Eindhoven naar Stansted is idd een hele fijne vliegverbinding
(Hoewel soms de Eurostar goedkoper is, dus dat is ook nog de moeite waard om even naar te kijken.)
Qua slapen.. De Clink78 locatie van het Clink hostel zit op loopafstand van King's Cross en daar zijn we als klas geweest aan het eind van de middelbare school. Ze hebben volgens mij, naast van die hostel zalen, ook kamers met een eigen badkamer erbij, maar dan moet je wel ok zijn met het idee van een hostel natuurlijk
Andere keren dat ik in Londen ben geweest (met familie) hebben we o.a. in een klein familiehotel aan Argyle Str. gezeten (ik denk dat dat 'The Apollo' was, maar het is alweer een tijd geleden) en dat beviel heel goed. We hebben ook een keer een hotel gehad dat meer richting South Kensington/Earl's Court lag, maar dat was qua metroverbinding toch wat onprettiger, omdat er gewoon minder metro's reden.
Zelf heb ik geen ervaring met hotels in Londen die verder van het centrum af liggen, maar voor de reis naar Toronto/Ottawa/Montreal afgelopen jaar hebben we gekeken wat de opties voor verblijf waren via Booking.com (je kunt daar 'Map View' aanklikken en dan heb je een overzicht met waar alles op de kaart ligt) en toen hebben we op Google Maps gekeken naar de reistijden met het OV naar 'het centrum' (de routeplanner van Google Maps is daar behoorlijk handig voor) om zo een afweging te kunnen maken tussen reistijd/bereikbaarheid en verblijfskosten.
Verder kan ik je alleen maar aanraden om een musical te gaan zien als je van musicals houdt (er zijn best wat half-price ticket booths waar je een goedkoper kaartje kan krijgen voor een voorstelling van die avond) en het huis van Sherlock Holmes over te slaan (erg duur voor die paar kamers met wat poppen). Musea als het British Museum en het Natural History Museum zijn gratis, dus dat is altijd handig als het regent of koud is
(Let wel op dat je daar geen grote handbagage mee naar binnen mag nemen.)