Zonvakantie jongeren, geen albu etc.

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Zonvakantie jongeren, geen albu etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:09

Hey!

Wij willen graag met een groepje van 8-10 vriendinnen op vakantie. Echter hebben wij niet zoveel zin in een echte zuipvakantie in albu/lloret de mar/salou/etc.

We zijn dus op zoek naar een leuke plek waar we op vakantie kunnen:
- Waar zon, zee en strand is
- Wat met een budget van ongeveer €450,- (verblijf en vliegticket) te doen is (appartement voor 10 personen kan dus ook)
- Waar 's avonds en overdag ook leuke dingen te doen zijn
- Het liefst waar het ov goed te doen is (en in de buurt van een vliegveld)

We hopen dat jullie misschien leuke (onbekende) plekken weten! :)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:24

Split in Kroatië! <3
Wij zijn daar 8 dagen geweest voor ongeveer €300 per persoon incl. ticket en verblijf.
Heerlijk warm en zonnig, Split zelf is leuk maar je kan ook leuke dagtours doen naar de eilanden, andere steden of bijvoorbeeld naar NP Krka.
Echt een aanrader!

Edit: wij hebben alles met het OV gedaan en dat ging prima.

Throw kindness around like confetti

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:28

Pakket reis kijk een bij sunweb :) Turkije.
Marmaris is een erg leuke plaats.
Genoeg terrasjes en mochten jullie er wel zin in hebben gezellige kroegjes.
Er rijden Dolmus busjes die overal heen rijden.
Nadeel is afstand vanaf het vliegveld. Je bent wel langer onderweg. Maar met een pakketreis is het vervoer van en naar je hotel geregeld.

Mister Blue
Twister in memoriam <3

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:38

Balatonmeer in Hongarije? Balatonfüred, Síofok of Keszthely zijn de grotere plaatsen om heen te gaan.

Het heeft zelfs een 'eigen' vliegveld maar weet niet of er vluchten vanuit Nederland gaan.
Laatst bijgewerkt door Macs op 08-02-17 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Maks :+:

Anoniem

Re: Zonvakantie jongeren, geen albu etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:39

Budapest :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:42

Budapest is ook geweldig. Ben er nu een aantal keer geweest maar heb telkens heimwee :o
Het heeft geen zee of strand maar wel prachtige badhuizen en je kan er super leuk uitgaan in de ruined bars. En dat is 's middags al open en echt zuipfestijnen heb ik daar niet meegemaakt.

Maks :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:05

Yaralisa schreef:
Split in Kroatië! <3
Wij zijn daar 8 dagen geweest voor ongeveer €300 per persoon incl. ticket en verblijf.
Heerlijk warm en zonnig, Split zelf is leuk maar je kan ook leuke dagtours doen naar de eilanden, andere steden of bijvoorbeeld naar NP Krka.
Echt een aanrader!

Kroatie is echt prachtig dus zijn we zeker aan het overwegen. :D Zaten te twijfelen over het ov, maar dat is dus goed te doen? En hoe hebben jullie geboekt?

We willen wel graag een plek waar ook strand etc. Is (en ik ga misschien zelf al op stedentrip naar budapest :P )

Max en Simone, onze ouders hebben liever geen landen als turkije etc., we gaan toch met een groep meiden. :)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:29

Deetjeeuh schreef:
Yaralisa schreef:
Split in Kroatië! <3
Echt een aanrader!

Kroatie is echt prachtig dus zijn we zeker aan het overwegen. :D Zaten te twijfelen over het ov, maar dat is dus goed te doen? En hoe hebben jullie geboekt?

Ja in de stad zelf rijden er meer dan genoeg bussen. En voor wat verder weg kan je voor een paar euro een kaartje kopen en dan kan je met een luxe touringcar mee! Dus echt heel goed te doen.

Wij hebben ons ticket gewoon bij Easyjet geboekt en een appartement via Airbnb. We zaten wat verder van het centrum vandaan maar we hadden met z'n tweeën een vijfpersoons appartement voor €52 voor 8 nachten :D

Throw kindness around like confetti

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:59

Gezellig met zo'n grote groep vriendinnen :D ! Kijk even op http://www.waarschijntdezonwel.nl als je aangeeft wanneer je op reis wilt en wat je kunt besteden krijg je een lijst met alle zonbestemmingen die bij jullie wensen passen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 05:07

Ik zou zeggen: Barcelona!
Geweldige stad. Ik heb mij er ooit 2 heerlijke weken vermaakt.
Appartement in Barcelonette en je wandeld zo smorgens vanuit je bed naar de zee en de bakker.
Zon,zee,strand, leuke wijkjes, terrasjes, winkeltjes, natuur, veel cultuur en gezelligheid genoeg in de avonden, zeer goed OV netwerk, je kunt met de trein enz.

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:01

Mallorca is ook een onwijs mooi eiland waar veel jongeren te vinden zijn. Als je niet in de 'stapgebieden' wilt kan je daarbuiten boeken (el arenal en magaluf zijn echte stap-steden).
Ik ga dit jaar naar Chersonissos, Kreta. Twee jaar geleden ook geweest. Erg tof eiland.

RIP Tinus || 12/09/2016
RIP Luckyboy || 30/06/2015

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:12

Mallorca is inderdaad aan te raden, je hebt 'El Arenal', dit is het Nederlandse stapgebied en zou ik dan voor jullie dus niet per direct aanraden, maar Palma de Mallorca, de hoofdstad, is ook erg mooi en persoonlijk vind ik de zee rond Mallorca meerdere malen mooier en helderder dan in Kroatië.
In Kroatië heb je ook Porec, hier worden jongerenreizen voor georganiseerd. Stappen gebeurt hier ook, maar staat vaak niet centraal. Enige is dat hier bijvoorbeeld geen zandstranden zijn, maar rotsstranden.

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:25

Wij zijn vorig jaar ook naar Kroatië geweest en dat was echt heerlijk! Wij zaten in istrie net buiten porec en liepen met 10 minuten naar het centrum. Overdag is er echt vanalles te doen van watersport, minigolf, lekker zwemmen, winkelen. Vooral de zee is zo mooi en het is allemaal heel goed betaalbaar. We zijn ook een paar keer uit geweest maar dit is totaal anders dan de alfureia bijvoorbeeld. Gewoon heerlijk ontspannen. Echt een aanrader!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:21

Kroatië heeft heel geschikte plekken...Porec Rovinj maar ook hele kust in Dalamtië is prachtig!

Griekenland, Corfu

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:22

Kos misschien? Ik ben hier een paar jaar geleden met een vriendin heen geweest na ons afstuderen. Wij zochten ook geen zuipvakantie enzo en hebben ons op Kos prima kunnen vermaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:24

Of een jongerenreis? Dan heb je al allemaal leuke activiteiten erbij ;)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:29

Mijn favoriet is Valencia :)
Zon, zee, strand, shoppen en je kunt er leuk op stap (maar dat is niet de hoofdactiviteit).

Ook de ideale stad om een beetje cultuur te snuiven. Goede busverbinding door de gehele stad.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:08

Bedankt voor alle tips! Ga ik zeker onthouden :D

We moeten ook even overleggen of we nog gaan, we zijn al vrij laat en willen het niet te duur maken. :P

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:21

Jennifuur schreef:
Mallorca is inderdaad aan te raden, je hebt 'El Arenal', dit is het Nederlandse stapgebied en zou ik dan voor jullie dus niet per direct aanraden, maar Palma de Mallorca, de hoofdstad, is ook erg mooi en persoonlijk vind ik de zee rond Mallorca meerdere malen mooier en helderder dan in Kroatië.
In Kroatië heb je ook Porec, hier worden jongerenreizen voor georganiseerd. Stappen gebeurt hier ook, maar staat vaak niet centraal. Enige is dat hier bijvoorbeeld geen zandstranden zijn, maar rotsstranden.

Ik ga hier in mee. Ik was vorig jaar naar Mallorca, zaten in Playa de Palma en was echt super! Overdag kon je heerlijk dingen ondernemen en als je wel op stap wou was het Nederlandse uitgaansdeel prima te lopen over de boulevard. Heenweg lekkere wandeling over de boulevard en terug met de taxi :)

I will respect those who respect me, forget those who forget me
and those who hurt me, just let karma do the job!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:45

Novalja in Kroatie. Ben er toen ik jonger was 2 keer geweest, echt een aanrader! Overdag feest in de zwembaden met poolbar van de 3 clubs die aan zee liggen, dan terug naar het appartement om te eten en dan 's avonds weer terug naar dezelfde 3 clubs.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:51

Kos is erg leuk! Ik ben er 2 jaar geleden met 7 vriendinnen heen geweest. We zijn ook wel uitgeweest, maar behalve dat hebben we nog best wat andere dingen gedaan. Dagje turkije ed. Onze vakantie kostte toen ook echt weinig, maar daar hadden we ook echt geluk mee. Maar echt een aanrader!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:15

Wij hebben appartementen in Benidorm te huur :)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:20

Bij Transavia nog steeds erg goedkope vluchten.
Als je dan in een hostel gaat, bv via booking.com zoeken, vervolgens via hun eigen website boeken, scheelt weer paar euro per nacht.
In hostel kun je dan met beetje mazzel allemaal op 1 kamer of 2 kamers.

Ik vind stayoke ook altijd erg leuk.
Of gewoon camping.

Ik zou Barcelona doen, beetje van alles.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:27

Snorlex schreef:
Mijn favoriet is Valencia :)
Zon, zee, strand, shoppen en je kunt er leuk op stap (maar dat is niet de hoofdactiviteit).

Ook de ideale stad om een beetje cultuur te snuiven. Goede busverbinding door de gehele stad.

Valencia is erg leuk! Wij waren ook niet opzoek naar een 'zuipvakantie' en hebben ons heel goed in Valencia vermaakt! :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:41

Wij zijn met GoFun naar Rovinj in Kroatië geweest, echt een aanrader! Je kunt met hen mee met activiteiten maar dit hoeft niet. Was echt een heerlijke vakantie!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie