London

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

London

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 12:27

ik wil graag met een vriendin naar London, maar weet niet goed hoe en wat te boeken. Welk vliegveld is handig bijvoorbeeld? Wij willen graag in het centrum overnachten of zou het ook goed te doen zijn om buiten het centrum (en dus veel goedkoper) te verblijven en dan gebruik te maken van een OV-pass oid?

kortom, wie kan deze noob helpen?

Lotte_Wessel

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:44

Hey! Leuk dat je naar Londen gaat zeg! Het vliegveld hangt af waar je wilt zijn in Londen maar London Heathrow en London Stansted en London Gatwick zitten allemaal in de buurt van Londen en kun je goed naar toe reizen vanaf het centrum van Londen. Het centrum is inderdaad vrij prijzig om te overnachten. Iets buiten het centrum (zone 3 of 4 van Londen, kijk maar eens op google) kan het goedkoper zijn en er is goed openbaar vervoer naar het centrum. Je kunt door geheel Londen betalen met een bankpas met zo'n touch symbooltje (dus hoef je alleen aan te raken en dan betalen). Dit is het goedkoopste aangezien er dan maximaal 6 pond wordt afgeschreven over de gehele dag terwijl een dag pas duurder is. Dus ik zou aanraden om je bankpas/ credit card/ mastercard gebruiken met zo'n touch symbooltje. Kun je overal gebruiken in Londen. Ik woon zelf in de buurt van Londen dus mocht je verdere vragen hebben kun je me altijd een berichtje sturen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:47

Paar jaar geleden vlogen wij van Eindhoven naar Londen Stansted. Je kunt vanaf daar vrij goedkoop met een bus naar het centrum en dan met de metro verder naar waar je maar naartoe wilt. Vond ik toen goed te doen.

Hotel zoeken wat een beetje aan het metronetwerk ligt, dan maakt het niet zoveel uit als je stukje moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:07

Londen <3
Ik ben er nu een aantal keer geweest en ik hou er ontzettend van!
Als ik weer ga wil ik een hotel bij het Olympisch Stadion. De omgeving daar is al top met een enorm winkelcentrum en de verbinding is geweldig.
Het OV is echt zo makkelijk in Londen, zelfs ik (zwaar anti OV) had maar eventjes nodig om te snappen hoe het zit.
Ik kan je werkelijk niet zeggen welk deel ik het leukst vind om rond te struinen, ik wil altijd alles nog eens zien en doen haha

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:51

Eindhoven naar Stansted is idd een hele fijne vliegverbinding :) (Hoewel soms de Eurostar goedkoper is, dus dat is ook nog de moeite waard om even naar te kijken.)

Qua slapen.. De Clink78 locatie van het Clink hostel zit op loopafstand van King's Cross en daar zijn we als klas geweest aan het eind van de middelbare school. Ze hebben volgens mij, naast van die hostel zalen, ook kamers met een eigen badkamer erbij, maar dan moet je wel ok zijn met het idee van een hostel natuurlijk :)
Andere keren dat ik in Londen ben geweest (met familie) hebben we o.a. in een klein familiehotel aan Argyle Str. gezeten (ik denk dat dat 'The Apollo' was, maar het is alweer een tijd geleden) en dat beviel heel goed. We hebben ook een keer een hotel gehad dat meer richting South Kensington/Earl's Court lag, maar dat was qua metroverbinding toch wat onprettiger, omdat er gewoon minder metro's reden.
Zelf heb ik geen ervaring met hotels in Londen die verder van het centrum af liggen, maar voor de reis naar Toronto/Ottawa/Montreal afgelopen jaar hebben we gekeken wat de opties voor verblijf waren via Booking.com (je kunt daar 'Map View' aanklikken en dan heb je een overzicht met waar alles op de kaart ligt) en toen hebben we op Google Maps gekeken naar de reistijden met het OV naar 'het centrum' (de routeplanner van Google Maps is daar behoorlijk handig voor) om zo een afweging te kunnen maken tussen reistijd/bereikbaarheid en verblijfskosten.

Verder kan ik je alleen maar aanraden om een musical te gaan zien als je van musicals houdt (er zijn best wat half-price ticket booths waar je een goedkoper kaartje kan krijgen voor een voorstelling van die avond) en het huis van Sherlock Holmes over te slaan (erg duur voor die paar kamers met wat poppen). Musea als het British Museum en het Natural History Museum zijn gratis, dus dat is altijd handig als het regent of koud is :) (Let wel op dat je daar geen grote handbagage mee naar binnen mag nemen.)

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:47

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 11:40

wat een goede tips! ik ga weer een rondje googlen. Eerst maar naar een fijn verblijf en daarna naar een vliegveld. Olympisch stadion klinkt goed qua omgeving, maar de tip om te kijken naar het metrostelsel steek ik ook in mijn zak.
leuk, heb er zin in!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:39

Ik ga aankomend weekend!
Eindhoven is vaak goedkoper om te vertrekken maar voor mij is dat ver weg dus ik ga altijd naar Amsterdam. Boeken doe ik vaak via TUI, en mijn favo hotel is Columbia hotel, die ligt vrij dicht bij oxfordstreet en is goed geprijst!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 17:58

Ik zoek t gelijk even op!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:06

Wij zijn net een paar weken terug! Wil zo weer terug..... geweldig daar! Wij hadden een Oister card gebruikt om te reizen, de Engelse ov chipkaart. Verder qua locaties zijn er al heel veel tips gegeven. Veel plezier!!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:48

En via Airbnb een slaapplaatsje zoeken? Ook leuk!

Metro is echt heel handig! Als je een paar dagen gaat, kun je het beste een metrokaart voor een aantal dagen aanschaffen zodat je je hele verblijf in en uit de metro kunt!

Edit: de hier bovengenoemde Oister card bedoel ik inderdaad!