Alleen reizen thailand, vietnam cambodja

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

cooper

Alleen reizen thailand, vietnam cambodja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-17 09:33

Beste allemaal, al zolang kriebelt het en gister heb ik de reis geboekt. Ik ga naar Thailand, Vietnam en Cambodja. Een georganiseerde reis (alleen) met een agentschap maar gedurende de reis wel een pickup gids die me vier excursies laat zien en me van en naar verschillende hotels brengt.
Nu, ik ga alleen! Ten eerste omdat niemand echt meewil, allemaal wel jaa gaan we doen maar het word niet concreet en ik vond het tijd, angst dat het er anders niet van komt. Ten tweede is 21 dagen in mijn eentje ook wel een heuse belevenis denk ik.

Mijn vraag, zijn er mensen met ervaringen van alleen reizen in Azie? Dingen waar ik moet letten en zeker wel of niet moet doen? :) Graag tips en tricks en ervaringen. Ik vind het zoooo spannend!
29 juni vertrek ik :)!

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.

Travel_me

Re: Alleen reizen thailand, vietnam cambodja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:06

Ja ik. Ik heb drie maanden alleen door Azië gereisd. Ook niks geregeld van te voren, want dat kost vaak te veel geld :). Echt een super tijd gehad en ook een tijdje met anderen gereisd (kwam ik in een hostel tegen).
Tsja qua tips: zeker in een dorm gaan slapen en niet een eigen kamer nemen. Heb zelf gemerkt dat het dan zoveel makkelijker is om mensen te leren kennen. Er is altijd wel iemand om een praatje mee te maken en met een eigen kamer heb je de neiging om sneller naar je kamer te gaan. Verder heb ik heel veel tips om te doen qua bestemmingen, maar weet niet precies wat je plan is.
Als je vragen hebt: stuur gerust een pb! (heb ook wel wat over Azië op m'n blog geschreven, daar mag je ook altijd een kijkje nemen als het je interesseert).

Lees meer over de leukste bestemmingen op mijn reisblog http://www.belost.nl

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:31

Azië is heerlijk in je eentje, makkelijk rond te reizen en zat leuke mensen om je niet alleen te voelen. Heb je al een idee waar je precies heen gaat? Die drie landen in 3 weken is best een hoop, zou zelf 1 land max. per drie weken aanhouden maar ik neem aan dat je bestemmingen al vast staan. Mijn beste tip: hou rekening met een nacht van voedselvergiftiging in je eerste week, neem imodium mee en zorg dat je altijd een fles water bij je hebt :))

“You have to learn how to care about people without taking on all of their problems.”
-Phylicia Rashād

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie