Californie in 11 dagen.. Must-see's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

So0p_

Californie in 11 dagen.. Must-see's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 14:47

Hee!

Binnenkort ga ik voor een dag of 11 naar Californie om vriendlief op te zoeken. Ik land op LA en ons plan is om een campervan te huren en daarmee een beetje rond te reizen. Nu weet ik dat 10 dagen eigenlijk veeeel te kort is om heel Calli te zien, en denk ik dat het misschien beter is om een paar gave dingetjes uit te zoeken waar we wat langer kunnen zitten inplaats van dat we 6uur per dag in de auto zitten om alles in een vogelvlucht te kunnen zien :) We zijn allebei nog student, dus een groot budget hebben we niet 8-)

Nu vraag ik me af wat voor jullie echt de absolute must-see's zijn in Californie? Of wat eigenlijk een beetje tourist-traps zijn die wel overgeslagen kunnen worden? Wat is jullie rondje geweest?

Ben reuze benieuwd! *\o/*

Sannens

Re: Californie in 11 dagen.. Must-see's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:57

Wij zelf hebben de keuze gemaakt om binnen onze week Las Vegas drie dagen met de auto rond te gaan rijden. We zijn toen naar de Hoover Dam, Zion National Park en Red Rock Canyon gegaan. :)
Ook hebben we een tour gehad naar Grand Canyon. Het was echt prachtig!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:05

Wat ik zelf in LA wel leuk vond waren de Warner Bros Studios, maar hier hangt wel een aardig prijskaartje aan, dus ik weet niet of dat binnen jullie budget valt.

Santa Monica vond ik wel leuk om een keer gezien te hebben, maar daar hang je ook geen uren rond. Hollywood vond ik zelf ook wel leuk, maar bijv het Hollywood sign zie je - tenzij je er naar toe wandelt - amper. Walk of Fame is ook leuk om gezien te hebben, maar dat zijn allemaal wel een beetje echt toeristendingen. Wij hebben nog getwijfeld om over Route 66 naar Las Vegas te rijden maar dat hebben we uiteindelijk niet gedaan omdat het toch wel een eind was

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:35

Leuk hoor!
Ik vind Californië geweldig!
Er is zo ontzettend veel te zien en beleven, dus afhankelijk waar je van houdt (natuur/steden?) en qua afstand moet je kiezen. Een paar opties;
- Yosemite park (kan je in 1 dag doorheen als het moet)
- Palm Springs Aerial Tramway vonden we een gave ervaring (je moet alleen geen hoogtevrees hebben en even een vest/trui/jas meenemen)
- San Diego, wordt helaas vaak overgeslagen (Old town en Balboa park zeer de moeite waard!)
- Santa Monica, gewoon leuk om even te zien.
- Wat verder weg; San Fransisco, super stad, wel wat duurder. Alcatraz, maar daar moet je ong 3 maanden van tevoren kaartjes voor reserveren)
- Las Vegas

Heel veel plezier in ieder geval!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:39

Las Vegas, Disneyland, en de grote shoppingmalls. Als je van shoppen houdt. En allerlei lekkere restaurantjes, zijn er in overvloed. Er is genoeg te doen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:40

Het hangt er een beetje vanaf waar je van houdt en hoeveel km je wilt rijden.

Las Vegas ligt in Nevada, is dus wel de volgende staat, maar je mag daar op je USA visum gewoon naartoe rijden. Vind ik wel een aanrader om te doen, zeker icm de Hoover Dam en Zion. Tipjes: er is een camping aan de strip, meteen naast hotel Circus Circus. Erg leuk! (Wel ff bellen van tevoren of ze wel plek hebben, kan druk zijn, maar hoeft niet). Als je tijd hebt: camperen langs lake mead (Het meer voor de Hoover Dam). In de zomer is het water 28 graden warm; een tropisch zwembad buiten dus!

Andere tip: de kustroute (highway 1?) Naar San Francisco. San Francisco is ook een leuke stad om te zien! Is wel behoorlijk wat kms rijden, ik weet niet precies hoeveel.

Veel touristen rijden in dat gebied ook naar San Diego, ben ik niet geweest, dus kan ik je niet over adviseren.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:00

Als je alleen californie wilt zien dan zijn de aanraders San Diego, Joshua Tree NP, En route 1 richting San Fransisco met tussenstops in San Simeon (zee leeuwen aan de kust) en Hearst castle.Vlak voor San Fran heb je Monterey Bay met het aquarium (van finding Dory) en de heuvels. In die omgeving heb je ook Sequoia NP wat ook zeer de moeite waard is. Vergeet ook het wijngebied in napa-valley niet en natuurlijk Yosemite NP.
Mocht je nog tijd overhebben en de temperatuur is onder de 45C dan raad ik je een nachtje camperen in Death valley aan.. (zoveel sterren.. en het park is ook erg mooi)

Er is nog veel meer moois maar daar kom ik even niet op.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:23

Vanaf LA richting San Francisco via Highway 101 dan kom je langs pebbles beach en Carmel by the sea. Universal studio's is leuk, maar het ligt eraan waar je van houdt. Er zijn ook prachtige parken en Gost towns. Maar old Sacramento was ook gaaf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:30

Ik vond de kustroute ook echt genieten.
San Francisco vond ik erg leuk, en verder Grand Canyon, Yosemite en Sequoia NP maar die laatste is denk ik te ver, en een dagje op de Walk of Fame (aapjes kijken :)) ).

Als je wel wat verder kunt rijden, zou ik Bryce Canyon en Antelope Canyon aanbevelen, echt geweldig. :j En Las Vegas/Hooverdam is ook indrukwekkend, allebei op een andere manier :P

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:29

Ze heeft 10 dagen, dan lijkt mij Yosemite ed niet echt realistisch...

Blijf gewoon lekker rondom LA, daar is genoeg te doen. Pretparken zoals Universal Studios, Disneyland, Six Flags Magic Mountain. Stranden zoals Venice of Santa Monica Pier. Toeristische attracties zoals Hollywood, Beverly Hills huizen tour. Griffith Park en ander natuurschoon waar je kunt wandelen. Shoppingmalls in overvloed.

Mocht je toch een uitstap willen maken naar een andere stad, kies dan voor Vegas. Dat kun je in een paar uur rijden, mooie omgeving. Blijf je daar een of twee nachtjes dan kun je bijv ook naar Hooverdam gaan.

Met zo'n beperkte tijd zou ik niet veel verder gaan rijden, dat is echt zonde van je vakantie. Bewaar dat voor een ander keertje.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:33

San Francisco en 17 mile drive vind ik zeker aanraders!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:49

Wij zijn in 10 dagen van LA naar San Fransisco gereden langs de kust met één overnachting, toen een dag/nachtje San Francisco, toen naar Yosemitee 2 nachten (dacht ik) toen Sequoia NP en toen moesten we wegens omstandigheden naar San Diego snel want daar was mijn broer toen en we moesten drie dagen later terug wegens overlijden familie, al met al tien dagen geweest maar wel veel gezien..
Dus het kan wel, wel veel gereden maar ook niet extreem.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:03

Leuk! Wanneer ga je? Wij gaan 16 februari, maar landen in SAN Francisco en we gaan 3 weken, dus hebben we wat meer tijd. We huren ook een camper. Ik kan je nog geen echte tips geven, maar wil dit graag volgen.

Edit: in het USA topic zitten veel mensen die er geweest zijn en goeie tips kunnen geven.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:52

Wij hebben ook echt een strakke planning gehad en middagen tot nachten 8-10 uur gereden (alleen ik, was knap vermoeiend, we vertrokken vaak einde van de middag tot in de nacht), maar ik vond de aanraders in en om Californië: San Francisco (persoonlijk leuker dan LA), LA en de route hiertussen, Las Vegas (enkele dagen is hier wel genoeg) en de Grand Canyon (en dan wel bij Grand Canyon Village en niet dat stukje bij LV).

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 23:55

Joe wat een leuke ideeen allemaal!
Ik ga volgende maand al, van 3 tm 15 maart!
Bedankt voor alle nuttige tips!