Vakantie met jonge kinderen - leuke bestemmingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Vakantie met jonge kinderen - leuke bestemmingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 15:36

Aankomende zomer willen we weer lekker op vakantie. Echter wordt dit de eerste zomervakantie met onze kleine spruit erbij. Hij is in mei 2016 geboren. Afgelopen zomer zijn we verhuisd en daardoor niet weggeweest. Dit wordt dus de 1e zomervakantie met z'n 3en. Onze kleine man is dan ruim een jaar.

Nu dan de vraag, waar gaan we naartoe?
Kamperen is helaas geen optie, dat wil mijn man niet. Camper of stacaravan vindt hij wel prima.
Vliegen kan ook, maar geen hele einden. De kleine slaapt niet als hij bij je op schoot zit, dus ik wil het mijn medereizigers niet aan doen dat er een jengelend kind zit. Kortere afstanden is natuurlijk prima, hij zal tegen die tijd best een poosje wakker kunnen zijn.

Opties zijn dus of een vliegvakantie maar dan max 2 a 3 uur vliegen. Of een vakantie met de auto naar het liefst een camping waar je een huisje of stacaravan kunt huren. Voor een auto-vakantie willen we best een dag rijden, hopen dat dat geen probleem is (gaan we binnenkort testen). Dus graag naar een land met een redelijke mooi weer garantie.

Wie heeft er leuke tips over kindvriendelijke bestemmingen/campings met huuraccommodatie/hotels?

Keet

Re: Vakantie met jonge kinderen - leuke bestemmingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:38

Wilde zeggen Florida :) eigen stoel boeken en dan een autostoeltje erop :) zijn ze rustiger en slapen ze beter omdat ze dat gewend zijn. Maar dat is best een eindje vliegen :)
Wij zijn met onze 14 maander geweest en dat was echt super :D

Wat zoek je precies in een vakantie? Natuur, cultuur of steden?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:39

Toen wij jonger waren gingen wij altijd met de auto naar Zuid-Frankrijk, verschillende plekken/camping gehad. En dan niet kamperen inderdaad maar een stacaravan.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 15:41

Ik ben vooral van de natuur. Steden hoeven van mij niet perse, is leuk als er iets in de buurt ligt, maar geen must. Stukje cultuur is altijd mooi. Maar vooral mooie natuur. Ik hou van de bergen en mooie vergezichten.

Zo'n eind vliegen durf ik nog niet aan. Wellicht als we een keer een kortere vlucht hebben gemaakt met hem en dat goed gaat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:44

Vind het gebied rond Interlaken, Zwitserland altijd erg mooi. Bergen in de buurt, veel natuur, watervallen, mooie steden. Vriendelijk volk. Prima op 1 dag te rijden, maar kan ook in 2 keer met een stop bijvoorbeeld bij Freiburg in de buurt, ook prachtig.

Bij Interlaken heb je bijvoorbeeld de Manor Farm http://www.manorfarm.ch/ wellicht is daar nog iets te huur.
Wij huurden altijd een studio in Wilderswil, maar dat kan niet niet meer met gups erbij.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 15:48

Ik ga er eens naar kijken!

Nog wel een goede toevoeging, een huisje of stacaravan op camping lijkt me ook prima. Maar ik zoek dan dus iets wat niet op een massale camping is. Vermaak e.d. is wat mij betreft echt niet nodig. Beetje kleinschalig is wel prettig.

xBontfireJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:49

Gebied Italië rondom het Gardameer vond ik altijd prachtig toen ik jonger was (en nog steeds.)

En dan vooral familiepark altomincio, is met sta caravans. :)
Fijne aan dat park is is dat er een flink peuter zwembad is die geheel voorzien is van zachte ondergrond en randen, (soort schuimrubber denk ik? kan het me niet helemaal meer voor de geest halen) ideaal voor kinderen dus.

Destijds was het niet een grootschalige camping, (moet in 2010 zijn geweest denk ik) maar volgens mij zijn ze wel wat uitgebreid sinds dien.

Ohja en wij gingen dan ook gewoon met de auto, is geloof ik een uur of 11 rijden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:51

Wat is je budget een beetje? Ben zelf ook in interlaken geweest(met eigen tent op manor farm) , maar Zwitserland is echt hartstikke duur.we waren ook in Italië en Duitsland geweest en dat was beide veel betaalbaarder. Wel was interlaken echt prachtig, het mooiste stukje Europa dat ik heb gezien denk ik.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 16:02

Zwitserland is idd wel een soort faillisementsaanvraag :+

Zat ook al te denken aan de Dolomieten in Italië. Daar gaan mn ouders vaak naartoe en dat ziet er altijd zo prachtig uit!

Schrik er nog wel van wat het kost om een stacaravan te huren in juli of augustus. Pfoeh t is niet gratis zullen we maar zeggen :P

Budget vind ik nog beetje lastig te bepalen. Zou mooi zijn als we voor 2 weken onder de 1500 euro kunnen blijven voor de accommodatie maar dat is nog best lastig.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:03

wat een verre reizen allemaal, zou dat echt niet doen met zo'n kleine. In een vliegtuig zit iedereen zich te irriteren als hij begint te huilen. En uren in de auto lijkt me ook geen pretje.

Wilde zeggen lekker naar Drenthe maar zie dat je daar woont. Wie weet is het dan leuk om naar de kust te gaan of de waddeneilanden ofzo.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:05

Ja voor die kleine maakt het natuurlijk geen zak uit waar hij is :+
Die zal zich er weinig van kunnen herinneren, maar snap wel dat de TS buiten NL wilt.. Vliegen zou ik ook niet doen, altijd bloed irritant die huilende kinderen.

Maar de auto is toch geen probleem? Dicht bijzijnde opties als je een beetje lekker weer/strand etc. wilt kom je denk ik toch uit op Frankrijk/Spanje.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:08

Ik zie hier inderdaad nogal verre vakantie bestemmingen voorbij komen, was onze keuze niet met een klein kind (die nu bijna 8 is trouwens). Wij zijn altijd lekker naar zeeland geweest,geef ze een emmertje en een schepje en ze hebben de vakantie van hun leven.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:10

Zo heeft ieder zijn ding :) eindeloos in nl op het strand hangen en allemaal nederlanders om ons heen trekt ons niet.
Vliegen viel echt 100% mee op zo'n lange vlucht. Goed voorbereid zijn en relaxed blijven doet een hoop :) ligt ook aan je kindje natuurlijk. Zou het zo weer doen in ieder geval en raad het ook iedereen aan :D

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:14

Keet schreef:
Zo heeft ieder zijn ding :) eindeloos in nl op het strand hangen en allemaal nederlanders om ons heen trekt ons niet.
Vliegen viel echt 100% mee op zo'n lange vlucht. Goed voorbereid zijn en relaxed blijven doet een hoop :) ligt ook aan je kindje natuurlijk. Zou het zo weer doen in ieder geval en raad het ook iedereen aan :D

En natuurlijk moet het ook in je budget vallen. Wij wilde vorig jaar ook op vliegvakantie maar wij vielen steil achterover van de prijzen. Helaas dus niet voor ons weggelegd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:16

Heb je al eens aan de Ardennen gedacht?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:17

claudia85 schreef:
Keet schreef:

En natuurlijk moet het ook in je budget vallen. Wij wilde vorig jaar ook op vliegvakantie maar wij vielen steil achterover van de prijzen. Helaas dus niet voor ons weggelegd.

Klopt ook zeker :) vliegen met een eigen stoel voor een dreumes is inderdaad wat prijzig. Gelukkig huisvesting en eten en drinken amper :) (duurste waren al die leuke kledingwinkels voor hem :+: )

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 16:20

Ik ben wel een beetje reislustig, dus ik wil dan ook wel graag een stukje verder weg dan Nederland, België of Duitsland.

In de voorjaarsvakantie gaan we naar Oostenrijk met mn familie, dus dan kunnen we mooi testen hoe hij het doet op een lange afstand.

Ik weet wel dat hij er niet perse wat aan heeft om een eind op reis te gaan, maar hij heeft ook ouders en die gaan er wel graag op uit :) Dus probeer een beetje een middenweg te vinden.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:21

Zag dat waar wij geweest zijn ook een kinderbedje staat maar is wel ver hoor: https://www.gites.nl/vakantiehuizen/bou ... ulee-12262
Is echt een heel apart mooi huisje, niet te duur, super omgeving, heerlijk rustig.

En dat jij reislustig bent is nu even van minder belang denk ik. Je hebt gekozen voor een kindje daar mag je best even rekening mee houden. Je kunt niet alles tegelijk he! Wees blij met wat je hebt.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 20-01-17 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:21

Haha ja dat zou voor mijn bankrekening ook niet goed zijn.ach voor ons maakt het ook niet zoveel uit waar we zijn, als onze zoon het leuk heeft hebben wij het ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:23

Ik zeg het in elk topic waar om vakantieadvies wordt gevraagd maar het is gewoon zo mooi... Ik zou eens naar Corsica kijken. Vliegen op Ajaccio kan gewoon vanaf Schiphol met Transavia en is alles behalve duur, vooral als je net off-season gaat (ze vliegen alleen in het hoogseizoen maar aan de rand daarvan zijn de vluchten super goedkoop en het klimaat daar is prima).

Wij zitten altijd rond Porto Vecchio, mijn ouders komen al jaren op dezelfde camping daar en de eerste keer dat ik er was, was ik 9 maanden oud. Dat is wel enigszins toeristisch en veel campings zijn ondertussen massaal geworden. Aan de andere kant heb je Ajaccio, wat een prachtige stad is. Over Corsica verspreid zijn veel campings waar je over het algemeen echt wel huisjes kan huren. Groot voordeel vind ik dat het meer gericht is op de natuur waardoor entertainment etc niet aan de orde zijn. Zo hebben wij afgelopen zomer op een vrij grote camping gestaan, maar wel eentje die enorm ruimtelijk is (geen vaste plekken dus zelf kijken waar je je tent neer zet en een 'gebiedje' afbakenen) en waar je zo het strand op loopt.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:25

Vliegen naar Spanje of Portugal! Mooie culturele dingen en niet zo'n lange reistijd

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:28

mystery1980 schreef:
En dat jij reislustig bent is nu even van minder belang denk ik. Je hebt gekozen voor een kindje daar mag je best even rekening mee houden. Je kunt niet alles tegelijk he! Wees blij met wat je hebt.

Je bent niet ineens gehandicapt als je een kindje krijgt hoor :) er zijn genoeg kindjes die prima een reis maken en dat gezellig en leuk vinden. Kind wordt er niet blij van als papa en mama gedwongen op een center parks moeten zitten en daar chagerijnig van worden. Kinderen zijn heel plooibaar en dankbaar en vinden het heerlijk om blije ouders te hebben en willen dus prima mee op vakantie.

Zo'n kortzichtige dooddoener he.... "je hebt gekozen voor kinderen dus je kan dit of dat niet"

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:29

Canarische eilanden? Is wel iets langer dan 3 uren vliegen.. En anders Spanje? Mallorca oid

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:29

Wij zijn toen die van ons 1 of 2 maanden was geloof ik, al met de auto naar Engeland en Nederland geweest (Nederland is voor ons ongeveer 1000km en Engeland was zonder boot ook zoiets). Toen zijn we gewoon regelmatig gestopt om te drinken, en daarna weer snel verder.

Als ze wat ouder zijn zal het wat minder slapen zijn onderweg, maar hoef je ook minder te stoppen om te voeren ;)

Misschien is de trein nog een idee, kunnen de mensen nog ergens anders gaan zitten als ze geen gehuil willen horen ;) of je boekt een "hut". Dan hebben ze er ook minder last van en jullie zitten ook rustig.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:30

Waarom in juli of augustus? Met zo'n kleintje ben je niet aan schoolvakanties gebonden en dat scheelt enorm veel geld. En in juni of september heb je ook prachtig weer in bijvoorbeeld Spanje of Frankrijk.