeld van Killarney naar Galway en vanuit daar terug naar Cork of Dublin.

Uiteraard kan je de auto meenemen, maar dat kost behoorlijk wat extra tijd en ik vraag me af of het goedkoper is. Voordeel is natuurlijk wel dat je veel eigen spullen mee kan nemen. Dat is als je gaat vliegen veel beperkter. Zelf ben ik nooit met de auto overgestoken, maar ook daarin zijn verschillende mogelijkheden. Vanuit Frankrijk direct oversteken naar Ierland, of vanuit Nederland via de UK naar Ierland.

Ierland is prachtig en heel gastvrij. Geen idee of er veel voor kinderen te doen is, maar de Ieren zijn aardige mensen over het algemeen dus wat dat betreft zijn ze ook heel kindvriendelijk.

Begin mei ga ik eindelijk weer eens naar Ierland. Dan bijna drie jaar niet geweest, dus het is de hoogste tijd. Ik heb er al heel veel zin in.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:09

En ts. Hebben jullie al besloten?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 11:22

Nee nog niet maar dat komt omdat het aanbod groot is en we niet weten met welke bedrijven mensen een goede ervaring hebben.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:32

Je bedoelt het aanbod van reisbureaus?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 11:35

Van reisorganisaties inderdaad.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:46

Gaat het wel Ierland worden, of weet je dat ook nog niet zeker.

Lastig om dan iets leuks te vinden lijkt me. Je kan natuurlijk ook altijd iets zelf in elkaar zetten. Wel meer werk, maar ook leuk.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:00

Je zou ook op 1 of 2 plekken een huisje kunnen huren. Ik hoorde laatst iemand die dat had gedaan in Ierland ook met 2 kinderen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 17:54

mbkaatje schreef:
Gaat het wel Ierland worden, of weet je dat ook nog niet zeker.

Lastig om dan iets leuks te vinden lijkt me. Je kan natuurlijk ook altijd iets zelf in elkaar zetten. Wel meer werk, maar ook leuk.

Weten we nog niet zeker, we willen de natuur zien en zijn aan het oriënteren wat het dit jaar wordt. We willen sowieso graag naar Ierland dus informatie hierover krijgen is sowieso erg fijn.

Daar heb ik ook over nagedacht, alleen heeft trekken ook z'n voordelen, vaak zie je dan toch meer dan wanneer je op 1 plek een huisje huurt en qua kosten zit er volgens mij weinig verschil in.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:43

C_arola schreef:
Van reisorganisaties inderdaad.

Wij hebben al meerdere keren via buroscanbrit, http://www.buroscanbrit.nl geboekt. Goede ervaringen mee.