tips en trucs gevraagd aan Disneyland-ervaringsdeskundigen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje

tips en trucs gevraagd aan Disneyland-ervaringsdeskundigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 11:56

Onbekend terrein voor ons, maar hier zijn vast liefhebbers en ervaringsdeskundigen te vinden die ons wat op weg kunnen helpen.
Wij zijn volgend jaar 10 jaar getrouwd (in juni) en ik zou dan graag met ons gezin naar Disneyland Parijs willen gaan om het te vieren. Onze kinderen zijn dan 8 en 6 jaar, ik denk dat dat een fijne leeftijd is. Ze durven veel qua attracties en zijn dan beiden >1,20 meter...denk ik...

Maar dan nu, hoe pakken we dat aan? Ik heb geen onbeperkt budget, dus hoop dat het haalbaar is überhaupt.
Ik heb gehoord dat je toch wel een dag of 4 moet uittrekken om alles zo'n beetje te bekijken en ben je goedkoper uit in een hotel buiten het park?

Kunnen jullie verblijfplaatsen aanraden (hotel, huisje op camping of iets dergelijks)?
Wat zijn de absolute do's and don'ts waar we rekening mee moeten houden?
Hoe lang zou een verblijf minimaal moeten zijn om gewoon te kunnen genieten ipv rondrennen?
Moet je ver vooruit boeken en zijn er dan perioden of speciale acties die jaarlijks terugkeren waardoor je niet de hoofdprijs betaald?

Alle info helpt, ben echt een leek op vakantiegebed en zeker zoiets...

Levitate

Re: tips en trucs gevraagd aan Disneyland-ervaringsdeskundigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:05

Ik ben er maar twee keer geweest, maar een hotel buiten het park is veel goedkoper (wij zaten met 5 op een kamer voor ik geloof 140-160 voor 2 nachten?) en daar kun je dan ook gratis je auto parkeren en het hotel heeft een gratis shuttelservice naar het park. Verder niet veel te zeggen over het park, maar vooral in de vakanties erg druk, wachttijden van 2 uur komen voor... Maak goed gebruik van de gratis fastpasses die je kan halen, je kunt elke 2 uur ofzo een fastpass halen bij een attractie, begin daar meteen 's-ochtends mee want voor de populaire attractie's zijn ze zo weg. Met die fastpasses mag je binnen een bepaalde tijd terug komen later op de dag en hoef je maar max 20 minuten in de rij te staan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:09

[BEU] Disneyland Parijs deel 3
Hier een heel topic met Disneyland ervaringen :) Elena heeft daar altijd hele goeie tips :)

Ik vond zelf het Kyriad prima, shuttle bus van disney stopt er voor de deur.
Zou inderdaad een dag of 4 gaan :)

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:31

Ik heb zelf heel veel geluk dat mijn oom op alles korting kan regelen in Disney. Maar met dat ook is et al krap met het geld. In het hotel slapen is voor ons onbetaalbaar we slapen in een huisje onegeveer een half uur rijden verderop. We nemen altijd een abbulement. Zelf kn ik door mijn berperkingen met een doktersverklaring aan de achterkant naar binnen en dat scheelt heel erg veel tijd! Bij bijvoorbeeld de achtbaan 'harry potter' was er twee uur wachtrij en ik zat er in een half uur in! Dus nog een tip is ergens in je gezin een doktersverklaring regelen :p!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:34

Camper huren/lenen van vrienden of familie en gratis camperplaats opzoeken tot een uurtje rijden van DLP. Dit hebben wij vaak genoeg gedaan toen ik jonger was. Dan hoef je alleen entree te betalen. En 4 dagen voor DLP is echt overdreven. Veel dingen kan je laten vallen. Zoals echt enge dingen of de grote achtbanen. Dus met 1 dag en een beetje vooruit kijken welke shows/machines (ben even kwijt hoe je die dingen noemt en hoe je dat schrijft) je wilt zien.

Wij zijn toen ik jong was meerder keren geweest en elke keer 1 dag. Ik heb er nooit wat van overgehouden en nooit het idee gehad dat ik dingen had "gemist"

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:40

Wij gaan meestal eeen dag of drie, vertrekken thuis vroeg in de ochtend, dan rond twaalf uur daar. De derde dag gaan we dan na sluitingtijd weg. Dit zal misschien niet haalbaar zijn met jonge kinderen,dat weet ik niet. Denk dat 4 dagen dan het makkelijkst is. Wij verbleven de afgelopen paar keer bij Marriot, een hotel met huisjes ipv kamers. Imo het beste van tweee werelden.

Wat wij altijd doen is ook 's avonds het park in. Na zes uur vertrekken al veel mensen dus van zes tot acht is het ook bij de populaire attracties rustiger. Wij konden bij bijv, het spookhuis en indiana jones gelijk doorlopen. Fast passes zijn ook handig, die zijn er alleen niet voor alle attracties. Langste wachttijd die ik heb gezien laatste keer was 240 minuten voor de crushcoaster, maar ik was er dan ook in ongeveer de drukste periode van het jaar. Wij gaan ook altijd tijdens de parades in de attracties, maar dat is voor de kinderen natuurlijk niet leuk.

Als je geen groot budget hebt, probeer zelf eten en drinken mee te nemen, het eten in het park is echt heel erg duur. Denk 7.50 voor een kleine hotdog etc. Verder zou ik ook zeggen, neem zeker ook het studio park mee niet alleen het hoofdpark. En vooral heel erg genieten!!

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:47

Wij zaten idd in het Kyriad hotel. Prima hotel en niet duur! Met shuttelservice.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:15

4 dagen is vrij lang en erg duur. Ik zou lekker 2 a 3 dagen gaan, daar heb je genoeg aan. Ook om met je kinderen lekker te slenteren en alles op je gemak te doen.
Zoek een hotel in de buurt, dan ben je veel goedkoper uit. Of kijk op airbnb, ook ideaal en goed betaalbaar. Neem vooral wat te eten mee het park in, want als je alles daar koopt betaal je je scheel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:39

Ik denk dat 4 dagen voor je kids al best lang is nee? Zelf ben ik afgelopen zomer 2 dagen geweest en we hebben echt alles wat we wilden doen kunnen doen. We hebben wel 3 nachten geslapen. Wij hadden een B&B geboekt op 20 minuten rijden, lekker landhuis met ezeltjes buiten :)

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:43

Neem zelf eten en drinken mee! Is daar onbetaalbaar en niet lekker!