Vivian__ schreef:Bedankt voor je reactie angelax. Ben je toevallig ook in Monkey Forest geweest is Ubud? Ik heb gehoord dat de apen daar niet alleen brutaal zijn, maar ook lelijk kunnen doen. Weet iemand of dit klopt?
Mijn vriend is dit jaar nog gebeten in Monkey forest door een kleine opdringerige aap..
We hadden een flesje water gehaald, vriendlief wilde hem net aan mij afgeven en ineens sprong er een aap op zijn rugtas en ging in zijn nek zitten om te vlooien.
Eerst wel een grappig gezicht, tot hij aan zijn oor begon te trekken..
Geprobeerd op een vriendelijke manier de aap eraf te jagen, en werd hij zo in zijn vinger gebeten 
Gelukkig is immunoglobuline achterhaald volgens de GGD hier in Nederland, dus heeft mijn vriend die niet hoeven halen (anders kost het je een vlucht naar Singapore, ze hebben slechts 2 grote ziekenhuizen op bali die het goedje wel eens op voorraad hebben, toen wij er waren ging het ruim een maand duren voor ze het weer binnen zouden krijgen)
Gelukkig was 5x rabiës enten in dit geval voldoende en heeft hij 'geluk' gehad.
Maar goed, ze kunnen dus behoorlijk opdringerig zijn alleen dit geval mijn vriend zijn eigen schuld.. Zolang je eigenlijk geen eten of drinken in handen hebt of recent hebt gehad, valt het wel mee.
Ik lees trouwens over het dolfijnen spotten dat de dolfijnen opgedreven worden, dat schijnt te zijn als je smorgens vroeg gaat ja, dan gaan ze met 50 boten tegelijkertijd de zee op.. Neem je een boot van een uur of 8/9 smorgens dan ben je met misschien 5 andere boten op de zee en zie je er ook ruim 50 zwemmen en springen. Ze maken wel vaart om in de buurt te komen, maar leggen de boot dan volledig stil en de dolfijnen komen er zelf langs en onderdoor zwemmen. Bij ons is het in ieder geval onwijs rustig gegaan en was onwijs gaaf om ze te zien.