Waddeneiland met hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Waddeneiland met hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 10:48

Hallo allemaal,

Ik ben lekker op tijd naar ik had dit jaar al bedacht dat ik wel tussen kerst en oud en nieuw naar een waddeneiland zou willen, maar ten eerste word er ook vuurwerk afgestoken? De hond heeft ook verlatingsangst dus is er een eiland waar er wat restaurants zijn waar honden mee zouden kunnen? Hij is verder wel heel rustig, slaapt gewoon onder je stoel. Het lijkt me wel wat om naar vlieland te gaan (volgens mij het kleinste bewoonde eiland?) wie kan me op weg helpen?

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Waddeneiland met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:56

Wij zijn ook wel eens met de hond op vlieland geweest. Ik denk dat je er wel rekening mee kunt houden dat er overal vuurwerk wordt afgestoken, ook op een eiland.
Wij zijn destijds in verschillende restaurants geweest en overal mocht de hond mee naar binnen.

Joltsje

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Waddeneiland met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:23

Vlieland is inderdaad wel hondvriendelijk.

En vuurwerk.. geen idee

Anoniem

Re: Waddeneiland met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:32

Vlieland is leuk maar 1 dorp
Terschelling is groter zou je een plekje buiten de bebouwde kom kunnen zoeken waar minder vuurwerk is
Honden kunnen bijna overal mee heen (ik zou zelf niet naar een hele chique tent gaan met een hond maar horeca genoeg op de Waddeneilanden)

Gemiste kans van de eilanden dat ze niet zeggen we zijn helemaal vuurwerkvrij als toevluchtsoord voor mensen en dieren met vuurwerkangst

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Re: Waddeneiland met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:52

Vlieland zou ik dan niet doen, daar is het traditie om met brommers en motoren zonder uitlaat het nieuwe jaar in te luiden.... geeft een heleboel herrie....
Schier misschien?

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:33

[***] schreef:
Gemiste kans van de eilanden dat ze niet zeggen we zijn helemaal vuurwerkvrij als toevluchtsoord voor mensen en dieren met vuurwerkangst

Texel is niet vuurwerkvrij, net als de andere eilanden denk ik. Er wonen ook gewoon mensen hoor.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:43

[***] schreef:
Gemiste kans van de eilanden dat ze niet zeggen we zijn helemaal vuurwerkvrij als toevluchtsoord voor mensen en dieren met vuurwerkangst


Haha mogen de mensen daar ook hun pleziertje hebben!? Dat zou wat zijn als zij naar het vaste land moeten verkassen zo dat wij vuurwerkvrij kunnen chillen.

Volgens mij zijn de Waddeneilanden allemaal heel hondvriendelijk. Ik heb zelf hele goede ervaringen met Texel. Eiland is groot genoeg om je uitgebreid te vermaken en de honden waren in iedere horecagelegenheid welkom.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 12:50

Simbaa schreef:
[***] schreef:
Gemiste kans van de eilanden dat ze niet zeggen we zijn helemaal vuurwerkvrij als toevluchtsoord voor mensen en dieren met vuurwerkangst


Haha mogen de mensen daar ook hun pleziertje hebben!? Dat zou wat zijn als zij naar het vaste land moeten verkassen zo dat wij vuurwerkvrij kunnen chillen.

Volgens mij zijn de Waddeneilanden allemaal heel hondvriendelijk. Ik heb zelf hele goede ervaringen met Texel. Eiland is groot genoeg om je uitgebreid te vermaken en de honden waren in iedere horecagelegenheid welkom.


Weet iemand dan misschien waar het rustig is qua vuurwerk op 1 van de eilanden? Of kan ik het dan beter helemaal ergens anders zoeken? Ik snap dat er wel aan vuurwerk word gedaan, maar misschien zijn er plekken waar weinig /niet word afgestoken?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Waddeneiland met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:57

Een aantal center parcs parken zijn vuurwerkvrij