Turkije 2017. Wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:25

Eens, Turkije kan het geld net zo hard gebruiken. En ik wijs geen land af om de leider ervan, daar heb je namelijk enkel de inwoners mee niet de leiders.

Ben benieuwd wat je beslist TS :) Gaan en niet gaan, het is beide begrijpelijk

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:29

Gewoon naar Turkije gaan!
Ik zou grote steden mijden!

Ikzelf ga in mei naar Turgutreis, een klein dorpje aan de egische kust.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:37

Wij zijn vorig jaar naar Bodrum geweest en gaan dit jaar weer. Risico loop je overal, wel hebben we bewust gekozen voor Bodrum, omdat dat relatief ver van de grens met Syrië ligt.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:58

Omgeving Bodrum is zo mooi <3

Mijn man woonde tot afgelopen oktober nog in Gumbet (naast Bodrum).

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:06

Ik zou eens goed uitzoeken hoe het zit met je verzekeringen. Er geld namelijk wel een negatief/ verscherpt reisadvies voor Turkije.

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:12

Hoe kom je daar bij Willemieke?

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:21


Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:28

Dat is idd al jaaaaaren zo...

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:41

willemieke: Dat is helemaal niet waar! Er is geen negatief reisadvies voor Turkije.
En de veiligheidsrisico's heb je ook in Frankrijk.

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:57

İstanbul vermijd je misschien beter. Daar kunnen de spanningen plots oplopen.
Maar als je naar het zuiden of zuidoosten gaat merk je denk ik nergens iets van. Gewoon gaan ;-)

Lies09

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-07-09

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 13:11

De kans is nu 90% dat we gewoon Turkije boeken!

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:12

Ik denk dat je een verschil moet maken tussen de toeristische badplaatsen waar je uitsluitend op je resort blijft, en iets van het land willen zien/ Veel uitstapjes/ willen verblijven in een niet toeristisch deel vh land. De eerste zou ik misschien nog wel doen, de 2e echt even niet.

Lies09

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-07-09

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 15:06

Marmaris is toeristisch haha

BeFunny

Berichten: 10608
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:17

Los van de gevaren, is de sfeer in Turkije momenteel niet geweldig te noemen, als ik op vakantie ga wil ik kunnen genieten. Plezier hebben en me welkom voelen, wellicht denken anderen er anders over. Ik blijf erbij dat er binnen Europa landen zijn die kwa landschap en uitgaans gelegenheden eigenlijk in alles vergelijkbaar zijn met Turkije, daar loop je ook risico want er is gewoon een risico overal, maar daar zijn niet die dingen gaande die er momenteel gaande zijn in Turkije, en kun je wel genieten van een rustige relaxte vakantie, zonder dat je plaatsen moet mijden of toch het gevoel mee krijgen dat ze je er niet moeten. Ga lekker naar Griekenland of Italiė gegarandeerd genieten. Ik snap eigenlijk niet dat mensen die er geen familie hebben wonen, er juist nu voor kiezen uit alle mogelijke landen om dan juist Turkije uit te kiezen.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:20

waxmeltsenzo: Turkije kan je ook gewoon gegarandeerd genieten hoor, dat dat voor jou niet geldt is een ander verhaal. Hoe kom je erbij dat je je niet welkom kan voelen in Turkije? Het volk heeft toeristen nu harder nodig als normaal.. Die zullen er alles aan laten doen om je welkom te laten voelen.
Lekker naar Italie, tussen de aardbevingen :+ Zo kan je overal wel wat verzinnen.

BeFunny

Berichten: 10608
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:23

Janneke2 schreef:
Nu is er natuurlijk meer dan de kans op aanslagen.
Als ik grof ben: die kans is vrijwel nergens nul.

Maar je zou ook kunnen zeggen dat Griekenland ongeveer hetzelfde klimaat heeft, geen dictator aan de macht en dat dat land jouw euri goed kan gebruiken.
Voor mij een reden om niet naar Turkije te gaan.



Wat de euri er nou weer mee te maken heeft is mij ook een raadsel, en de dictator ook, daar zou ik me nou echt werkelijk geen hol van aantrekken, dan kun je ook niet naar Japan of naar Rusland.

BeFunny

Berichten: 10608
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:28

Booooo schreef:
waxmeltsenzo: Turkije kan je ook gewoon gegarandeerd genieten hoor, dat dat voor jou niet geldt is een ander verhaal. Hoe kom je erbij dat je je niet welkom kan voelen in Turkije? Het volk heeft toeristen nu harder nodig als normaal.. Die zullen er alles aan laten doen om je welkom te laten voelen.
Lekker naar Italie, tussen de aardbevingen :+ Zo kan je overal wel wat verzinnen.



Tja de sfeer is gewoon niet het zelfde als voorheen in Turkije, dat heeft niets met hoe het voor mij geldt te maken. Er zullen vast plekken zijn waar nog rust us. Maar de schrik zit er daar aardig in bij de mensen en ook achterdochtigheid. Dat is een feit. Dat zij toeristen nodig hebben zal vast maar net als dat ik vind dat dat bij Griekenland niks uit moet maken vind ik dat in Turkije ook. Ik geef liever een advies waarbij ik denk dat gunstig is voor ts, dan voor de locale bevolking daar. Griekenland heeft nagenoeg het zelfde te bieden maar dan zonde dat gedoe. En dan kan je altijd volgend jaar weer kijken. Maar dat is wel puur zoals ik het zie, het is uiteindelijk aan t's zelf natuurlijk.

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:35

Mijn vriend en ik waren vorig jaar voor de tweede keer naar Turkije op vakantie gegaan, opzich niet veel gemerkt van de onrust. Maar wij waren echter nog in Turkije toen met de 'mislukte' Coup, werden 's nachts uit bed gebeld door mijn vriend zijn ouders en toen merkte je wel echt onrust. Ik kan me altijd wel goed rustig houden met zulke dingen maar je gaat je toch wel afvragen hoe nu verder, en wat nou als ze al het vliegverkeer plat leggen en we niet meer uit het land kunnen? Gelukkig was dit niet het geval maar de laatste dagen hebben wij er niet prettig gezeten, dus nee, dit jaar geen Turkije voor ons (al wouden we eigenlijk sowieso dit jaar gewoon ergens anders heen op vakantie).

Lies09

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 17:05

waxmeltsenzo schreef:
Booooo schreef:
waxmeltsenzo: Turkije kan je ook gewoon gegarandeerd genieten hoor, dat dat voor jou niet geldt is een ander verhaal. Hoe kom je erbij dat je je niet welkom kan voelen in Turkije? Het volk heeft toeristen nu harder nodig als normaal.. Die zullen er alles aan laten doen om je welkom te laten voelen.
Lekker naar Italie, tussen de aardbevingen :+ Zo kan je overal wel wat verzinnen.



Tja de sfeer is gewoon niet het zelfde als voorheen in Turkije, dat heeft niets met hoe het voor mij geldt te maken. Er zullen vast plekken zijn waar nog rust us. Maar de schrik zit er daar aardig in bij de mensen en ook achterdochtigheid. Dat is een feit. Dat zij toeristen nodig hebben zal vast maar net als dat ik vind dat dat bij Griekenland niks uit moet maken vind ik dat in Turkije ook. Ik geef liever een advies waarbij ik denk dat gunstig is voor ts, dan voor de locale bevolking daar. Griekenland heeft nagenoeg het zelfde te bieden maar dan zonde dat gedoe. En dan kan je altijd volgend jaar weer kijken. Maar dat is wel puur zoals ik het zie, het is uiteindelijk aan t's zelf natuurlijk.


Mag ik vragen waar jij jou mening op baseert? Ben je daar pasgeleden nog geweest of denk je dit? Ik bedoel het niet vervelend hoor! Maar sommige mensen kunnen heel makkelijk een mening geven zonder het zelf te hebben ervaren. En vanaf een laptop is dat niet makkelijk in te schatten :) en het komt over alsof jij erg op de hoogte bent.

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:10

Ik vind zelf de sfeer helemaal niet veranderd, het is alleen rustiger dan andere jaren. Ik kan me wel voorstellen dat als je zelf bang bent dat er iets gebeurd je overal iets achter gaat zoeken. In dat geval kun je idd beter naar Italië gaan, vakantie is immers om te relaxen.

BeFunny

Berichten: 10608
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:17

Wij hebben familie wonen in Marmaris dus idd uit eigen ervaring.
Het is idd vooral rustiger, maar ook wel tegelijk grimmiger.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:24

Wij hebben toevallig gisteren onze reservering voor een vakantie in Turkije bevestigd. We hebben er wel even stevig over nagedacht en niet iedereen snapt dat we voor dat land als vakantiebestemming hebben gekozen.

Het scheelt in alle eerlijkheid gewoon een behoorlijke klap geld, we zitten nu in het hoogseizoen superdeluxe voor een betaalbare prijs. Enkele vrienden, collega's en een tante van mij zijn vorig jaar ook in Turkije geweest en die hebben een supervakantie gehad. Absoluut geen problemen gehad. Veel mensen in de badplaatsen zijn afhankelijk van het toerisme. Reken maar dat die meer dan ooit hun best doen voor je. De badplaats waar wij zitten is geen hele grote badplaats. En aanslagen kunnen overal gebeuren, het gemiddelde vliegveld of groot treinstation kun je al als een risicolocatie beschouwen. Net als pretparken in het algemeen...

Wij zaten in Tunesië, toen daar de hel losbarstte. Thuisfront helemaal in de stress en wij hebben in de badplaats waar we toen waren er echt helemaal niks van gemerkt.

Mijn advies is dus gewoon boeken. Als er tegen de tijd dat je gaat toch problemen zijn, dan wordt je reservering gecanceld en krijg je je geld terug.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:40

Waxmelt: tuurlijk is het rustig het is winter :+

Mijn man is Turks, woont pas net in Nederland en woonde dus tijdens de staatsgreep in Turkije, Gumbet/Bodrum. Niks van gemerkt.. En die staatsgreep gaat er echt niet weer komen hoor :=

BeFunny

Berichten: 10608
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:07

Booooo schreef:
Waxmelt: tuurlijk is het rustig het is winter :+

Mijn man is Turks, woont pas net in Nederland en woonde dus tijdens de staatsgreep in Turkije, Gumbet/Bodrum. Niks van gemerkt.. En die staatsgreep gaat er echt niet weer komen hoor :=


De familie woonde ook tijdens de staatsgreep al in Turkije die is getrouwd met een Turkse man ze hebben een appartement in marmaris en een woning van zijn moeder die hij in de wintermaanden ondersteund in het binnenland waar ze in de winter vaker zitten. Maar zij hebben wel degelijk wat gemerkt van de staatsgreep, haar eigen ouders zijn de afgelopen tijd niet eens naar Turkije geweest.
Dus het gevoel erbij is voor iedereen anders en dat is omdat er delen zijn waar wel degelijk wat te merken is. En dat vind ik wel belangrijk om in gedachte te houden dan kan t's zelf bepalen of zij dat risico wil lopen.
Een land als Griekenland is niet duurder. En heeft ook het zelfde te bieden. Natuurlijk als iemand gewoon echt graag naar Turkije wil ga, ga het zelf maar ervaren, misschien valt het allemaal mee.

CynThier

Berichten: 346
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Maarssen

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:33

Wij zijn vorig jaar naar Turkije geweest. Het enigste wat ons opviel, het was veel rustiger tijdens het winkelen. Niet dat we dit heel erg vonden :')

Voor dit jaar hebben we alweer geboekt en wederom Turkije ! We kijken er alweer naar uit *\o/*